Mitä mieltä nimestä Loviisa? vauvalle :)
nimi on suvustani , jan itse olen tykästynyt kys. nimeen. mutta herättääkö se muita mielikuvia nykypäivänä ihmisissä kuin ydinvoimalan?
Kommentit (19)
Olisin halunnut meidän tytölle, mutta siitä tuli sitten Fanni kun Loviisa oli miehelle vähän liikaa.
kaupunki, jossa on ydinvoimala. No, makunsa kullakin.
Ei voi mitään.
Tunnen silti yhden Loviisa-tytön, joka on todella suloinen. "Ei nimi miestä pahenna" jne.
Ei tule ydinvoimala mieleen. Pyh!
ja tunnen Loviisan, 6 v. Nimi on nimi, ei tule
kaupungit mieleen sitä käytettäessä.
Vai ootteko kuullet ranskalaisten lakkaavan nimeämästä poikiaan Pascal-iksi vain että pienessä suomessa se tarkoittaa jotain muuta??
Fanny on ihana nimi.
miehelle tulee siitä vaan se kaupunki mieleen :(
mulle tulee tällä hetkellä ekana mieleen Ronja Ryövärintyttären äiti, koska meillä on viime aikoina katsottu elokuvaa ahkerasti :-)
Veikkaisin, että kuuluu nimiin joiden suosio on kovasssa nousussa
Itselleni tuli kyllä ydinvoimala mieleen.
Äidilleni tuli siitä mieleen Lovi-Liisa...
mulle tulee tällä hetkellä ekana mieleen Ronja Ryövärintyttären äiti, koska meillä on viime aikoina katsottu elokuvaa ahkerasti :-) Veikkaisin, että kuuluu nimiin joiden suosio on kovasssa nousussa
Minusta Loviisa on tosi kiva nimi.
meille tulee joskus tyttö, hänestä tulee Loviisa. Minusta kaunein tytön nimi.
Itse antaisin kuitenkin ehkä toiseksi nimeksi, koska siihen on vaikea yhdistää muita nimiä perään.
joskus kyllä olen kuullut kuittailua, mm. todistuksenjakotilaisuudessa kun pyydettiin koko nimellä, joku huusi [etunimi] Kerava [sukunimi]. Eipä tuo mitään ole haitannut, itselleni ei ole tullut kaupunki mieleen ja ihan sama mitä jotkut sanoo, ihan hyväntuulista vitsailua se vain on ollutkin.
Minulla nimi tulee suvusta, sekä äidin että isän puolella on Loviisoja ja omasta mielestäni ihan kaunis nimi :)
Haluisin oman tytön nimeksi Iida Loviisa=))
miehelle tulee siitä vaan se kaupunki mieleen :(
Onneksi löytyi sitten aivan täydellinen nimi, enkä osaisi tytärtämme enää Loviisaksi ajatellakaan : )
Itse en ole koskaan Loviisassa käynyt mutta uskoisin siellä olevan jotain muutakin kuin pelkän ydinvoimalan. ja mitäs siitäkään jos joku sellaisen yhtymän saa jonkun nimestä. Enemmän olisin huolissani sen mielenterveyden puolesta jos ei osaa asioita suhteuttaa niin että voi olla myös henkilön nimenä.
t. äiti jonka lapsella myös kaunis "paikannimi"
Ei tule ydinvoimala mieleen. Pyh!