Mikä kivunlievitykseksi, kun ilokaasua ei enää saa? :(
Olen synnyttänyt 2 lasta ilokaasun voimalla, ja se on auttanut selvästi kipuihin.
Mitä kokeilisin ensi kerralla, kun ilokaasua ei enää saa? Avautuminen on edennyt molemmilla kerroila rauhallisesti noin 5 cm:iin, jonka jälkeen loput sentit ovat auenneet vauhdilla. Ponnistus on kestänyt noin 15 min.
Olisiko spinaali fiksu ratkaisu? Voiko sen laittaa missä vaiheessa vain?
Kommentit (26)
kukaan muka enää kestä pientä kipua sen kamlan yhdeksän kuukauden kärvistelyn jälkeen...jeesus mitä vinkujia te ootte? mulle se 9 kk oli sellasta tuskaa ettei siinä enää yhdet poltot ja ponnistelut missään tuntuneet...
kukaan muka enää kestä pientä kipua sen kamlan yhdeksän kuukauden kärvistelyn jälkeen...jeesus mitä vinkujia te ootte? mulle se 9 kk oli sellasta tuskaa ettei siinä enää yhdet poltot ja ponnistelut missään tuntuneet...
olisin voinut olla raskaana vielä toiset yhdeksän kuukautta putkeen, oli niin helppoa.
Mulle synnytykset oli yli 30-tuntisia maratoneja, jolloin tarjoiltiin ja suositeltiin kaikki mahdolliset lievitykset.
synnytys oli suuri helpotus eikä sattunu vaikken mitään kivunlievitysta saanutkaan, eikä se neljää tuntia kauemmin kestänytkään. raskaus sensijaan oli sanansamukainen eli raskas. fyysiset kivut oli sitä luokkaa ettei voinut kävellä, ei istua tai maata. Kipulääkkeitä olisi saanut käyttää mutta niitä olisi pitänyt käyttää jatkuvasti alusta loppuun saakka...
Mutta ilokaasu auttoi siinä hemmetin loppusuoralla. Meitä on moneksi :).