Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kai pelkkä yskä voi olla oire alkavasta sikainfluenssasta?

Vierailija
28.07.2009 |

Heräisin yöllä siihen että on yskä. Yskä jatkuu nyt aamulla. Siis pelkkä yskä - sen verran kova kuitenkin että ottaa keuhkoihin kun yskin. Ei kuumetta, ei nuhaa, ei kurkkukipua, ei pääkipua, ei mitään. Vaan yskä. Kielen peitteet ehkä normaalia vähän paksummat. Ehkä.

Se miksi tätä mietin on se että pitäisi mennä lounaalle tänään neljän ystävän kanssa. Heistä kaksi on raskaana. Soitanko ja kysyn haluavatko tavata vai onko pelkkä yskä sellainen juttu että ei tarvitse ilmoitella? Googlailin ja kaikkialla vaan sanotaan että yskä ei ole sairaus vaan oire jostain muusta sairaudesta. Mutta kun ei ole mitään muita oireita joista päätellä mitään!

En yski jatkuvalla syötöllä vaan ehkä kerran 10-15 minuutissa. Mitä mieltä olette - soitanko ystäville vaiko en?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän ne sun kaverit jostain muualta saa sen possunuhan jos on tullakseen.

Vierailija
2/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ystävänä jäisi paikanpäälle ja loukkaantuisin myös jos tulisit sairaana tapaamiseen. Eihän se kuume välttämättä ihan heti ylösnoustua nouse.

Tällaisena aikana ei oteta riskejä ainakaan riskiryhmään kuuluvien kustannuksella. Oli kyse sitten sikainfluenssasta tai ihan tavallisesta flunssasta, en halua kumpaakaan raskaanaollessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmään kuuluville sikainfluenssa voi olla hengenvaarallinen. Mitäs sitten sanoisit jos ystäväsi saisi keskenmenon vuoksesi tai jopa itse kuolisi jälkitauteihin? Miten voi olla noin itsekkäitä ihmisiä?

eiköhän ne sun kaverit jostain muualta saa sen possunuhan jos on tullakseen.

Vierailija
4/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessa muutenkin kaikki taudit tarttuvat helpommin!

Vierailija
5/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona olen ollut tiukasti suljettujen ovien takana, lapset ovat ikkunan takaa käyneet varovasti katsomassa, kun heillä on äitiä ikävä.

Vierailija
6/6 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä pelottaa. Miten ihmiset on niin välinpitämättömiä. Olen itse raskaana ja kyllä odotan että ystäväni ilmoittavat jos heillä on jotain flunssaoireita kun olemme tapaamista suunnitelleet. Muulloinkin kuin nyt sikainfluenssakautena.

Riskiryhmän kohdalla sikainfluenssan riski on otettava vakavasti. Oli sitten kyseessä raskaanaoleva nainen tai syöpäsairas.

kotona olen ollut tiukasti suljettujen ovien takana, lapset ovat ikkunan takaa käyneet varovasti katsomassa, kun heillä on äitiä ikävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi