Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikainfluenssan sairastaneet, millaisilla oireilla alkoi?

Vierailija
25.07.2009 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla sit ihan varma, että ei ole sikaa, jos itsestä tuntuu että olisi vaan tavallinen flunssa? Esiintyykö sikainfluenssa oikeesti lievänä versiona? Mulla Tuli kurkku kipeäksi maanantaina ihan muutaman tunnin kuluessa, olo oli vaan perus- sairas. Seuraavana päivänä, eli eilen, tuli kuumetta(en mitannut kun ei mittaria...)erikoista on, että mulle tuli migreeni eilen ja tänään- pää oli tosi kipeä ja särky meni Maxaltilla ohi. Tänään on kai lämpöä ja kurkku kipeä.

Hölmöintä koko sairastamisessa on se, että kun ilmoitin esimiehelle, hän heti kysyi että koska pääsen taas töihin. Luulisi että nyt kun tää sikainfluenssa on uhkana (oon hoitaja) haluttaisiin mieluummin että sairaat pysyisivät kotona potemassa.

(Tulipa huonoa tekstiä, ei kipeenä oikein järki luista...sori)

Vierailija
2/35 |
19.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla sit ihan varma, että ei ole sikaa, jos itsestä tuntuu että olisi vaan tavallinen flunssa? Esiintyykö sikainfluenssa oikeesti lievänä versiona?

Esiintyy. ihan todistetusti. ja lisäksi paljon menee testaamatta, kuten sinäkin. Ei niistä voi tietää, jos ei sitten tule perheenjäseneen kovempana (eikä se 100% varmaa ole sittenkään)

Mulla Tuli kurkku kipeäksi maanantaina ihan muutaman tunnin kuluessa, olo oli vaan perus- sairas. Seuraavana päivänä, eli eilen, tuli kuumetta(en mitannut kun ei mittaria...)erikoista on, että mulle tuli migreeni eilen ja tänään- pää oli tosi kipeä ja särky meni Maxaltilla ohi. Tänään on kai lämpöä ja kurkku kipeä. Hölmöintä koko sairastamisessa on se, että kun ilmoitin esimiehelle, hän heti kysyi että koska pääsen taas töihin. Luulisi että nyt kun tää sikainfluenssa on uhkana (oon hoitaja) haluttaisiin mieluummin että sairaat pysyisivät kotona potemassa. (Tulipa huonoa tekstiä, ei kipeenä oikein järki luista...sori)

Tuo kurkkukipu, päänsärky, kuume ja aaltoilu on aika selviä merkkejä. Mutta voihan se olla flunssaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei voi millään sekoittaa muuhun vilustumiseen.

Kyse on kuin synnytyssupistuksista. Jos pitää miettiä että "oliks tää nyt kunnon supistus" niin ei, se ei ollut. Jos pitää miettiä että "onks tää nyt influenssaa" niin ei, se ei ole.

mulla syntyny kaks lasta niin että jos olisin supistelujen vahvuuden perusteella pelkästää sairaalaan menny ni kotona olisin vieläkin. lähdin vain koska niitä tuli säännöllisesti koko päivän ja synnäriltä käski tulla kun kyllästyn kotona olemaan.

testeillä todetun influenssankin olisin itse luokitellut normi flunssaksi oireiden perusteella, ainoana erona että flunssassa en ole ollu niin väsynyt kuin influenssassa olin.

Vierailija
4/35 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se nyt kaikilla ole alkanut sillä kuumeella ja yskällä.

Vierailija
5/35 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttö 10v ollut tiistaista sairaalassa, kovan kuumeen, kurkkukivun ja päänsäryn vuoksi.

Kaikki mahdolliset testit on tehty ( sikainfluenssa, muut influenssat, aivokalvontulehdus, pissatulehdus, keuhkokuvat, poskiontelokuvat, mahd. syöpämarkkerit, hinkuyskä, poskiontelot ja keuhkot on kuvattu ym, ym) mistään ei löydy mitään!!! Kuume pysyy lääkkeellä noin 4 tuntia kohtuullisissa lukemissa( 37-38 välillä), sen jälkeen ponkaisee yli 39 asteeseen...

Siis lauantaista on ollut tuota kovaa kuumetta.

Vierailija
6/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sikainfluenssa NYT kotona.

Kuume ja kurkkukipu lievempää muihin oireisiin nähden, silti olo kipeämpi. Selvästi outo ja erilainen kuin mitkään aiemmat flunssat ja influenssat. Samoin aaltoilu oudon voimakasta, mulla vielä voimakkaampaa kuin pojalla. Pojalla jatkunut nyt toista viikkoa. Aamupäivällä -päivällä olo voi tulla kohtuullisen hyväksi, kunnes taas romahtaa.

Meillä ensin:

1) Pää jysähti kuin kivipallo, hyvä että jaksoi kannatella. Aivan armoton väsymys kaatoi suoraan sänkyyn!

2) erityisesti jaloissa (mulla nilkat/polvet, pojalla lantio/polvet) oli yöllä kipua eikä ollut mitään asentoa missä olisi ollut hyvä olla. Todella voimakas särky!

3) Pojalla pieni lämpö, mulla ei yhtään (mulla kova kortisoni päällä astman takia), mutta aivan armoton hikoaminen! Velloin hiessä kokoajan, kun tulee oireita esiin!

4) Kurkku kipeytyi, ja todella rankka uupumus, ei jaksanut nousta vuoteesta. Nuha tuli ja meni edestakaisin, välillä kurkkukipeä ja sitten taas ei. Välillä yskii ja sitten taas ei mitään.

5) Astmaatikkona mulle tuli kunnon hengitysvaikeuksia ja lääkitys nopeasti ihan maksimiin apulaitteiden kera, joka helpotti hengityksen taas balanssiin

6) Mulla tuli kovia mahaoireita ja suoli tyhjeni ja meni löysäksi, loppui taas aamulla, nyt taas alkaa oireilla..

7) Välillä päänsärkyä joka loppui, välillä vilunväreitä, jotka loppuivat (mulla tosii

n kortisoni hieman peittää)jne--jne

8) Nyt katsotaan, miten etenee...ja selviänkö ilman jälkitauteja kortisonin ja astman takia..Poika toipuu ihmeen hitaasti (kuuluu siihen teini-ikäisten riskiryhmään). Oli jo lääkärissä verikokeissa.

Olo on kuin jossain lievemmässä malariassa :((..

Vierailija
7/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mistä tiedätte? Onko näillä tuttavillanne otettu kokeet ja todettu, että kyse on sikainfluenssasta? Vai arvelevatko he pelkästään, että heillä on ollut ko. tauti?

En jaksa yhtään uskoa näihin juttuihin, ellei niitä ole voitu todistaa. Mielellään jos laittaisitte vielä linkkiä, niin hyvä.

t. pieni kuumeeton flunssa täälläkin, eikä ole tullut mieleenkään että olisi sika

Vierailija
8/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ekaluokkalaisella kuumetta, pääkipua, lihassärkyä, kurkkukipu ja yskä. Mutta ei ole SI vaan angiina. aika lailla samat oireet molemmissa.

Vierailija
9/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kommentteja kirjoittaneista influenssa todettu labrakokeilla? Vai onko vaan olettamus taudista, koska oireet viittaavat influenssaan?

Vierailija
10/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joku oli kuollut angiinaan, kun tautia oli hoidettu sikainfluenssana eikä lääkitystä angiinaan ollut aloitettu.

Vierailija
11/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauti testattiin meidän parikuiselta vauvalta, joka kuumeili. Kyseessä oli influenssa A-virus. Mies oli petipotilaana kokonaisen viikon, esikoinen vaikutti nuhakuumeiselta, minulla oli vain hiukan kipeä kurkku ja pientä lämpöä. Eli kovin erilaiset olivat oireet perheenjäsenten kesken. Jos emme vauvan takia olisi lääkärissä käyneet, olisimme luulleet tautia ihan tavalliseksi flunssaksi, joka miehellä vain äityi vähän voimakkaammaksi.

Vierailija
12/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa tajuttiin ottaa pikastreptokokki ja angiinahan mulla.. mutta toisaalta myös yskä ja nuha.. olivat vähän vaiheilla siitä, että oisko sit myös possutautikin. Tiedä tässä nyt sit.

Vierailija
13/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja esikoisella kuumettaa 39-40 usean päivän ajan. Kuopuksella lievää kuumettaa, miehellä pelkästään kurkkukipua.

Vierailija
14/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..miks niitä influenssatestejä ei saa ees rahalla ostaa esim. yksityiseltä?!

Vierailija
15/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..miks niitä influenssatestejä ei saa ees rahalla ostaa esim. yksityiseltä?!

Vierailija
16/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin oli tuollainen aaltoina tuleva "flunssa": Eli oireet tulivat aina aaltoina, jolloin lämpö nousi ja sitten taas pian laski. Lihassärkyä ja nivelkipuja sekä hengitys raskasta, keuhkoissa tuntemuksia. Kurkkukipu aina ajoittain, tuli ja meni. Eipä ole ollut tuollaista ennen. Saattoi hyvinkin olla sikaa. Levitin kyllä ympäriinsä koska ajoittain oli hyvä olo ja kuljettiin silloin kaupoissa.

Vierailija
17/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kokemusta on. Lähettivät lastenklinikalle, eivätkä testanneet sielläkään!

Vierailija
18/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lastenlääkäriasemaketju Pikkujäteissä testataan.

Vierailija
19/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestivät päivän ihan ok lievinä mutta seuraavana pävänä sitten ei enää sängystä päässyt ylös: nenä vuoti ja ihan vetämättömissä, olo oli aivan kamala. Kuume oli sitten vielä 4päivää 38,5-40asteessa ja en tosiaan pysynyt hereillä edes kun oli niin järkyttävä olo. sen jälkeen oli sitten pari päivää ihan pientä lämpöä enää ja olo suht hyvä.

Vierailija
20/35 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alkoi lihas- ja nivelsäryt, jotka olivat todella voimakkaita. Päätä särki ja kurkku oli pitkään tosi kipeä. Hengitys oli raskasta ja muutenkin oli vähän epätodellinen olo. Sitten alkoi tulla verta ysköksissä ja verta valui ihan solkenaan nenästä.

Lääkärissä selvisi, että sian lisäksi oli keuhkoputkentulehdus, keuhkokuume ja poskiontelotulehdus päällä. Kuulun pahimpaan riskiryhmään.

Muilla tuntemillani meni todella lievänä ohi, vähän lämpöä ja kurkku todella kipeä + voimakas väsymys. Monella oli tuota päänsärkyä.

Pienillä lapsilla nosti korkean 40 asteen kuumeen, mutta meni nopeasti (2-3 päivää) ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän