Juokseminen ja ripuli!
Mikä mua vaivaa..Joka kerta, kun lähden juoksemaan mulle tulee ihan hirmu kakkahätä. Pakko pysähtyä ja raahautua jotenkin kotiin suoraan pöntölle. Sit ramppaan koko illan vessassa ja monesti vielä seuraavana päivänäkin. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Ihan hirveetä. Ennen olin kovakin juoksemaan, eikä ollut tietoakaan tällaisesta vaivasta. Nyt aloitin harrastamisen uudelleen synnytyksen jälkeen ja on pakko todeta että ei tuu mitään!!
Kommentit (13)
jotenkin se suoli ja ruoan sulatus lähtee toimimaan lenkin aiheutatmana paremmin.
Kylläse siitä, kunhan saat rytmistä kiinni.
Osittain tuttu tilanne
ja laittaa sen toimimaan. ei siinä mitään sen kummempaa ole. Mulla toimii vatsa aina lenkin jälkeen. Itse en uskalla tehdä yli puolen tunnin lenkkejä tuon vuoksi.
jotenkin se suoli ja ruoan sulatus lähtee toimimaan lenkin aiheutatmana paremmin. Kylläse siitä, kunhan saat rytmistä kiinni. Osittain tuttu tilanne
mulla on vuosia ollut sama juttu
ohis
Ekana tuli mieleen että nyt äkkiä reenaamaan sitä kakkosen lihaksistoa!
Heikkous näkyy just pidätysvaikeutena ja pierujen karkaamisena.
Lantion reeniin ei kuulu pelkkä vagina vaan myös pissa-ja kakka-aukot. Niitäkin voi supistaa jolloin karkailut loppuu ja jaksat pidätellä!
Mutta kun kerran menit mainitsemaan että JUOKSET, siis kuntoilumielessä niin itsellä oli jossain vaiheessa tota samaa. Tuntui että kesken lenkkiä alkaa ripuli ja tarttee kohta vääntää sonnat johonkin pusikkoon!
Eli tiedän tunteen!!
En tiedä auttoiko ruokavalion tarkistus: kasviksia ja tummaa leipää ja tummaa viljaa vai menikö se vaan ohi kun kroppa tottui että suolisto saa kyytiä: liikuntahan vaikuttaa myös suolen toimintaan.
Sitä en muuten huomannut seurata miten edellisen ja lenkkipäivän syömiset olis vaikuttanut.
Aina sitä ei tullut, mutta hyvää lenkkiä jaksoi jo juosta kun suoli alkoi käymään kierroksia.
Ekana tuli mieleen että nyt äkkiä reenaamaan sitä kakkosen lihaksistoa! Heikkous näkyy just pidätysvaikeutena ja pierujen karkaamisena. Lantion reeniin ei kuulu pelkkä vagina vaan myös pissa-ja kakka-aukot. Niitäkin voi supistaa jolloin karkailut loppuu ja jaksat pidätellä! Mutta kun kerran menit mainitsemaan että JUOKSET, siis kuntoilumielessä niin itsellä oli jossain vaiheessa tota samaa. Tuntui että kesken lenkkiä alkaa ripuli ja tarttee kohta vääntää sonnat johonkin pusikkoon! Eli tiedän tunteen!! En tiedä auttoiko ruokavalion tarkistus: kasviksia ja tummaa leipää ja tummaa viljaa vai menikö se vaan ohi kun kroppa tottui että suolisto saa kyytiä: liikuntahan vaikuttaa myös suolen toimintaan. Sitä en muuten huomannut seurata miten edellisen ja lenkkipäivän syömiset olis vaikuttanut. Aina sitä ei tullut, mutta hyvää lenkkiä jaksoi jo juosta kun suoli alkoi käymään kierroksia.
paksusuolen kykyyn imeä nestettä ulosteesta. Eikä se myöskään vaikuta tahdonalaisen hermoston toimintaan. Ripuli on niiden yhteisvaikutusta eikä sulkijalihaksen treenauksella ole mitään tekemistä asian kanssa. Harva ihminen pystyy pidättelemään rajua vesiripulia kovin kauaa. aika fakiiri olet jos pystyt.
maratonille ja veti yhtenä iltana vähän normaalia pidemmän lenkin ja kertoi sen jälkeen istuneensa WC:ssä. Itsellä on toisen ja kolmannen synnytyksen jälkeen kun olen alkanut juosta niin josatin syystä kertyny aivan hirveästi ilmaa mahaan. Eli maha kramppaa sen jälkeen ihan kipeästi ja sit alkaa pierettää...pikkuhiljaa se on ohi mennyt, mut kamala vaiva kun ei tee lenkille mieli kun on niin hitsin kipee sen jälkeen.
maratonille ja veti yhtenä iltana vähän normaalia pidemmän lenkin ja kertoi sen jälkeen istuneensa WC:ssä. Itsellä on toisen ja kolmannen synnytyksen jälkeen kun olen alkanut juosta niin josatin syystä kertyny aivan hirveästi ilmaa mahaan. Eli maha kramppaa sen jälkeen ihan kipeästi ja sit alkaa pierettää...pikkuhiljaa se on ohi mennyt, mut kamala vaiva kun ei tee lenkille mieli kun on niin hitsin kipee sen jälkeen.
kuntoilla rauhallisemmin
Minulla näin käy aina. Siksi en lenkkeile. Etenkään aamuisin.
Suoli määrittelee harrastukseni ja kauppani (vain kauppoihin, jossa on wc)
Lenkille suoli tyhjänä. Liike laittaa suolen toimimaan.
Nimimerkillä pari kertaa metsäpolun varteen kakannut ja ruokalusikallinen housuissa kotiin juossut
Juoksu jouduttaa suolen toimintaa.
Up