Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan selvinnyt synnytyskivuista joogaamalla?

Vierailija
24.07.2009 |

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen.

Vierailija
2/5 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten valitsit sen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aa-ooo-uuummm-äänne auttoi huomattavan paljon, Janet Balaskasin kirjoista löysin mielikuvaharjoituksia ja rentoutustekniikoita, kaipa nekin joogaan perustuvat.

Kivuton synnytys on jotenkin absurdi ajatus, mutta noiden apuvälineiden kanssa se oli jotenkin lihassuoritus, ei tuskaisa vaan samaan tapaan rankka kuin maraton tms.

Vierailija
4/5 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kolmannen lapsen syntymistä olin käynyt pari vuotta joogassa. Itse jooga ei varsinaisesti auttanut, vaan joogassa harjoitellut hengitysharjoitukset, joiden avulla selvisin ilman mitään kivunlievityksiä. Huima ero kahteen ekaan synnytykseen verrattuna. Suosittelen! Itse kävin vielä odotusaikana äitiysjoogassa, jossa myös käytiin läpi kehon eri akupisteitä, joita hieromalla pystyi mm. nopeuttamaan synnytyksen käynnistymistä.

Vierailija
5/5 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ensimmäisen raskauspuoliskon aikana tavallisessa hathajoogassa, mutta muuten ei ole kokemusta joogasta. Tanssia olen harrastanut pitkään, myös sellaista jossa liikkeeseen liittyy erilaisten äänten käyttö.

Kehonhallintaa siis on treenattu pienestä asti. Toivoisin vain että osaisin jotenkin hyödyntää sitä synnytyksessä. Ensimmäinen meni vähän plörinäksi ja hosumiseksi, oli oksitosiinia ja imukuppia ja kovat kivut. Ajattelen että jos tuota tippaa ei tarvittaisi ja pystyisin rentoutumaan niin tulisi paljon siedettävämpi kokemus.

Bebesinfoa on tullut lueskeltua myös viimeaikoina...