Paras pikakahvi?
Töissä tulee olosuhteiden pakosta juotua pikakahvia, kun kahvinkeitintä ei ole eikä kerkiäisi muutenkaan keittelemään. Olen hyvän kahvin ystävä, joten en välitä aivan kahvista kuin kahvista. Nescafe Kultaa ollaan käytetty tähän asti, mutta tietääkö joku jotain muuta hyvää merkkiä? Onko noista halpismerkeistä mihinkään tai tuottaako joku kotimainen firma tyyliin Paulig tai Meira pakastekuivattua kahvia?
Kommentit (44)
Granarom-pikakahvi lidlistä on hyvää. En tosin parilla viime käynnillä nähnyt sitä hyllyssä, toivottavasti ei ole poistunut valikoimasta.
Pikakahvissa halvat merkit ovat usein parempia, kuin hintavammat. Hintavamman pään Red Cup (Nestle) on aivan uskomatonta kuraa, kun taas X-tran pikakahvi on ihan hyvää.
Kovassa kiireessä hektisissä paikoissa on hyvää. Kyllä suodatin kahvi on paras suomessa. Ja ei ole yhtään hektinen.
Rainbown pikakahvi on ollut positiivinen yllätys tähän mennessä.
Kulta Katriina on parasta!
Lidlin Bellarom on myös hyvää, vähän vahvempaa kuin tuo em.
Avokki juo pelkkiä pikakahveja. Osti ennen Pirkkaa yms, sitten huomasi että rahoilleen saa paremmin vastinetta näistä "kunnon merkeistä" - ne kuulemma kestää paljon pidempään, koska Pirkan ym halpismerkkien puruja pitää laittaa paljon enemmän ja kuluvat täten tuplasti nopeammin loppuun = tulee loppujenlopuksi kalliimmaksi.
Siirryin pikakahviin jo 20 vuotta sitten. Mocca Master on, mutta sitä käytetään vain, kun on enemmän vieraita. Laitan kuppiin kukkuralusikallisen Nescafe goldia, sitten noin puoli desiä maitoa, laitan kupin 30 sekunniksi mikroon ja kaadan sitten päälle kuuman keitetyn veden. Koska mies juo teetä, niin on paljon kätevämpää käyttää pikakahvia.
Käytän kotona pelkästään pressokannua paitsi jos on vieraita ja kahvia tarvitsee enemmän.
Kahvinpurut kippoon, vedenkeittimellä vesi niiden päälle, odotetaan puolisen minuuttia, painetaan siivilällä purut pohjalle ja kaadetaan erittäin maukas ja hyvä kahvi kuppiin.
Käy samat purut kuin kahvinkeittimeenkin. Kannun pohjalle jäävän muhjun sitten kippaan viemäriin.
Ei tarvitse suodatinpusseja eikä hankkia epä-/ylimääräistä murukahvia.
Lidlin Bellarom Gold. Mies joi pelkkää pikakahvia, ja nyt kun itsekin oon siihen oppinut, niin suodatinkahvi on useimmiten pahan makuista. Ja ei ole närästänyt enää aikoihin!
Itse käytän ihan vallan pikakahvia. Mielestäni paras hintalaatusuhde on Mestarin Sekoituksessa, en ole nähnyt muulla myynnissä, kuin Prismassa.
Vierailija kirjoitti:
Granarom-pikakahvi lidlistä on hyvää. En tosin parilla viime käynnillä nähnyt sitä hyllyssä, toivottavasti ei ole poistunut valikoimasta.
Joo, se dark roast on parasta
iherb hyvä puoli: näkee jo tilatessa parasta ennen päivän!
https://fi.iherb.com/pr/Nescaf-Clasico-Pure-Instant-Decaffeinated-Coffe…
iherbissä on erittäin suuri varaston kiertonopeus, joten tuotteet tulevat kotiisi lähes suoraan kahvipaahtamolta!
Luontaistuotteita, joissa on erityisen hyvä hinta-laatu-suhde: https://fi.iherb.com/c/iherb-brands?rcode=mop737
Vierailija kirjoitti:
Käytän kotona pelkästään pressokannua paitsi jos on vieraita ja kahvia tarvitsee enemmän.
Kahvinpurut kippoon, vedenkeittimellä vesi niiden päälle, odotetaan puolisen minuuttia, painetaan siivilällä purut pohjalle ja kaadetaan erittäin maukas ja hyvä kahvi kuppiin.
Käy samat purut kuin kahvinkeittimeenkin. Kannun pohjalle jäävän muhjun sitten kippaan viemäriin.
Ei tarvitse suodatinpusseja eikä hankkia epä-/ylimääräistä murukahvia.
Juu hyvää on, mutta älä nyt ihmeessä kippaa kahvinporoja viemäriin. Ne ovat yksi yleisimmistä tukosten aiheuttajista.
Vierailija kirjoitti:
Kulta Katriina on parasta!
Lidlin Bellarom on myös hyvää, vähän vahvempaa kuin tuo em.
Mä juon ainoastaan tota Lidlin Bellarom strong mocha blendiä. Parasta!
Pressokahvi on ihan parasta, vielä itse jauhetuista pavuista - oikea kahvinautinto, ja helpompaa kun suodattaminen. Mutta älä hyvä ihminen niitä puruja viemäriin heitä, ettei mene tukkoon! Bioroskiin ne kuuluu. Ainoa harmi, että pressolla tehtynä voi nostaa kolesterolia kuten kävi mulle, kun join sitä aika paljon. Siksi olenkin ihan masentuneena täällä kärkkymässä parasta pikakahvimerkkiä.
Mulla on nyt käytössä jotain spar-pikakahvia. Ihan jees. Parasta on toistaiseksi ollut intialainen pikakahvi, jota ostin jostain etnokaupasta, tosi halpaa sekin. Nescafe kulta ei kuulu mun suosikkeihin, pirkan pikakahvikin on parempaa. Pikaahvi nyt yleensäkin pesee suodatin-sukkamehun mennen tullen :)