Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä häh? päiväkoti asiaa..

Vierailija
30.07.2009 |

Hain lapset tänään aikaisemmin hoidosta kuin oli tarkoitus ja mitä näinkään.. siellä hoitajat laittoi muille muksuille mun ostamaa helvetin kallista aurinkorasvaa.

Meni pikkaisen hämilleen kun sanoin että rasva on tarkoitettu omille lapsilleni (joilla on todella vaalea iho) ja onm tosi kallista. Sanoin myös että haluan että ostavat uuden pullon..

Nyt alkoi hävettämään oma käytökseni kun olin muusta asiasta vihainen ja tuo vain lisäsi kiukkuani:((

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuhan sitä. Kerro ihan asiallisesti että ei ollut tarkoitus kihahtaa mutta...ja että se johtui ennemminkin siitä että....kuin tuosta rasvasta.

Ja sitten jatkat että tuo rasva kyllä oikeasti on kallista ja toivot että sitä ei käytettäisi yleisesti.

Vierailija
2/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mulle olis käyny noin. Oisin sanonu varmasti kans noin, ethän sä nyt koko porukalle voiteita hommaile!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muilla ole rasvaa niin niille ei sitä silloin laiteta. Ihan hyvin voit vaatia että ostaa uuden.

Vierailija
4/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhden kuulu kustantaa muille aurinkorasvoja. Jos tädit olisivat olleet fiksuja, olisivat tarjoutuneet itse ostamaan purnukan. Sinänsä ymmärrän, että laittoivat muille rasvaa purkistasi, jos muilla ei ollut mukana. Mutta kyllä se on sinulle korvattava.

Eihän vaippojakaan ilmaiseksi päiväkodissa muille ostella. Joskus saatetaan lainailla toiselta, mutta ehdottomasti annetaan yhtä monta takaisin!

Vierailija
5/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaamisen pyytäminen meni ehkä vähän liian pitkälle, mutta mitä se haittaa? Musta toi on tökeröä tädeiltä... Jos päiväkodilla ei ole rahoitusta aurinkorasvoille, niin sitten pitää pyytää vanhempia tuomaan tai sitten pyytää esim. vanhempainyhdistystä ostamaan!

Voit huomenna sanoa, että olit vähän kiukkuinen ja siksi ärtynyt, mutta edelleen sitä mieltä, että et ole tarkoittanut rasvaa kaikkien lasten käyttöön.

Vierailija
6/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen vanhemman kuuluu tuoda lapselleen oma aurinkorasva, jos ei tuo niin palakoot. Simple!

Vierailija
7/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä ole oikeutta toisten rasvoja käyttää.

Vierailija
8/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uutta purkkia pitäisi ostaa, kuulostaa vähän provolta. Kyllä ne vähän halvemmatkin rasvat estävät palamiset vie sellaista päiväkotiin kun kerran oot noin tarkka.

Mun lapselle ei tarvi laittaa kun on ruskettunut kesän aikana, ei siis pala enää.

Vierailija
9/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasva estää/vähentää uv-säteilyjen haittoja

Vierailija
10/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saisikaan käyttää.

Eli päiväkotihenkilökunta ei saa itse lääkitä, eikä käyttää toisten lääkkeitä ilman vanhempien ohjeita ja lupaa. Ja jokaisella oltava omat rasvat ja lääkkeet.

Aurinkorasva menee samaan kategoriaan. Niitäkin käytetään vanhempien luvalla. Kaikkihan eivät halua, että niitä laitetaan, koska niistäkin on tullut tutkimustulosta, että osa rasvoista ei ole turvallisia.

Eli päiväkotihenkilökunta toimi laittomasti jos oikein aletaan nipottamaan.

Ps. itse en haluaisi, että omia lapsia rasvattaisiin toisten rasvoilla. Kun rasvaa otetaan lisää ja laitetaan lapseen, rasvaputkilon suuhun tulee sen lapsen bakteerit. Me emme ainakaan saa töissä käyttää edes perusvoidetta toiselle lapselle vaan jokaisella on oma nimikoitu rasva juuri hygieenisyys-ja terveyssyistä.

Vierailija
11/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi päiväkodilla ihan yleinen putkilo rasvaa josta laitetaan niille joilta on unohtunut tai jotka eivät ole älynneet omaa tötsää tuoda.

Onneksi yksityisissä päiväkodeissa on näköjään ihan järjenkäyttö sallittu... toisten lasten bakteerit. jep.

Vierailija
12/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehe:) taisit nyt vähän nolata itsesi.

Vierailija
13/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse kustantaa muille rasvoja. MUTTA, oletko ottanut huomioon, että oma kallis rasvasi on parhaimmillaan vain tänä kesänä, ensi vuonna se ei ole enää niin tehokasta. Mahtaako sitä jäädä yli?

Vierailija
14/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihottumat ja muut leviävät juuri monesti tätä kautta. Bakteeri joutuu putkilon suulle ja muhii siinä. Sen jälkeen sitä otetaan ja levitetään toiseen lapseen ja siinäpä se sitten on.

Aikoinaan kun omat lapset olivat päiväkodissa niin jokainen lapsi toi omat rasvansa, myös perusrasvat jos oli kuiva iho.

Menisitkö sinä ottamaan toisen rasvaputkilosta tuosta noin vain rasvaa, tietämättä, mitä ihosairauksia hänellä voi olla. Itse en kyllä tekisi sellaista. Kyllä minulla on ihan omat kasvorasvat ja muut ja en tarjoile niitä toisten käyttöön.

Mutta toki jokainen itse määrittelee oman hygieniatasonsa. Toisethan eivät pidä sitäkään minään, että syötetään lapset samalla lusikalla. Ei kai se sitten haittaa jos rasvataan yhteisillä rasvoilla.

Meillä on onneksi päiväkodilla ihan yleinen putkilo rasvaa josta laitetaan niille joilta on unohtunut tai jotka eivät ole älynneet omaa tötsää tuoda.

Onneksi yksityisissä päiväkodeissa on näköjään ihan järjenkäyttö sallittu... toisten lasten bakteerit. jep.

Vierailija
15/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tosiaan huomenna mainita että olin turhan kiukkuinen asiasta mutta en ole tarkoittanut rasvaa muille lapsille.

Pullossa ei ole enää kuin pohjalla pieni liru ja itse ajattelin että se kestäisi koko kesän, nyt mietinkin kuinka usein sillä suihkuteltu muitakin lapsia kun luulisi nyt että yksi purkki riittää koko kesän.

ap

ps.

Rasva on suihkemaista eli tulehdusvaaroja ei sinänsä ole kun ei ole kosketuksessa ihoon.

Vierailija
16/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten koske siihen tuubiin. Se on jopa ihan helppoa.

Vierailija
17/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten koske siihen tuubiin. Se on jopa ihan helppoa.

Vierailija
18/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lääkäri ei ole suositellut lapsille mitään aurinkovoidetta. Ovat allergisia. Mistä hemmetistä tietäsin että mahdollinen reaktio johtuu aurinkovoiteesta kun en edes tietäisi sitä laitettaneen. Kyllä päiväkodin henkilökunnan kuuluu tietää että kenenkään toisen voiteita ei anneta muille. Se on ihan sääntö.

Sen sijaan toivon että päiväkodin henkilökunta huolehtii lapsilleni asiankuuluvat vaattet ulos, jotta vaatetus suojaa auringolta.

Vierailija
19/19 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitotäti laittaa usein omaansa tyttärelleni, vaikka tytölläni on oma mukana. Ei jaksa kaivella kaikkien laukuja, mutta ei se minua haittaa, kun hän itse käyttää myös korkeasuojaimellista rasvaa.