Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kivunlievitykseksi, kun ilokaasua ei enää saa? :(

Vierailija
02.08.2009 |

Olen synnyttänyt 2 lasta ilokaasun voimalla, ja se on auttanut selvästi kipuihin.

Mitä kokeilisin ensi kerralla, kun ilokaasua ei enää saa? Avautuminen on edennyt molemmilla kerroila rauhallisesti noin 5 cm:iin, jonka jälkeen loput sentit ovat auenneet vauhdilla. Ponnistus on kestänyt noin 15 min.

Olisiko spinaali fiksu ratkaisu? Voiko sen laittaa missä vaiheessa vain?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös ihmettelen miks ihmiset pitää kynsin hampain kiinni siitä kaasusta kun sen tehtävä ei tosiaankaan ole kivunlievitys vaan päänsekoitus? kuka haluaa olla kännissä synnyttäessään?

kun kipu on jokaisen oma subjektiivinen kokemus. Mulla kaasu lievitti kipua ja siihen on ihan turha kenenkään muun sanoa mitään. Kukaan muu ei mun kipuani tiedä tai millä se lievittyy.

Vierailija
22/26 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan muka enää kestä pientä kipua sen kamlan yhdeksän kuukauden kärvistelyn jälkeen...jeesus mitä vinkujia te ootte? mulle se 9 kk oli sellasta tuskaa ettei siinä enää yhdet poltot ja ponnistelut missään tuntuneet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan muka enää kestä pientä kipua sen kamlan yhdeksän kuukauden kärvistelyn jälkeen...jeesus mitä vinkujia te ootte? mulle se 9 kk oli sellasta tuskaa ettei siinä enää yhdet poltot ja ponnistelut missään tuntuneet...

olisin voinut olla raskaana vielä toiset yhdeksän kuukautta putkeen, oli niin helppoa.

Vierailija
24/26 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle synnytykset oli yli 30-tuntisia maratoneja, jolloin tarjoiltiin ja suositeltiin kaikki mahdolliset lievitykset.

Vierailija
25/26 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys oli suuri helpotus eikä sattunu vaikken mitään kivunlievitysta saanutkaan, eikä se neljää tuntia kauemmin kestänytkään. raskaus sensijaan oli sanansamukainen eli raskas. fyysiset kivut oli sitä luokkaa ettei voinut kävellä, ei istua tai maata. Kipulääkkeitä olisi saanut käyttää mutta niitä olisi pitänyt käyttää jatkuvasti alusta loppuun saakka...

Vierailija
26/26 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ilokaasu auttoi siinä hemmetin loppusuoralla. Meitä on moneksi :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan