Uusioperheet, oletteko tehneet yhteisen lapsen/lapsia?
Meillä ollaan kahden vaiheilla alettaisko "yrittää" yhteistä lasta. Minulla on neljä lasta 6v, 4v ja 1v 4kk ikäset kaksoset ja miehellä 4v poika. Tämä tullee ajankohtaiseksi vasta muutaman vuoden päästä kun kaksoset ovat isompia. Yhdessä olemme olleet n. 1,5v eli kun ei tämän pidempään olla yhdessä oltu niin siksikin sitä vauvan yritystä ei vielä aloteta.
Kommentit (20)
Mulla on ex suhteesta 1 lapsi, ja nyk. mieheni oli lapseton kun tapasimme.
Yhdessä olimme olleet 9 vuotta, kun eka yhteinen syntyi.
Nyt yhteisiä lapsia kolme, ja vauvakuumetta ilmassa =)
No en taas vastannut tuohon, että miten pian, kun ei ollut sellaista kysymystä.
Joo, mut me tehtiin pian, naimisiin vuoden päästä tapaamisesta ja vuoden päästä naimisiinmenosta jo oli tuo pieni nappula. Mut meillä on ikäeroa edelliseen silti 7 vuotta.
"Minun (1kpl)" ja "sinun (1kpl)" lapsiin on "meidän" lapsella n. 10 vuoden ikäero, yhdessä oltiin nelisen vuotta ennen tämän pikkuisen syntymää. Yhdistää se yhteinen lapsi tietysti ihan uudella tavalla.
mulla oli 3 lasta kun tavattiin 11vuotta sitten - olivat silloin 2,3 ja 5v - miehen lapset olivat 3 ja 6v. Nyt siis koko jengi teinejä jo. Yhteisemme ihana prinsessa on jo 5v tuleva eskarilainen.
Ihanaa kun puhut ajasta, että meinaatte vielä odottaa koska se on mielestäni se "vika" moni tekee tänä päivänä. Edetään niin nopsaa itseään ajatellen eikä anneta ollenkaan lapsille aikaa sopeutua tilanteeseen johon menee vuosia oikeesti (ero, isän muutto, uusi mies kuvioon, yhteenmuutto ja arjen sujuminen niin että kaikki viihtyy). Kun näkee usein töissä (kätilönä) että tullaan synnyttämään esim -09 Kallen lapsi ja -07 on synnyttänyt Villen lapsi ja ehkä vielä -05 Pellen lapsi?????? Sehän sanoo aika paljon, kukaan ei voi hyvin muutaman vuoden päästä. Sanoisin myös, niin kuin puhut itsekin, että antakaa aikaa. Lapset ovat vielä hyvin pieniä ja vaativat paljon monta vuotta vielä.
Ps: täytyy myös muistaa - jos miehesi ollut mukana siitä asti kun kaksoset syntyivät - että ei isyys ole pelkästään geeneistä kiinni. Hänhän ON jo heille kuin isä, onko sillä suurta merkitystä synnytätkö lapsen jolla on hänen geenit vai et?? Hyvää jatkoa.
Nykyinen mieheni on ollut mukana koko ajan, oli synnytyksessäkin mukana ja käytännössä hän on lasten isä, biologista isää ei kiinnosta. Ei meille tuo yhteinen vauva ole mikään välttämättömyys, itseäni ehkä jonkin verran pelottaa sillä minulla oli kakkosen jälkeen 3keskenmenoa ja kaksosten odotus sujui kaikkea muuta kuin ongelmitta.
Ja meillä kun on lapset vielä suht pieniä muutenkin, minun ja miehen 4v pojilla kun on vaan pari viikkoa ikäeroa eli periaatteessa ovat kaksoset, vaikkeivat sitä oikeasti olekaan. Ja minun tai miehen ex ei osallistu lasten hoitoon mitenkään. Minun ex on kyllä välillä soittanut ja sanonut haluavansa tavata lapsiaan, mutta sitten kun on sovittu aika ja hänen olisi pitänyt tulla niin ei ole tullutkaan eikä myöskään ole mitään ilmottanut, harmittaa kun lapset aina pettyy. Nyt sitten on asiassa edetty niin, että jos mies haluaa tavata lapsiaan oikeasti niin siinä täytyy olla myös joku ulkopuolinen, en luota siihen, että mieheni pärjäisi neljän lapsen kanssa yksin kun ei meidän yhdessä olon aikana heitä koskaan oikeastaan hoitanut. Muutaman kerran vaihto vaipan, mutta ei puhettakaan, et muuten ois huomioinut.
ap
koska se on perheelle taloudellinenkin kysymys. Meillä on kolme minun lasta ja kolme yhteistä ja yksi lisää tulossa. Aivan ihanaa. Tosin esikoiseni suhtautuminen oli aluksi aika moinen järkytys ja suuttumus, kun ensimmäinen yhteinen oli tulossa. Sittemmin on kyllä mennyt aika hyvin.
Meillä siis minulla 5v. poika, miehellä ei lapsia.
Ei ole tarvetta yhteiselle, kun emme kumpikaan ole erityisen lapsirakkaita ja aloimme seurustelemaan mieheni kanssa kun poika oli 8kk, joten siinä on yhteistä lasta kerrakseen kun bio-isää ei kiinnosta millään muotoa.
Nykyinen mieheni on ollut mukana koko ajan, oli synnytyksessäkin mukana ja käytännössä hän on lasten isä, biologista isää ei kiinnosta. Ja minun tai miehen ex ei osallistu lasten hoitoon mitenkään. Minun ex on kyllä välillä soittanut ja sanonut haluavansa tavata lapsiaan, mutta sitten kun on sovittu aika ja hänen olisi pitänyt tulla niin ei ole tullutkaan eikä myöskään ole mitään ilmottanut, harmittaa kun lapset aina pettyy. Nyt sitten on asiassa edetty niin, että jos mies haluaa tavata lapsiaan oikeasti niin siinä täytyy olla myös joku ulkopuolinen, en luota siihen, että mieheni pärjäisi neljän lapsen kanssa yksin kun ei meidän yhdessä olon aikana heitä koskaan oikeastaan hoitanut. Muutaman kerran vaihto vaipan, mutta ei puhettakaan, et muuten ois huomioinut. ap
Halusit tämän miehen kanssa kuitenkin neljä lasta?
osannut edes epäillä, että hällä olisi toinen. Myös exäni halusi lapsia, mutta kun ne syntyivät ja olisi oikeasti pitänyt hoitaa heitä niin siihen hänestä ei ollut. Kakkosen jälkeen oli vakavat keskustelut, että jos meille kolmas tulee niin mies saisi kyllä kanssa osallistua lasten hoitoon. Hän lupasi parantaa tapansa, jonkin viikon hoitikin hiukan enemmän lapsia, kunnes taas palattiin samaan kun ennenkin. Sitten mieheni menetti vanhempansa ja alkoi alkoholi maistua ja annoin vaihtoehdoksi joko parisuhdeterapian tai eron. Mies suostui terapiaan, mutta järkytys oli itselleni kun mies myönsi, että hällä oli ollut toinen nainen pidemmän aikaa ja että ei halua enää jatkaa liittoamme.
Tämä viimeisin raskaus oli täysi yllätys, ei suunniteltu kuten aiemmat, jotka kuitenkin päättyivät keskenmenoon.
ap
Tuntuu aika kovalta tuo lapsilauma jo tollaisenaan ja olette varmaan sen verran nuoria, että 3-5 vuoden päästä voi miettiä asiaa uusiksi. Eihän sitä nyt tarvi päättää.
Omassa uusperheessäni teimme ratkaisun nopeasti, mutta tilanne oli helpompi, koska miehen edellisen liiton lapsista vanhempi oli juuri muuttamassa pois ja toinenkin jo 17-vuotias. Itse olin lapseton. Lisäksi mies oli nelikymppinen ja halusi sen lapsen nopeasti, että ei ole ihan vanhusisä vanhempainilloissa.
kunhan aikaa vähän kuluu eli kaksoset ovat vähän isompia. Yhteinen lapsi kuitenkin yhdistää ihanasti :)
Tosin kaikki ovat erittäin tasa-arvoisia.
Meillä tilanne se, että itse olin leski ja miehen ex ei ollut ollenkaan kuvioissa mukana, kun tapasimme.
Nyt meillä on yhteensä 5 lasta. "Minun" lapset ovat 18v ja 7v, miehen lapset 8v ja 6v. Yhteinen lapsemme täytti helmikuussa vuoden. Toinen syntyy syyskuussa. Sitten meidän lapsilukumme on täys :)
Meillä on nyt eka yhteinen tulossa ja yhdessäoloa takana 3v ja risat. Oli yritystä aiemminkin, mutta ei lykästänyt.
Minulla on ennestään 3v poika ja miehellä ei ole lapsia.
Vain puolet uusperheistä tekee, yleensä sellaiset joissa toisella ei vielä ole lapsia lainkaan tai lapsiluku ei täynnä.
sekaisia perhesuhteita. Ei ihmekään että nykyajan lapsetkin on niin sekaisin :(
Onko sillä jotain merkitystä, että onko jotkut muut tehneet?
Me ollaan tehty, kuulutaan kylläkin siihen porukkaan, joista toisella ei ollut lapsia ennestään.
Tapasitko kaksostesi odotusaikana uuden miehesi?
lapsesta asti, tosin yhteydessä ei olla aina niin usein oltu. Mieheni lähti toisen naisen matkaan vähän ennen kun sain tietää olevani raskaana. Vastaus kysymykseesi eli kyllä olin vielä raskaana kun seurustelumme alkoi.
ap
Ei sillä ole väliä onko muut tehneet, lähinnä kiinnosti tietää, että miten pian ovat yhteisen tehneet. Meillä kyllä vielä odotellaan jokunen vuosi ennen yhteistä vauvaa, ehtii kaksoset jonkin verran kasvaa. Sen verran vaativia lapsia molemmat, että vielä en vauvaa haluais tähän.
ap