POhjanmaalaiset
Miten ihmseessä selviätte kesät, kun teillä ei edes ole järviä? Ajelin viikonloppuna Pirkanmaalta Karvian kautta Teuvalle. Karvialla alkoi jo ahdistaa, kun vettä ei näkynyt missään. Itselleni henkireikä on saunominen ja uiminen kesällä.
Kommentit (16)
En mää ainakaan pahemmin noita järviä kaipaa, kun itse on Pohjanmaalla koko kesä OMASSA saaressa merellä.
Ja siksi toisekseen, kyllä täällä järviä riittää niitä kaipaaville, taidat olla aika huono hakemaan.
täällä on järviä. Ne eivät vaan ole valtateiden varsilla. Enkä minä ainakaan mitään valtamerta tarvitse uimiseen, pienet lammikot riittävät kyllä. Tosin ihan oikeasti en uimisesta kovin edes välitä.
Jep. kai niitä onkin, en sitä kiellä. Mutta ehkei niin tiuhassa kuin täällä missä asun. Sen vuoksi pelkän pellon näkeminen ahdisti.
mieleen, että kyläilin joskus nuorena Karvialla. Siellä oli soma mökki järven rannalla. Mutta muistaakseni jossain päin pohjanmaan ei niitä vesistöjä suuremmin ole.
ap (itsekin Härmässä lapsena asunut :-)) Enkä käynyt uimassa
mua taas ahdistaa järvet mutapohjineen ja vesikasveineen. Kyllä meri on meri - suolantuoksu, sileät kalliot, käppyrämännyt, pitkät hiekkarannat, kaislat ja tietenkin hiekkapohja.
Nimim. Vattajan ja Kalajoen rannoilla lapsuutensa viettänyt.
siellä Pohjanmaalla?
Tai jaa, mihinkäs te sitä käyttäisittekään..
kun siellä oppii uimaan kunnon aalloissa, niin eiköhän siinä ole uimataitoa ihan kerrakseen.
7- ja 10-vuotiaat pojat uivat jo monta sataa metriä ja 5-vuotias tyttö on tänä kesänä oppinut uimaan, meressä tietysti.
E-P:n järviseudulle seuraavan kerran. :D
Nyt pohojaalaaset yrittää selvitä järvien puuttumisesta puhumalla. Go for it!
järviä?? onhan siellä järviä vaikka kuinka paljon
Meri on meri ja ihan toista kuin joku pieni lätäkkö jossain korvessa...
Harmi vain että ne Kalajoen hiekat on menneet pilalle...
T. Myöskin siellä paljon lapsuudessaan oleillut
mua taas ahdistaa järvet mutapohjineen ja vesikasveineen. Kyllä meri on meri - suolantuoksu, sileät kalliot, käppyrämännyt, pitkät hiekkarannat, kaislat ja tietenkin hiekkapohja.
Nimim. Vattajan ja Kalajoen rannoilla lapsuutensa viettänyt.
ja kyllä kaipaan järviä. Ilman niitäkin selviää, mutta järviä on kyllä ikävä. Täällä on toki sellaisia pieniä järviä, mutta ne ei ole sama asia kuin isot järvet.
kyllä ap:n puheessa perää on... Eihän täällä ole yhtä paljon järviä kuin keski- tai itäsuomessa!!!
Asuimme pari vuotta sitten paikassa josta oli 30 km merelle. Joku uima-allas oli lähimmässä kylässä, n. 7 km päässä. Ei kyllä naurattanut. Kesisin kävimme ehkä pari kertaa uimassa, siinä se.
Nyt asumme hieman lähempänä merta, jopa vain 8 km. Ei ole kylällä uima-altaita tms. Ajattelin josko itse ostaisimme pihaan jonkin pienemmän altaan lapsia varten että oppisivat uimaan.
Kaikilla naapureilla ja kyläläisillä on mökki meren rannalla. Siellä ne lapset opettelee uimaan. Mutta pohjathan ovat täällä surkeat, pelkkää mutaa ja kiveä!!!
uima-altaat.