Nelikymppisten naisten ryppyasiaa.
Olen 42v ja havahduin juuri eräänä päivänä huomaamaan, että minulla on silmien ympärillä aivan kammottavasti ryppyjä! Ja roikkuvat yläluomet. Yäk. Tovin itseäni tarkasteltuani huomasin myös, että ihoni on muuttunut oikeasti epäelastiseksi. Esim. rintojen päällä iho on sellaista, että tuntuu, että se ei palaudu enää kuten joskus nuorena...
No, eihän tämä varmaan ihmeellistä ole, vanhuus ei tule yksin!
Käytättekö te muut nelikymppiset monenlaisia ryppyvoiteita ja onko niistä apua?
Kommentit (11)
Ensimmäiset rypyt huomasin silmien ympärillä 3 vuotta sitten (siis 39-vuotiaana). Muistan sen hyvin, koska kuopukseni oli silloin aivan vauva. Viimeisessä kolmessa vuodessa on tapahtunut hurjia ryppyasiassa, näköjään... =(
t. ap
se on auttamattomasti vaikuttanut silmäryppyihin.
Huomasin tuon epäelastisuuden aikoja sitten, kun esim luomiväriä laittaessa iho meni edellä pakoon.
Mutta eipä tuo haittaa, voiteita en käytä.
t: juuri 40 v täyttänyt
Olen kova kurtistelemaan kulmiani. Silmien ympärillä ei ole ryppyjä oikeastaan lainkaan, vaikka ikää on 49 vuotta, ei kyllä muuallakaan. Mulla on luonnostaan niin rasvainen iho, ettei paljoa lisärasvoja tarvita. Käytän kuitenkin päivävoidetta meikin alla ja joskus yöksikin laitan jotain voidetta. En edes tiedä niitten nimiä. Silmänympärysvoidetta käytän hyvin satunnaisesti.
Rasvoilla ei vaikutusta. Ja tässä perimässä tasan ei käy onnen lahjat.
ihmiset vanhenevat...tottkai niitä tulee. Ei haittaa yhtään. T:38v isukki jonka vaimolla ryppyjä ei, mutta ei haittaisi vaikka ois
ja samat havainnot: ryppyjä on. Silmänympärysvoidetta olen käyttänyt jo useita vuosia, en tiedä onko ollut hyötyä. Naururyppyjä ja ilmejuonteita + silmäpussit on. Välillä kauhistuttaa, välillä tajuaa, että näin kuuluukin olla.
Tänään hakiessani 6-vuotiasta lasta hoidosta pieni pojannassikka hyppi portilla huutaen muille: "Vanha mumma tulee!"
Joten jos joku uhoaa 39-vuotiaana, ettei hänellä ole ollenkaan ryppyjä, niin a) kandeis hommata ne lukulasit, ikänäköä hänellä ainakin on ja b) isompi "romahdus" on hänelläkin tiedossa muutaman vuoden sisällä.
Oltiin tässä hiljattain työpaikan naisporukalla kylpylässä ja puhuttiin isolla joukolla siitä, missä vaiheessa rypyt tulee ja ihon kimmoisuus vähenee. Siinä oli meitä 40-ja-risat -naisia kymmenkunta ja JOKAINEN totesi, että nelikymppiseksi meni suht hyvin, mutta sitten tuli vuodessa, parissa iso muutos.
Joku oli ollut silloin 40 v., toinen 42, kolmas kenties 45 vuotta. Itse huomasin tässä puolisen vuotta sitten (ikää nyt 42 v.), että ihan lyhyessä ajassa on tullut leuan alle helttaa ja iho alkanut roikkua. Eikä kyse ole elintapojen muutoksesta tai lihomisesta.
Tosin tuo lihominenkin pahenee just about samassa vaiheessa. Ikäni olen ollut alipainoinen, bmi alle 20, mutta nyt ekaa kertaa täytyy vahtia sitä, mitä syö.
Veikkauksemme oli silloin, että se on ainakin osin hormonaalista, koska muutos tulee aika rajuna ja yhtäkkiä, ei siis minään hipihiljaa etenevänä vanhenemisena.
Ryppyrasvoista ei oikeasti ole juurikaan hyötyä. Jos joku firma sellaisen rasvan keksisi, mitään muuta tököttiä ei olisikaan, eikä katukuvassa yhtäkään ryppyistä ihmistä ;-)
Mutta hyvä kosteutus pitää ihon heleämpänä ja hyvinvoivemman näköisenä, ja meikki imeytyy paremmin - joten sen vuoksi kannattaa toki ihoa hoitaa. Älä kuitenkaan haksahda ökykalliisiin tehohoitoihin...
on vain hennot hymyviirut silmäkulmissa, koska mulla menee silmät nauraessa ihan sikkaraan.
Rypytön iho on perua rasvaisesta ihotyypistä. Olen myös käyttänyt aina ns. hyviä rasvoja ja silmänympärysvoidettakin 25 v asti.
enkä ole huomannut mitään eroa ihossani tai ryppyjä. Mainittakoon, etten ole ikinä käyttänyt minkäänlaisia ihorasvoja tai edes naamarasvoja, joten johtuisko siitä, että on säilynyt iho hyvänä..?