Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten stoppi lasten jatkuvalle tappelemiselle?

Vierailija
27.07.2009 |

Olisko hyviä vinkkejä, kun ei auta mikään siihen, että 5v. ja 7v. pojat tappelee kokoajan.Ei auta jäähyt eikä hermostuminen, ei selittäminen kauniisti, ei lahjonta, ei uhkailu...

Ja tappeleminen on ihan älytöntä: toinen saattaa kesken lastenohjelmien katselun huutaa hyökkäukseen ja käy toisen kimppuun tai kun ovat vierekkäin, niin toinen vaan alkaa puskea toista...

En jaksa enää jatkuvaa rähinöintiä ja vielä melkein kuukausi ennenkuin saan isomman kouluun. Tähän hajoaa pää! Ja please älkää kertoko, että se on tätä sitten seuraavat kymmenen vuotta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kaipaa selvästi lisää liikuntaa. Tiedän kokemuksesta, että ei aina jaksaisi lomallakaan olla keksimässä lapsille tekemistä, mutta jo työssäni (lastenhoitoalalla) olen huomannut, että liikkuminen/liikunta vähentää tota lasten välistä nahistelua huomattavasti.Tunti juoksutusta (jalkapalloa,uintia,sählyä, sulkapalloa,frisbeen heittely,puissa kiipeily, patikointia tms) kyllä vähentää liikaa energiaa ja rauhoittaa kummasti.

Vierailija
2/13 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kaipaa selvästi lisää liikuntaa. Tiedän kokemuksesta, että ei aina jaksaisi lomallakaan olla keksimässä lapsille tekemistä, mutta jo työssäni (lastenhoitoalalla) olen huomannut, että liikkuminen/liikunta vähentää tota lasten välistä nahistelua huomattavasti.Tunti juoksutusta (jalkapalloa,uintia,sählyä, sulkapalloa,frisbeen heittely,puissa kiipeily, patikointia tms) kyllä vähentää liikaa energiaa ja rauhoittaa kummasti.

meillä ollaan 3-5tuntia päivässä pihalla ja kyllä ne silti jaksaa tapella.

t. se jolla on 3 ja 1,5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä onneksi niin hirveetä ole... Huh!

Tota lasten kanssa yhdessä tekemistä jäin miettimään. Mitä te teette yhdessä lasten kanssa?

Vierailija
4/13 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs saisi lisää tunteja päivään jos vielä pitäisi lisää liikuntaa harrastaa? jätkät ovat muutenkin paljon ulkona,pakko on välillä kotona käydä syömässäkin...

Me pelataan lasten kanssa tai leivotaan. Askarteluakin harrastan lasten kanssa.Iskä taas leikkii niitä auto-ja muita poikien juttuja.Käydään rannalla uimassa tai kalassa,mennään metsää retkelle.Ihan semmosta yleistä tekemistä.

-M.-

Vierailija
5/13 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat paitsi toistensa parhaat kaverit, myös suurimmat vihamiehet. Monta kertaa päivässä räjehdetään toiselle ihan tyhjästä. Olen menettänyt hermoni siihen satoja kertoja, mutta nyt viime viikoina yrittänyt keskittyä ongelman ratkaisuun. Olen lomalla ja yritän huomata lapsia normaalia enemmän. Kun jollakulla murhe, menen itse heti paikall, ettei toinen ehdi pimahtaa toiselle. Yritän rauhassa selittää, en erikseen rankaise enkä uhkaile, koska ne eivät tuottaneet aiemminkaan tulosta. Ja yritän keksiä lapsille jotain tekemistä ns. jotohetkiin, ettei tule aikaakaan riidellä. Ihan kuin tästä olisi olut jo jotakin kehitystä seurannut? Luulen, toivon ja odotan minäkin sitä koulujen alkua...

Vierailija
6/13 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin mun lapset on vasta 3 ja 1,5 mutta ihan koko ajan tappelemassa. monta vuotta vielä edessä tätä. huokaus...

Vierailija
7/13 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tekemisen keksimiseen joutohetkiin suhtaudun vähän ristiriitaisesti, kun toisaalta olen sitä mieltä, että lasten täytyisi tottua siihenkin ettei kokoajan ole jotain tekemistä.

Toisaalta kyllä myönnän, että jos noilla olis joka hetki mielekästä tekemistä, niin voisi tappeleminen vähentyä. En vaan tahtoisi totuttaa lapsiani jatkuvaan touhuamiseen, kun koitan itsekin vähentää jatkuvaa suorittamista.

Kertokaas opettajat ja tarhantädit miten teillä on omien lasten kanssa. Saatteko omat lapset hallittua yhtä hyvin kuin oppilaat vai onko teillä sama ongelma kuin meillä?

Vierailija
8/13 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaa ajan myötä, meillä pojat nyt 7v. ja 10v. ja huomattavasti on meno rauhoittunut. Muista myös kannustava palaute, älä hoe lapsille "miksi te tappelette koko ajan..." vaan niinä rauhallisina hetkinä (joita varmasti joskus on) muista kertoa miten tyytyväinen olet hyvästä käytöksestä. Tarrataulutekniikka toimii yleensä myös noin pienillä ja lapset innostuu siitä...Ja koulu alkaa tosiaan kohta. Jaksamista :)

Vierailija
9/13 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla lapset 3,5 v ja 2v ja aina tapellaan ja sit halaillaan. Se on sitä sisarusrakkautta!

Vierailija
10/13 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti keksii kokoajan hulluna tekemistä lapsille, etteivät vaan raukat tylsisty. Ja huonosta käytöksestä palkitaan päivällä huvipuistossa...

Vierailija
11/13 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska huomata että niin tekevät muutkin. Loman alku oli jotain ihan hirveätä meillä mutta loppua kohti helpottui. ja mitään ohjelmaa en heille kehitellyt, sen sijaan kannustin yhteisiin peli- ja leikkihetkiin. Tai kaipa se oli vähän ohjelman järjestämistä kun itse ehdotin joitain pelejä tai leikkejä.

Kaipa tämä on vain kestettävä, positiivista on että ovat myös (tappelunujakoiden välillä) parhaita kavereita :)

Vierailija
12/13 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jätkät 8v. ja 6v. Tappelua aamusta iltaan,mutta kyllä mukaan mahtuu niitä mukaviakin hetkiä. Saattavat olla ihan nätisti ja yhtäkkiä toinen tinttaa huvikseen ja sitten aletaan painimaan. Mä olen yrittänyt kysyä,että mitä järkeä tuossa on? Miksi pitää noin tehdä? Eivät vaan osaa sanoa mitään järkevää syytä ja ovat ihan huuli pyöreenä,että miksi äiti ärjyy? "mehän vaan "leikitään"... Eiköhän toi tappelu kuulu lasten puuhiin- kait? Olen kuullut äidin kertomia juttuja omasta lapsuudesta pari vuotta nuoremman pikkuveljen kanssa ja aika lailla samanlaiselta kuulostaa. Tulevaisuus tuskin on yhtään ruusuisempi. Serkkupoikia kun katsoo niin samanlaista meininkiä- ei ehkä enää niin fyysistä,mutta "sanan säilä" viuhuu..

*Jaahas,kävin tuossa justiinsa erottamassa jätkät toisistaan.Joutuvat -valitettavasti- jakamaan huoneen ja sängyt ovat liian lähekkäin.Pojat olivat jostain kumman syystä samassa sängyssä tappelemassa.Noh, kuulipahan naapuri taas kuinka meillä komennetaan...Mä oon tosi väsy...*huokaus*)

-M.-

Vierailija
13/13 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsomassa ylen areenassa lapsityrannit ohjelma, uusin jakso. Suosittelen!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi