Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea niska-hartia-kaulakipu ja hammassärky...

Vierailija
26.07.2009 |

Mulla alkoi yhtäkkiä kauhee hammassärky ja kävin särkypäivystyksessä, ottivat kuvan ja mitään erikoista ei näkynyt. Yhdessä hampaassa alhaalla syvälle ulottuva paikka.(luultavasti sitä hammasta särki.)No särky väheni vuorokaudessa, mut "siirtyi" samalle puolelle niskaan ja kaulaan ja hartioihin,jotka ovat aivan tukossa nyt. Voisko olla, että hammassärky olis jotenkin johtunut tukossa olevasta niskasta tai vastaavasta? Jospa hermo, joka osuu siihen paikattuun hampaaseen on jotenkin ollut pinteessä kun lihakset jumissa...Kokemuksia tai tietoa, voisko olla näin??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun stressaan. Puren vissiin yöllä hampaita niin kovasti yhteen. Esim. joulun aikaan tuo on mulla ihan "normaalia" :D

Vierailija
2/11 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli koko viime syksyn kamalaa jomotusta alahampaissa. Oli aivan varma että tarvitaan juurihoitoa, eikä vain yhteen hampaaseen... Otettiin jopa röntgenkuvat eikä löytynyt syytä.

Lopulta hammaslääkäri alkoi kyselemään narskuttelusta ja pureskelusta öisin. Ja niin teetettiin purentakisko. Yksityisellä yhteensä noin 300€. Eipä ole hampaita jomottanut tuon kiskon ansiosta enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt niskakivuista jonkin aikaa. Nyt on myös vasemman puolen ylä- ja alahampaita ja leukaa alkanut särkeä. Mahtaa olla yhteys niskakipuun. Pitää kai mennä lääkäriin jos ei helpota pian, niin inhottava särky kyllä on.

Vierailija
4/11 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vihlova hammas. Kävin hammaslääkärillä ja hän totesi minun narskuttelevan öisin hampaitani. Hartiani ja niskani olivat jumissa. Nämä asiat olivat kaikki yhteydessä toisiinsa. Sain jumppaohjeita leuoilleni.

Vierailija
5/11 |
29.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on reikä tai tulehdus kyseessä, mikäli hammas ei ole kosketusarka tai muuten arka kylmälle/kuumalle.

Stressi voi aiheuttaa tällaisia oireita (hampaiden narskuttelu ja jännittäminen). Myös normaali niskakipu voi säteillä leukoihin, kasvoihin ja jopa hampaisiin.

Vierailija
6/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä.

Vierailija
7/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua minullekin. Hammaslääkärin kauttahan ne purentakiskot on aika kalliit joten itse tilasin sellaisen halpamallin ensin kokeillakseni onko mitään vaikutusta. Ihastuin siihen niin, että pois en vaihda. Luulin aina että niskasäryt johtuu työstä. No todellinen syy olikin hampaiden yhteen pureminen

Vierailija
8/11 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoishermo ärtynyt.

Vierailija
9/11 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kans kiskot edessä,hirveet jumit niskassa,huimaa ja päätä särkee. Tänää sit hammaslääkärissä selvisi osa syy huimauskelle ja pään särylle. Hammasta jota viimeeks kuvattu ei mitään löytynyt mutta Las tänää sieltä löytyi tulehdus ja juuri hoito aloitettiin heti ja lääke hampaaseen. Sitä ennen ei edes kiskoja voida katsoa ennekuin saadaan hammas kuntoo.. ja siis juneihin käyn muutoin fysioterapialla ja muutoin olen täysin terve ettei kohta tuu tänne et siulla varmasti se ja se tauti😂 mutta kannattaa todella suu tarkistuttaa mahd.paljon.. en ois ite uskonut et tollasen voi tehdä hammas..

Vierailija
10/11 |
25.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla kuin 11:lla.

Kuvissa ei mtn. Särky aivan kestämätön.

Vuorotellen ylä- ja alaleuan olisin voinut vannoa aiheuttajaksi.😥😩

Onneksi hml löysi koputtamalla heti syyllisen hampaan. Juurihoito, 4 käyntiä.

Nykyään sen voi tehdä nopealla aikataululla, noin kuukausi meni kaikkiaan mulla.

Ja tonni rahaa... 😛

Vierailija
11/11 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetilliset hammassäryt. hieroin leukojani, tein niskajumppaa pari minsaa. Helpotti kummasti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme