Onko 3.5 vuotias lapsi pissautettava aina syönnin jälkeen kuten päiväkodissa vaikka lapsi ei halua?
Kommentit (16)
kyllä 3v tietää itse ihan tarkkaan milloin pitää mennä pissalle. En todellakaan väkisellä yritä pissattaa. Ulos lähtiessä saatan kysästä, että tarviiko käydä.
Kotona kun sinne vessaan pääsee sitten kun se hätä tulee.
eiköhän oleellista ole että lapsi alkaa tunnistaa hädän.
Päiväkodissa rutiinit johtuu siitä että he yrittää pärjätä joukkion kanssa.
Syönnin jälkeen viedä lasta pissalle (laitoin likaisia astioita koneeseen), mies heitti märän pölyrätin naamalleni.
sulla älykäs mies. Jos 3v on täysin kuiva niin ihan älytöntä väkisin pissatella.
on ns. "läpikusityyppi",eli kun juo pöydässä,niin kus valuu heti toisesta päästä?
eiköhän pk:n tädeillä ole siinä se idea,että esim. lounaan jälkeen mennään PÄIVÄUNILLE,ja sitä ennen on hyvä pissiä jos pissattaa,niin ei sitten sängystä pompita pissille....
vai miksi noin käytäytyi?
pissattaako miehesi äiti hänet vielä?
ihan itse sinne pissalle. Miksi se sinne pitäisi viedä? Kyllä meillä lapset 2 vuotiaina jo itse pöntölle pääsivät.
Lapsi meni lopulta isän kanssa pissalle, jotta isi ja äiti eivät riitelisi. Isi kuulutti suureen ääneen no niin pissa tuli! Ap.
se vika on nyt ukossa, ei lapsen pissaamisessa...
Lasta ei tarvitse kotioloissa pissautaa. Pissalla käydään väkisin kun ollaan lähdössä ulos tai kauppaan tai yöunille. Ap.
Meidän poika käy kyllä ihan itse pissalla silloin kun hätä yllättää. Joskus käsken käymään pissalla ennen kuin lähdetään ulos.
oisko ääliö ukkos voinut itse pissattaa? Mun poika 3,5 ei aina tunnista hätää, komennan hänet pissalle parin tunnin välein sekä sillon kun ollaan jonnekin lähdössä. Pk:ssa rutiinit on vähän tiukemmat kuin kotioloissa, tietenkin..
Poika on 5kin tuntia pissaamatta. Suositus on että pissataan 3 tunnin välein.
No siinähän teet kaikkea mitä lapsi ei vaan halua!
Pisuttaminen ei ole maailman isoin asia, mutta siitä saa kyllä ison ongelman jos tappelemaan lähtee.
Meillä tosiaankin esim. ennen ulkoilua mennään tekeen lähtöpisu ja ruokailun yhteydessä lapset aina alkaa pissailemaan, joten minusta lapselle voi ihan rutiinisti sanoa että nyt syötiin ja mennään pisulle tai ollaan menossa ulos -pisulle.
Ja ihan normaalia että 3- vuotias uhmaa sitä.