Montako päivää ovulaatiosta raskaustestillä voi aikaisintaan todeta alkaneen raskauden?
En nyt ole juuri testaamassa, kunhan mietin, kuin toisissa testeissä sanotaan, että voi testata jopa 4 päivää ennen kuukautisten oletettua alkua.
Koska olette itse saaneet aikaisintaan plussan testiin? Montako päivää ovulaatiosta/mikä kiertopäivä?
Kommentit (5)
Kierrosta tulossa siis todennäköisesti 25 päiväinen (jos kerran kp 26 alkaisi menkat, joka olisi samalla seuraavan kierron kp 1, joten ed. kierto jää 25 päivään). Eikö se noin mene?
Milloin siis voin aikaisintaan testata? Todennäköisesti en testaa ennenkuin kuukautiset ovat myöhässä, mutta jos kuitenkin malttamattomuuteni vuoksi testaan, niin milloin aikaisuntaan voin olettaa haamua?
ap
Miten anylysoisitte kiertoani? Osaako joku sanoa juuta tai jaata?
ap
Kiinnttyminen tapahtui dpo 6, ja tunsin sen selvästi.
14 päivää oviksesta. Kunnon viiva tuli vasta kun oviksesta oli kulunut reilusti yli kaksi viikkoa.
Käytännössä olen siis testannut haamuplussaa "jopa 3 päivää ennen kuukautisten alkua", mutta johtuu vain siitä, että minulla on pitkä 15 päivän luteaalinen vaihe. Minulla on 28 päivän kierrossa ovulaatio jo kp 14 ja kp 26 on tullut haamu, kp 27 kunnon viiva. Siitä menisi vielä kaksi päivää ennen seuraavan kierron ekaan päivään eli kuukautisiin..
Jos on lyhyt luteaalinen vaihe, tuo ei onnistu. Eli ei sinänsä ole edes testeistä kiinni, vaan jokaisen naisen elimistö toimii omilla parametreillään.