G:Yleisimmät ammatit lähipiirissänne?
Mukaanlikien lähisuku ja kaverit, hyvät naapurit, yms.
Meillä eniten
Insinöörejä (vaikka minkälaisia, niitä riittää...)
Sairaanhoitajia
Kotiäitejä
Lääkäreitä
Lentokapteeneita
Lentoemäntiä
KTM:iä VTM:iä eri tehtävissä
Itse VTM, kotiäiti
Kommentit (61)
Lähihoitajiakin itseasiassa löytyy joitain.
Opettajia, pörssimeklareita, talouspäälliköitä, pankkitoimihenkilöitä ja maajusseja.
kielenkääntäjä, kustannusala, rakennusala, it-insinöörit
- toimittajia
- tiedottajia
- viestintäkonsultteja ja -päälliköitä
- graafisia suunnittelijoita
- kauppatieteilijöitä vaihtelevissa tehtävissä
- opettajia
- tutkijoita
Omasta perheestä löytyy copywriter ja opettaja.
opettajia. Sitten tulevat DI:t ja insinöörit, sitten ehkä papit.
mikä sitten kunkin niistä virallinen titteli on...
Ekonomeja, diplomi-insinöörejä, VTM:iä, kasvatustieteilijöitä, tradenomeja, lääkäreitä, insinöörejä
Miehen suvussa kotiäitejä, myyntialan ihmisiä ja eri alojen perusduunareita.
Omassa (ja perheen yhteisessä) ystäväpiirissäni kääntäjiä, tutkijoita, opettajia, terveydenhuoltoalan ihmisiä (sekä lääkäreitä että hoitajia), miehen kautta tulevassa ystäväpiirissä myyntialan väkeä ja yrittäjiä.
Siis aika sekalaista sakkia.
Isä on palomies ja mun molemmat veljet on palomies-sairaankuljettajia, ex-mies oli myös palomies ja niiden kautta tunnen paljon pelastusalalla työskenteleviä ihmisiä.
Omassa kaveripiirissä on aika paljon hoitajia, joko sairaan- tai lähihoitajia. Sitten on muutama parturikampaaja ja aika monta tuttua jotka työskentelee vaatekaupassa.
Mies on yrittäjä, pitää kahdessa kaupungissa autokauppaa, sitä kautta aika moni meillä käyvä vieras on autokauppias :)
Itse olen sihteeri, mutta ei mulla sihteeri tai toimistoalalta olen paljon kavereita, työkaverit taitaa olla ainoita.
Metallimiehiä
Kaupankassoja
Lastenhoitajia
Yrittäjiä
Jotakuinkin näin...
Insinöörejä muutama, muuten todella vaihtelevaa.
Hoitoala tulee varmaan kakkosena.
Kun mietin LÄHIpiiriäni, ei ole yli kahta ihmistä samalla alalla..hyvin vaihtelevaa on.
Tai no useampi ex-maanviljelijä löytyy kun vanhempia (jo eläkkeellä olevia) ihmisiä miettii.
halusiko ap tällä aloituksella päästä prameilemaan, kuinka on "sitä parempaa väkeä"? Minun tuntemani parempi väki ei harrasta prameilua, enkä myöskään minä.
sairaanhoitajia ja kätilöitä (olen itsekin)
muutamia lähihoitajia
taksikuskeja
tuomari, lakimiehiä
lentokapteeneja
mutta hoitsuja eniten, varmaan puolet
enemmistönä minun kaveripiirissäni.
muita ei taidakaan olla edes kahta samaa "lajia".