Itkettää :( 1.9. lapseni 1v9kk aloittaa päiväkotihoidon.
Nyyh nyyh nyyh. Ei vaan ollut varaa olla enää kotona. Perheessä on lisäksi 11v poika ja 8v poika sitten tämä 1v9kk tyttö. Varsinkin poikien harrastus- ja muut menot on jo aika isoja ja olisi tuntunut väärältä joutua lopetettumaan heidän urheiluharrastuksensa jotta saisin olla vielä kotona. Ihan vuokralla asumme, joten ei ole laina yms menoja.
Sydäntä riipaisee ja olen alkanut epäillä koko päätöstäni töihinmenosta ja lisäksi päätöstä pistää tyttö päiväkotiin (eikä siis pph:lle). Päiväkoti näkyy meidän ikkunasta joten siksi sen valitsimme, hoitomatkan takia. Tyttö on kyllä reipas ja sosiaalinen, mutta... niin pieni vielä. Nyyyyyh. :(
Apua.
Kommentit (9)
ja sinullekin tekee hyvää päästä töihin.
Eli mulla poika alotti kanssa vuos sitten syksyllä päiväkodin, oli silloin ihan saman ikäinen sun tyttös kanssa. Murehdin hoitoon menoa jo kuukausia ennen. Kaikki meni kuitenkin ekan parin viikon jälkeen tosi hyvin.Poitsu viihtynyt tarhassa todella hyvin. Ois halunnut käydä siellä viikonloppuisinkin.
Onneksi tyttösi on sentään reipas. Minun tyttöni ei ole edes isovanhemmilla ollut hoidossa. Tyttö joutuu nyt 1v5kk iässä päiväkotiin :( suru on suuri ja tyttö on tosi arka.
olisiko se mahdollista? Tulot hiukan putoaa mutta niin putoaa vero%:kin.
Hienosti meni, tyttö osoittautui hyvin sosiaaliseksi eikä koskaan ollut vaikeuksia mennä tarhaan. Jännitti melkoisesti, koska sitä ennen ei ollut koskaan ollut perheen ulkopuolisessa hoidossa.
Meillä kanssa poika 1v 4kk aloittaa päiväkodissa 31.8 ja äitiä jännittää jo nyt. Taloudellisista syistä johtuen tällainen ratkaisu. Onneksi teen kuitenkin 3 vuorotyötä ja mies päivätyössä ja olen saanut työvuorojen puolesta sovittua niin, että pojalle tulee pehmeä lasku. Täytyy vain toivoa, että kaikki menee hyvin. Harjoittelupäiviä on onneksi vielä edessä. Tsemppiä muillekin syyllisyydestä kärsiville vanhemmille!
ja voi yli 3vuotiaan vanhempikin tehdä lyhyempää päivää ja palkka on pikkusen pienempi. meillä töissä ainakin onnistunut monella äipällä jolla yli 3vuotiaita lapsia--!! mutta kyllähän melki 2vuotias jo kaipaakin muuta aktiviteettia kun äiti ja hyvin ne sielä hoidossa pärjää. meillä suomessa kuitenkin aika pitkä toi äitiysloma. miettikää amerikkaa tai joitain köyhiä maita missä 3kk on maksimi.
ja jaksaa taas kotonakin erilailla kun käy vähän töissä kääntymässä ;)
Pahaltahan se tuntuu, mutta onneksi hoitopäivät on max. 5 h ja niitä on vain neljä viikossa.
Tosin, on ollut 10 kuukautisesta isoisovanhemmilla hoidossa. Nyt täytyy laittaa tuiki tuntemattomalle pph:lle :(