Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko katsoa kummisuhteeni päättyneeksi?

Vierailija
25.07.2009 |

Kymmenen vuotta sitten jouduin vähän vahingossa kummiksi poikaystäväni kaverin lapselle. Sittemmin erosimme poikaystävän kanssa, mutta oletin ilmanmuuta, että edelleen olen kummi ja pidin ikäänkuin kunnia-asiana hoitaa kummiuttani edes jollain tasolla, koska olin siihen asti ollut ainoa kummi, jolla jonkinlainen kummisuhde lapseen oli. Käytännön syistä (välimatkaa n. 100km) ja mistä lie muista syistä tilanne ajautui siihen, että näin lasta vain kerran vuodessa hänen syntymäpäivillään ja joululahjan ja kukan viedessäni. Lapsen äidin kanssa emme ole ystäviä, mutta muodollisia sähköposteja / viestejä olemme lähetelleet silloin tällöin. Nyt pariin vuoteen en ole saanut kutsua enää syntymäpäiville kommenteilla "no kun ajateltiin ettet sieltä asti tule, kun on pieniä lapsiakin", mutta olen lapsen äidiltä kysynyt lahjatoiveita ja postittanut lahjan. Samoin viime jouluna jouduin lähettämään joululahjan (joka sekin oli toiveiden mukainen), koska aikataulumme eivät sattuneet yksiin, että olisin päässyt käymään heille sopivana ajankohtana. Tuon jälkeen en ole heistä kuullut mitään, viesteihini ei vastata. Joko voin olettaa, että minut on katsottu niin ulkopuoliseksi lapsen elämässä, ettei kummisuhdetta enää ole?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat, niin siirry viestimään suoraan kummilapsen kanssa. Laita kortteja hänelle, älä lahjoja enää. Korkeintaan jotain kirjeessä menevää, vitonen tai makuunin lahjakortti.

Mutta selvästi sulta ei enää odoteta mitään, tää vain jos itselläsi on sitkeyttä ja halua muistaa lasta.

Vierailija
2/7 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummina sun tehtävääsi kuuluu PITÄÄ YHTEYTTÄ LAPSEEN ihan oma-aloitteisesti. Viestittele sille lapselle, älä sen äidille. Onhan se jo yli 10!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viesti että mikä on osoite johon lahja lähetetään, jos ei vastaa niin sitten et van noteeraa enää kummipojan merkki päiviä.

Vierailija
4/7 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nimpparikortit, matkoilta kortteja ym. suoraan kummilapselle. Kun hän aloitti koulu, laitoin mielestäni mukavan muistamisen ja muutakin extraa olen laittanut, siis noiden synttäri- ja joululahjojen lisäksi. Ikinä ei ole kiitetty, ei sillä että kiitoksella eläisin, mutta olisihan se kiva kuulla, että perille on mennyt. Välillä olen miettinyt, että vaikka laitan ne lapsen nimellä, niin menevätkö perille kuitenkaan.

Nyt siis alkaa vähän jo turhauttamaan tämä yksipuolisuus.

Jos haluat, niin siirry viestimään suoraan kummilapsen kanssa. Laita kortteja hänelle, älä lahjoja enää. Korkeintaan jotain kirjeessä menevää, vitonen tai makuunin lahjakortti. Mutta selvästi sulta ei enää odoteta mitään, tää vain jos itselläsi on sitkeyttä ja halua muistaa lasta.

Vierailija
5/7 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa loppuu, kun lapsi käy rippikoulun, joten sinnittele siihen asti. Soita suoraan sille lapselle ja lopeta tuommoinen sähköpostittelu turhana.

Pidä yhteyttä suoraan siihen kymmenvuotiaaseen.

Vierailija
6/7 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että lapsi on sukulainen ja 12-vuotias. En saa kutsua minnekään enkä mitään palautetta lahjoista.

Vierailija
7/7 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet varmaan se kiusallinen hattupäinen nainen sukujuhlissa, joka haluaa järjestää yhteisleikkejä tai muistella kusipäisen vainajan hautajaisissa hänen hyviä puoliaan.

nykyään ollaan niin maallistuneita, että kummius on joillekkin sama asia kuin lahja-automaatti. parin erotessa ystävätkin "jaetaan" lusikoiden mukana, joten varmaan se koskee kummeja myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän