minkä takia äitini yrittää jatkuvasti saada minut tuntemaan itseni huonoksi??
Mistä voi johtua?? en ole ollut mikään hankala ihminen lapsena, teininä enkä aikuisena. ihan ok koulumenestykset ja ikinä en ole poliisin kanssa ollut tekemisissä. silti äitini kertoo minulle vielä nyt aikuisiälläki jatkuvasti kuinka huono olen ja varsinkin että kuinka huono äiti olen. en jaksa enää...
Kommentit (7)
ettei toista voi tuolla tavalla haukkua ja jos ei mene jakeluun, vähennä yhteydenpitoa. Ehkei hän ole itsekään mikään Kaunis ja Rohkea ja on pettynyt itseensä.
ja viimeksikin olin yli 2kk puhumatta hänelle. sitten kun taas aletaan olla jossain väleissä, menee pari kuukautta että ei morkkaa mutta sitten se taas alkaa. pitääkö lopettaa koko äiti-tytär-suhde että ei tarvitse enää kuunnella? :(
ap
Luulisi, että äitiskin oppii, vielä.
Jos mollaamislinja alkaa aina uudestaan, vähennät taas yhteydenpitoa. Älä odota liikoja, jotkut oppii vähän hitaammin :) Ei vaan, ymmärrän tuskasi, mutta pakkohan se vaan on osoittaa, ettei toisia voi kohdella huonosti. Heijastuisihan se jo lapseesikin.
Minun äidilläni on aivan sama taipumus, mutta onneksi huomattavasti lievempänä. Mutta käyttää varmasti kaikki tilaisuudet hyväkseen saadakseen osoittaa minun olevan väärässä tai jotain.
ja kärsi hiljaa, vaan katkaiset välit joksikin aikaa.
Jatka tätä. Kokeile vaikka sellaista, että pidettyäsi ensin sen 2kk taukoa, ilmoita että seuraavalla kertaa se on sitten 3kk, sitten 4kk ja niin edelleen.
Huomauta että kun hän on vanhainkodissa, voi olla aika yksinäistä jos lapset saavat vain haukkuja jos pitävät yhteyttä..
Tsemppiä. Minä pidin äitiini 7 vuotta taukoa, ja sen jälkeen hän käyttäytyy neutraalin kohteliaasti. Ainakaan ei tarvitse kärsiä itsetunto-ongelmista ja muista kun jatkuva mollaaminen loppui.
Kai se on jotain kasvatusta. Meillä ainakin isä kuvitteli että lapsi "sisuuntuu" jos sitä mollaa, ja sitten pyrkii aina vaan parempaan.
Minuun toimii kehut, jos haukutaan, lyön läskiksi sitten kokonaan..