Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleensä kaikissa raskauksissa painoarvioultra?

Vierailija
03.08.2009 |

ihmettelen vain kun itsellä aina ollut ja nyt kaverin odotaessa esikoistaan, hänellä ei ole ollenkaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakaan olllut.Loppuraskaudessa itse kysyin että osaako lääkäri yhtään painoa veikata. Neuvolassa sanottiin että lääkärit ei kuulma käy arvalemaan ellei sitten ole epäilystä isosta vauvasta joka ei mahtuisi tulemaan...

Vierailija
2/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just laskettu aika käsillä ja mulla ei ollut painoarvio-ultraa. Kokeiltiin vaan sisätutkimuksella lantioluut ja sanottiin että pitäis mahtua. Ja sikiön päätä kokeiltiin mahan läpi ja arvioitiin sen perusteella 3,5kg painavaksi. Olisin ehkä kyllä halunnut sen ultran...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se tehdään vain, jos ennakoidaan ongelmia pienen äidin tai selvästi ison vauvan takia, tai tiedetään, että naisella on ahdas lantio.

Vierailija
4/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin halunnut minäkin..lääkäri veikkasi yli 4 kiloa mutta lapsi painoikin 3200g...

Vierailija
5/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmessa ensimmäisessä raskaudessa oli vain 2 ultraa/ raskaus. Eli viikon 12 paikkeilla ja rakenneultra. Nyt tässä neljännessä neuvolalääkäri ultrasi jossain viikolla 35, muttei saanut painoarviota otettua, kun vauva veti aina jalan alta, kun yritti reiden pituutta mitata. Onko vauva arvioitu sinulla jo sf-mitan tai mahan päältä tunnustellen isommaksi? Itsellä ollut aina sf-mitta max 32cm. Painot olleet lapsilla syntyessään 3200-3690g. Eli ei mitään hirmu isoja.

Vierailija
6/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se tehdään vain, jos ennakoidaan ongelmia pienen äidin tai selvästi ison vauvan takia, tai tiedetään, että naisella on ahdas lantio.

ei ole todellakaan ahdas lantio(kyllä ne sen ainakin toisen kohdalla tiesi) ja lapset on ollut alle 4kilosia kumpikin. silti olen sinne "joutunut".

ap

Vierailija
7/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulle tehtiin 2 ultrausta, np- ja rakenne. Painoa ja kokoa lääkäri arvioi vkolla 36 käsivaraisesti.

Varmaan riippuu paikkakunnasta. Itse asun Porvoossa.

Vierailija
8/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaiselle odottavalle

Kunta tarjoaa kaksi ilmaista ultraa (0€) ja yhden maksullisen ultran (poli maksu)

Vierailija
9/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaiselle odottavalle

Kunta tarjoaa kaksi ilmaista ultraa (0€) ja yhden maksullisen ultran (poli maksu)

Vierailija
10/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat?

Vierailija
11/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat?

laihoilla eri ultrauspaikka, niin laihat maksaa vaan yhdestä ultrasta

Vierailija
12/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisesti on niskapoimu-ultra ja rakenneultra, joissain kunnissa vain toinen noista.

Mahan päältä tunnustellen lääkäri saattaa tehdä painoarvion viimeisessä lääkärintarkastuksessa, mutta se voi heittää.

Painoarvioultra tehdään vain jos on aihetta epäillä että tulisi ongelmia esim. ahtaan lantion ja vauvan suuren koon takia.

Omat lapseni arvioitu näin neuvolalääkärin toimesta:

Vajaa neljä kiloa -> 3,5kg.

3kg -> 4,1kg

3kg -> 4kg.

Vierailija
13/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat?

miksi ne ultrattais eri paikoissa? kyllä se ultraääni menee läskinkin läpi samalla lailla kuin pelkän vatsanahkan. se tarkkuus asetetaan tietylle etäisyydelle pinnasta..olen tarkastanut uä:llä joskus metallirakenteita.

eiköhän kaikki äidit ultrata samoissa paikoissa.

Vierailija
14/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat?

miksi ne ultrattais eri paikoissa? kyllä se ultraääni menee läskinkin läpi samalla lailla kuin pelkän vatsanahkan. se tarkkuus asetetaan tietylle etäisyydelle pinnasta..olen tarkastanut uä:llä joskus metallirakenteita.

keskustassa on ultrauspaikka jossa huonommat laitteet ja niillä ultrataan hoikat (ja ehkä ne normaalipainoisetkin). Lihavat ultrataan sairaalalla

Vierailija
15/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun niinin, mutta painoarviot ultran perusteella eivät ole oikein osuneet. Viimeksi veikkasivat 5 kg, oli 4,1. Nyt veikkasivat 4,2, oli 4,7.

Vierailija
16/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat?

keskustassa on ultrauspaikka jossa huonommat laitteet ja niillä ultrataan hoikat (ja ehkä ne normaalipainoisetkin). Lihavat ultrataan sairaalalla

Eihän sillä pikkulaitteella saa edes luotettavaa tulosta, kuka sen ultrauksen siellä suorittaa?

Täällä missä minä asun, kaikki ultrataan sairaalalla. Esim. neuvolassa ei ole edes huonoja laitteita. Silloin kaikilta menee myös se poliklinikkamaksu siitä ja lasken sen muuten ilmaiseksi, koska polimaksu on vain reilu 20 euroa. Todellinen hinta 1/2 tuntia kestävälle kätilön suorittamalle ultralle olisi jotain aivan muuta.

Vierailija
17/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kasvoi iso maha ja laittoivat neuvolasta lähetteen äitipolille painoarvioon, ja sen perusteella lääkäri arvioi painoksi 3,5 kg ja sanoi että hyvin mahtuu syntymään. Vauva oli kuitenkin 4,5 kg ja joko tästä tai muusta syystä ei sitten syntynytkään alakautta vaan leikattiin.

Vierailija
18/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos raskaus on normaali ja kaikki näyttää olevan ok.

Vierailija
19/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tarkoitat?

Eihän sillä pikkulaitteella saa edes luotettavaa tulosta, kuka sen ultrauksen siellä suorittaa?

Täällä missä minä asun, kaikki ultrataan sairaalalla. Esim. neuvolassa ei ole edes huonoja laitteita. Silloin kaikilta menee myös se poliklinikkamaksu siitä ja lasken sen muuten ilmaiseksi, koska polimaksu on vain reilu 20 euroa. Todellinen hinta 1/2 tuntia kestävälle kätilön suorittamalle ultralle olisi jotain aivan muuta.

ja sen hoitaa kätilö (tosin on siirtynyt ultrauksiin)

Vierailija
20/22 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavat ultrataa alakautta, normaalit ihan vaan vatsan päältä

ei Joensuussa ainakaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä