mitä sokerirasitustestissä tehdään??
Kommentit (6)
juodaan se kaamea litku- lähes yrjötään
tunnin päästä otetaan verikoe- ja taas pyörytään melkein ja oksennetaan
homma alkaa joku toinen kerta alusta
jolloin:
otetaan verikoe ja juotetaan se kaamea litku, laitetaan mut pitkälleen oksennus laari viereen ja kysytään 5 minuutin välein miltä tuntuu
otetaan tunnin päästä uusikoe, ja lähes pyörryn siihen, oksennut kouru jo valmiina ja taas pitkälleen, nainen jää istumaan viereeni jos pahaolo tulee
5 minuutttia ennen viimeistä pistoa laatta lentää. ja taas uudelelen mentävä testiin toinen päivä
jolloin:
otetaan verikoe ja juotetaan se kaamea litku, laitetaan mut pitkälleen oksennus laari viereen ja kysytään 5 minuutin välein miltä tuntuu
otetaan tunnin päästä uusikoe, ja lähes pyörryn siihen, oksennut kouru jo valmiina ja taas pitkälleen, nainen jää istumaan viereeni jos pahaolo tulee paha olo. työntekijät höpöttävät minulle ja puhuvat taukoamatta ja vastailen kysymyksiin ja viimeisen piston aika tulee. Päässä suhisee jo valmiiksi
verikoe otetaan- ja tuntuu, että taju menee, äkkiä pitkälleen, painan sitä pistokohtaa ja nainen kaivaa jotain syötävää suuhuni. Olen vielä tunnin asemalla tarkkailussa.
Seuraavalla neuvolakerralla saan kuulla kaikki hyvin, todella alhaiset tulokset
tuossa yhden tunnin kohdalla ei välttämättä oteta sitä verikoetta. En tiedä mistä se on kiinni - raskausaikana otettiin kaikki kolme mittausta (paasto, 1h ja 2h) mutta ei-raskausaikaisessa vain paasto ja 2h arvo. Joka tapauksessa labrasta ei saa lähteä minnekään vaan pitää pysyä siellä se kaksi tuntia joten aika pitkäveteistä hommaa on.
Ollaan 12 h syömättä ja juomatta, ei ole paha homma kun takana nukuttu yö ja aamulla suoraan testiin!
1. Otetaan verikoe.
2. Juodaan neste. Joko puoli litraa tai pari desiä. Itse olen kokenut molempia. Maistuu halvalle kolalle.
3. Mennään odottamaan tunti käytävään.
4. Otetaan verikoe, taas odottamaan 1h.
5. Otetaan verikoe. Saa lähteä kotiin. Ittelleni aamupala on super tärkeä niin otan vähän sapuskaa mukaan tai käyn kahvilassa.
Sokerikoe on eri asia kuin rasitus. Ja tämä on nimenomaan se rasite jossa katsotaan miten kroppa reagoi paastoamisen jälkeen ravintoon.
ainoa hankaluus oli nälkä, joka tuli aika pian. Minulta otettiin verikoe vain kaksi kertaa.
Ollaan 12 h syömättä ja juomatta, ei ole paha homma kun takana nukuttu yö ja aamulla suoraan testiin!
1. Otetaan verikoe.
2. Juodaan neste. Joko puoli litraa tai pari desiä. Itse olen kokenut molempia. Maistuu halvalle kolalle.
3. Mennään odottamaan tunti käytävään.
4. Otetaan verikoe, taas odottamaan 1h.
5. Otetaan verikoe. Saa lähteä kotiin. Ittelleni aamupala on super tärkeä niin otan vähän sapuskaa mukaan tai käyn kahvilassa.Sokerikoe on eri asia kuin rasitus. Ja tämä on nimenomaan se rasite jossa katsotaan miten kroppa reagoi paastoamisen jälkeen ravintoon.
1. otetaan verikoe
2. juodaan 2 dl makeaa lientä
3. tunnin päästä otetaan toinen verikoe
4. juodaan 2 dl makeaa lientä
5. taas tunnin päästä otetaan toinen verikoe
ja sit kotiin.