Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotuesta

Vierailija
03.08.2009 |

Kannattaako mun edes yrittää hakea toimeentulotukea, kun pikasesti laskettuna miehen tuloilla mennään plusmiinusnollalle. Mä en saa mistään rahaa - en siis niin mistään. Ainoa tulo on lapsilisä... Voinko saada rahaa toimeentulotuen muodossa, koska mulla ei muita tulolähteitä ole? Vai pitääkö jäädä täysin miehen elätettäväksi. Ja ps. töitä olen yrittänyt hakea, mutta en ole saanut.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli et voi itsellesi saada mitään, ellei koko perhe ole siihen oikeutettu. Toisin sanoen huomioon otetaan myös miehesi tulos ja teidän menot perheenä. Jos miehesi on edes kohtuuhyvätuloinen ja asuntokulunne ivat kohtuulliset, todennäköisesti ette olisi oikeutettuja toimeentulotukeen. Rajat ovat aika tiukat.

Miksi et muuten saa kotihoidontukea, työmarkkinatukea tms. ensisijaista etuutta?

Vierailija
2/4 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole oikeutettu työttömyysetuuksiin (opiskelija) ja opintotukea ei makseta, koska tukikuukausia ei enää jäljellä. Eli näinkin hieno tilanne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää sut elättää. Esim työmarkkinatuestakin voidaan vähentää, jos mies tienaa vähänkään minimipalkkaa enemmän.

Vierailija
4/4 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa voisit saada aikuisopintotukea tms...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä