Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä perheestä, jossa lapsilla ikäeroa 4-7 vuotta seuraavaan sisarukseen?

Vierailija
02.08.2009 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa pitäisi aloitella...

Vierailija
2/12 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ja veljelläni on 6 v. ikäeroa eikä ole tullut mieleen, että siitäkin pitäisi jotain ajatella ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi koskaan halunnut kahta (tai kolmea) lasta pienellä ikäerolla. Kolmen vuoden ikäero olisi ollut ihan minimi. No, ei saatu kuin yksi joten ei tarvinnut miettiä ikäeroa (menetin kohdun synnytyksen yhteydessä).

Mutta siis omalla taustalla en ajattelisi mitään sen ihmeempää.

Vierailija
4/12 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtailla sisaruksia "liukuhihna" metodilla?

Vierailija
5/12 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoinen jo 12v, toka vajaa 9 ja sitten on koulun aloittavat tuplat. Ja kyllä kai se "iltatähti" on aina ollut ajatuksissa :-) Ja nyt se siis on tulossa, esikoiseen 12 ½ vuotta ikäeroa, nuorimpiin 7 ja risat. Ihan sama isä kaikilla, sama koti ja kaikki asiat hyvin ja ennallaan. Itsekin olen "vasta" 33, joten iän puolesta ei ole ongelmaa lapsen saantiin. Olen tässä välissä opiskellut ja ollut töissä. Nyt on ihana pysähtyä kotiin vauvan kanssa ja olla täällä paikalla kun lapset tulevat koulusta :-)

Vierailija
6/12 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi lasta 1,5 vuoden erolla ja jos kolmas tulee, niin vähintään 3v ikäeroa toiseen.

Itse olen huomannut, että ensimmäinenkin oli niin pieni toisen tullessa, että olisi/tarvitsisi vielä itse enemmän huomiota, josta nyt iso osa menee vauvalle.

Eikä se niin ole, että automaattisesti melko saman ikäiset ovat läheisempiä keskenään. Sitä ei ikinä tiedä ja esim. itsellä ja veljelläni on viiden vuoden ikäerosta huolimatta todella läheiset välit olleet aina.

Vierailija
7/12 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

So?

En ajattele yhtään mitään. Heidän elämänsä. Ovat joskus syynkin kertoneet, mutta enhän minä heidän elämäänsä elä!

Mulla on kaksi lasta ja ikäeroa 14 vee...

Kaikilla ei elämä mene kuin elokuvissa ja lapsia tehdä kaksi kpl kahden vuoden välein. Juu, tyttö ja poika tietysti!

Vierailija
8/12 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että halusin vanhemman aloittavan koulun, jotta olen sitten kotona häntä vastassa :)

"Vaihdoin" kyllä miestäkin välissä, mutta nuoremman isä on ollut aina molempien elämässä, eikä vanhempi ole koskaan bio-isäänsä tavannutkaan.

Vierailija
9/12 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri isä

tai huono lapslykky tai välissä keskenmeno

Tai välillä riidoissa tai köyhänä tms epäsopivaa lapsentekoaikaa

Vierailija
10/12 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin miestä välillä, ja olen myös kokenut pidemmän ikäerot jaksamista helpottavaksi.

Jokainen saa ajatella ratkaisuistani mitä lystää.

Vierailija
11/12 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkullani taas se, että halusi olla välissä töissä, kaverillani se että tahtoi toisen vasta kun esikoinen eskarissa/ koulussa. En siis ajattele mitään, jokainen tekee lapset kun tahtoo/on mahdollista.

Vierailija
12/12 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kielenkehityksenhäiriä+adhd) enkä olisi jaksanut vauvaa ennen kuin turmatoope oli riittävän suuri ja omasi jo vähän älliäkin.