Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajana ihmettelen lasten pukeutumista kouluun!!!

Vierailija
29.07.2009 |

Tuossa yhdessä viestissä käy ilmi, että vanhemmat eivät enää suosittele lapsilleen säänmukaisia varusteita kouluun mentäessä! Miksi????

Välitunnille mennään AINA myös sateella! Lapset ovat kylmissään ja kaikki vaatteet märät tunneilla sadepäivinä.

Ihmettelen mihin reimatecit sun muut goret häviävät kun lapsi täyttää 7v??! Haloo!!!

Kouluun myös kunnon varusteet, kurahousut olisivat ihan jees juttu jollekin lapsille. Viime vuonna 5 ja 6 luokkaiset oppilaat pelasivat jalista kuralätököissä äipän valitsemissa muotivaatteissa. Huvittavaa...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ala-asteella kaksi lasta. Laitan vaatteet

esille aamulla ja sanon, että on esim.sateista jne. Ikävä kyllä, laittavat mitä itse haluavat...

tai jos olen aamulla kotona ja pakotan ottamaan takin, joka pitää vettä... seuraavan kerran kun kyselen takista, se on joko unohtunut kouluun, kun on niin kuuma, ettei voinut käyttää tai sitten se on rutattu repppuun.

Meillä tämä pukeutuminen on melkoisen paljon lapsista kiinni. Heidän mielestään paljon kevyemmät vaatteet riittävät ja lenkkarit sopivat säähän kuin säähän.

T.Tytön 10v. ja Pojan 13v. Äiti

Vierailija
2/10 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä heitä on helppo pukea haalariin ja saappaisiin...

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivuus tarkastetaan keväällä, MUTTA

kun todellakaan en voi olla itse koulussa vahtimassa mitä lapset päällään pitävät, niin eivät ne säänmukaiset vaatteetkaan paljon auta:(

Meillä on esim. käynyt jo monena talvena niin, että olen suurinpiirtein "väkipakolla" ostanut pojille kunnon talvikengät...No nuo kengät ovat täysin uutta vastaavat vielkinä, mutta eivät vain mahdu jalkaan...käyttökertoja ehkä n. 2 korkeintaan...silloin kun olemme käyneet kylässä ja olen vahtinut mitä lapsi päälleen laittaa...Muuten onkin sitten kuljettu suurin piirtein lenkkareissa läpi vuoden!:/

Nyt olen päättänyt kuunnella sitten poika ja ostan vaikkapa jonkinlaiset "talvilenkkarit"...jääköön paremmat kengät ostamatta kun ei niille kuitenkaa ole käyttöä, mutta maksavathan ne hirmuisesti!:O

Vierailija
4/10 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavan kerran kun kyselen takista, se on joko unohtunut kouluun, kun on niin kuuma, ettei voinut käyttää tai sitten se on rutattu repppuun.

Meillä tämä pukeutuminen on melkoisen paljon lapsista kiinni. Heidän mielestään paljon kevyemmät vaatteet riittävät ja lenkkarit sopivat säähän kuin säähän.

Lisäksi heitä ei harmita, jos vaatteet kastuvat sateella. No tottapuhuen ei muakaan harmittanut heidän iässään...

Vierailija
5/10 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea opettaja tietäisi han hyvin, että ne sadetakit on sullottu reppuun aamulla koulumatkalla ensimmäisen kulman takana kun vanhempien näköyhteyskatkeaa ja siellä ne pysyy koko loppupäivän. Jos aamulla on satanut kouluun lähtiessä niin ne sadetakit kastelevat vaan kaikki kirjat.

Oikea opettaja tietäisi, että kaikki alakoululaiset lapset ei "kerkiä" edes laittamaan kenkiä jalkaa kun välitunnille on niin julmettu kiire. Takit ja lakit jäävät naulakkoon, mistään sadevaatteista tai kurahousuista puhumattakaan.

Ja oikea ope tietäisi myös, että 5-6luokkalaisille ei enää kelpaa äidin valitsemat muotivaatteet...

Vierailija
6/10 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei voi mitenkään olla opettaja, tai jos on, niin on aivan pihalla lasten ja nuorten elämästä. 5 - 6-luokkalaisille ei todellakaan kelpaa äidin valitsemat muotivaatteet.

Vierailija
7/10 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosalla ei ole sadekamppeita tai säähän sopivia varusteita. Kyllä on tosiaan lokerot ja laukut kaiveltu. Meillekin saisi toimittaa vaihtovaatteita mutta harva niin tekee. Ei ole yks eikä kaks kertaa, kun on lähetetty lapsia kaatosateessa jätesäkeissä askarrelluissa viitoissa kotiin.

Ihan älytöntä. IP-kerhossakin ulkoillaan paljon ja kyllä säälittää neitoset pillifarkuissa ja fiinissä takissa kun leikkiäkään ei uskalla.

Vierailija
8/10 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks ainakaan meidän koululaisilla ei ole tunneilla sisähousut ja välkälle lähdettäessä pukisivat päälle vaikka ohuet ulkohousut sään mukaan? Tai vastauksen jo tiedänkin, kun ei muillakaan ole. Sitten tosiaan talvella paistutaan tunnilla toppahousuissa tai värjötellään pihalla farkuissa. Ei tietenkään kuivina/lämpiminä syksy/kevätpäivinä tarvi olla ulkohousuja...

Vierailija
9/10 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luokanope, nyt 1-2 lk kanssa ja kyllä meillä lähes kaikilla on sadepäivinä sadetakki tai joku goretakki tai vähintään sateenvarjo, kun tulevat kouluun... Kumppareitakin on nähty.

Haalareita ei oo kellään. Eikä kuriksia.

Crocksit tai kopiot sisäkenkinä oli viime lukuvuonna varmaan 99 %.

Koulu on Vantaalla.

Sen sijaan nuo "isot" 5-6 lk ei kyllä kulje kuin farkuissa ja lenkkareissa :-) ja jotkut tytöt jossain hupparitunikoissa (vai mikä niiden nimi on) ja legginseissä. Luulen kyllä että itse ovat vaatteet valinneet.

Vierailija
10/10 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä vedenpitäviä housuja ja takkeja että kumppareita sateella (tai ainkin on nyt käyetty 1-4 luokalla). Ja tämän lapset tekee ihan itse ja vapaa-ehtoisesti. Kouluun mentäessä ja valituntisin kiskotaan farkkujen päälle ne vettä pitävät kuorihousut. Joskus olen jopa itse ehdottanut että vois laittaa ne kuorihousut laukkuun ja mennä 2 km matkan kouluun farkuilla, mutta ei kuulemma voi kun koulumatkalla tulee pyöräillessä kylmä. Varmaan siis sadeasujen käyttö riippuu paljon koulusta: lapset kun yleensä haluavat tehdä niinkuin kaikki muutkin eikä erottua joukosta poikkeavalla pukeutumisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme