Häpeän vauvani alhaisia Apgar-pisteitä
Hävettää aivan sairaasti olla huono synnyttäjä enkä halua kellekään kertoa että vauva sai tosi huonot pisteet synnytyksessä 2,7,8. Ei olis pitänyt ikinä äidiksi alkaa kun ei osaa synnyttääkään niin että lapsi pääsee turvallisesti maailmaan.
Kommentit (14)
Minun muuten pitäisi varmaan hävetä ihan helvetillisesti kun ensimmäinen lapseni kärsi aivottomuudesta (anenkefalia). Jo olin huono äiti!
Niillä pisteillä ei ole loppupeleissä mitään merkitystä, ei saanut minunkaan lapsi hyviä pisteitä, mut aivan ihana poitsu on. Eikä sitä edes mitään pisteitä miettinyt, vaan sitä miten vauva jaksaa ylipäätänsä. Kummallinen häpeän aihe. Synnytyksiä on monenlaisia ja niitä ei voida ennustaa etukäteen miten ne menee, eikä ne pisteet tee huonoa synnyttäjää. Elä murehdi turhia.
Vauvasi sai huonot pisteet, mutta onneksi toipui nopeasti ja selvisi . Se on tärkeintä!
Oikeasti niillä pisteillä ei ole merkitystä, kun lapsi on syntynyt ja vironnut. Niitä ei kukaan kysele (paitsi esikoisen synnyttäneet täyden kympin vauvan vanhemmat).
Esikoisellani oli huonommat pisteet, mutta onneksi selvisi. Muiden lasten synnytykset sujui paljon helpommin.
tosiaankaan siitä onko hyvä vai huono synnyttäjä. Älä siis tuollaista häpeä. Tietääkseni synnyttäjä ei edes ihan hirveästi pysty noihin omalla toiminnallaan vaikuttamaan.
Toivottavasti lapsellasi on kaikki hyvin.
Ole onnellinen että sinulla on terve ja elävä lapsi. Eikä 10 pisteen synnyttänyt äiti ole oikeasti sen parempi synnyttäjä kuin sinäkään.
Synnytyksessä niin moni asia voi mennä pieleen ihan vaan huonon tuurin vuoksi.
Ei paljon ole äitistä kiinni
väristä lähti 1 piste. Mietippä sitä.
Mulle ei kukaan kertonut, en ainakaan muista. Vauva tosin syntyi sektiolla.
En minä aikaan keneltäkään ystävältäni ole tiedustellut lapsen apgar-pisteitä. Pääasia, että kaikki on hyvin ja jos ei ole hyvin niin toivotaan, että lopulta kaikki päättyisi hyvin.
Eli oli syntymähetkellään täydellinen. Parin tunnin päästä jouduttiin kyyditsemään jo toisen kaupungin sairaalaan, ja eli muutaman vuoden :(. Ei ne pisteet kerro kun sen hetkisen kunnon..
Kuitenkin hänellä todettiin kolmevuotiaana paha puheviivästymä. Olisinpa ottanyut paljon mieluummin nuo pisteet jos vain lapsi olisi saanut olla terve...
Toinen sai 10, 10, 10. Sektiolla. Etinen istukka, joten jos olisi jostakin syystä jäänyt huomaamatta olisi hyvin todennäköisesti ollut meidän molempien agparpisteet 0.
lapsi on tällä hetkellä fiksu, musikaalinen ja reipas 3-vuotias, joka ei ole edes allerginen millekään. ap
toivottavasti lapsella on kaikki kunnossa. En mäkään oo lasteni pisteitä kenellekään kertonut, eikä kukaan ole kysynyt.