Sikainfluenssan sairastaneet, millaisilla oireilla alkoi?
Kommentit (35)
Sitten alkoi lihas- ja nivelsäryt, jotka olivat todella voimakkaita. Päätä särki ja kurkku oli pitkään tosi kipeä. Hengitys oli raskasta ja muutenkin oli vähän epätodellinen olo. Sitten alkoi tulla verta ysköksissä ja verta valui ihan solkenaan nenästä. Lääkärissä selvisi, että sian lisäksi oli keuhkoputkentulehdus, keuhkokuume ja poskiontelotulehdus päällä. Kuulun pahimpaan riskiryhmään. Muilla tuntemillani meni todella lievänä ohi, vähän lämpöä ja kurkku todella kipeä + voimakas väsymys. Monella oli tuota päänsärkyä. Pienillä lapsilla nosti korkean 40 asteen kuumeen, mutta meni nopeasti (2-3 päivää) ohi.
En usko, että tauti olisi muuten ollut niin voimakas. Olen hyväkuntoinen ja perusterve.
Olen raskaana
En usko, että tauti olisi muuten ollut niin voimakas. Olen hyväkuntoinen ja perusterve.
Tamifluta vai eikö auttanut?
Etenkin tuo keuhkokuume. Ja sen lisäksi yhtaikaa vielä muutakin. Aika karmeaaa varmaan oli.
mietin vain että jos nyt sairastuu ja synnytys käynnistyy.
Jos tommoset armottomat oireet...jaksaako sitä edes synnyttää?
Onko pakko olla kuumetta ja yskää?
ja mietin voisko olla sitä.. meillä 4kk vauva joten siks pelottaa eniten.. vaikkakin yhtäpaljon pelottaa tän 6v takia..
ja jos ei oo nyt sitä niin varmaan esikoulun alkaessa saa sen kuitenkin :(
on kurkku kipeä (olen aikuinen), nenä valuu, päätä särkee, kuiva kurkku. Kuumetta ei ole. Onkohan tämä nyt sitä?
Sitä ei voi millään sekoittaa muuhun vilustumiseen.
Kyse on kuin synnytyssupistuksista. Jos pitää miettiä että "oliks tää nyt kunnon supistus" niin ei, se ei ollut. Jos pitää miettiä että "onks tää nyt influenssaa" niin ei, se ei ole.
saparo ja aloin äännellä kuin sika. Miehellä taas sikatauti alkoi maan kaivamisella ja mudassa pyörimisellä.
Torahampaat alkoivat kasvaa ja nahka muuttui vaaleanpunaiseksi.
Juuri eilenkin uutisoitiin tapuksesta, joka alkoi kurkkukivulla ja vasta seuraavana päivänä oli lievää kuumetta, joka meni pian ohi.
Aivan hyvin voi sekoittaa tavalliseen flunssaan.
Kyllä influenssa alkaa aina nimenomaan kuumeella ja päänsäryllä/lihassäryillä Sitä ei voi millään sekoittaa muuhun vilustumiseen. Kyse on kuin synnytyssupistuksista. Jos pitää miettiä että "oliks tää nyt kunnon supistus" niin ei, se ei ollut. Jos pitää miettiä että "onks tää nyt influenssaa" niin ei, se ei ole.
saparo ja aloin äännellä kuin sika.
voi mennä hyvinkin lievänä ohi, tavallisin flunssaoirein. Senhän takia se leviääkin nyt niin tehokkaasti kun tuolla ihmiset tallustelee kaduilla ja kaupoissa ja luulee että on vaan flunssa... Mulla itselläni tuli kova kuume (39) sekä kova yskä, mutta tiedän tapauksia, joissa kuumetta ei ole ollut lainkaan.
Olen ollut nyt kipeänä 8 päivää, ei kuumetta. Kurkku kauhean kipeä, päätä särkee, oksentelen. Ihanaa... Kotona myös kolme lasta, nuorin vasta 3 kk. Lapsilla ei vielä ainakaan oireita.
ja taudinkuva, kuin perusterveellä siskollani.Jolla myös verikokeella testattiin tuo sikatauti. Sanoi, että v-mäisintä olivat nuo kivut ja sitten tuo, että monena päivänä luuli, että tauti on mennyt jo ohi, kunnes jysähti takaisin. Sairasti 15 päivää.