Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Ruokavieraita tulossa sunnuntaina. Resepti-ideoita?

Vierailija
24.07.2009 |

Meille on tulossa lapseton kaupunkilaispariskunta ruokavieraiksi.

Ovat käyneet ennenkin aika monesti ja me heillä. Heillä tarjotaan mm. Burungdin pataa erikoisilla riiseillä, parsakeittoa, fetasalaattia ja leipiä (mitkä leinee niiden nimet olikaan focazzia tms)(meidän lapset ei varsinaisesti rakasta mitään näistä...)

Minä olen tarjonnut heille ihan perusruokaa, jota yleensäkin teen, jotta oma perheenikin sitten syö. Ja en kyllä osaakaan kokata kun perusruokia.

Olen tarjonnut mm. Karjalanpaistia, lihapullia, lasagnea.

Nyt en keksi mitään. Auttakaa mitä hienostuneille ihmisille voisi tehdä?

Ideani on siis aina ollut etten lähde "kilpailemaan" hienoilla ruoilla vaan tarjoan kodikasta ja maukasta perusruokaa.

Nyt vaan on ideat jo koluttu loppuun. Mitä voisin tehdä?

Ehdotelkaa ideoita. Reseptikin olisi kiva, mutta myös pelkät nimet kelpaa, löytäähän netistä niitä ohjeita sitten.

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Hedelmäinen lihapata , en tiedä löytyykö ohjetta netistä, mutta jostain sen reseptin ole talteen leikannut (yhteishyvä? Pirkka?Kodin kuvalehti?)

- Pestokanalasagne

- Currykanaa riisillä

-Jauhenlihamureke (täytteeksi mitä haluaa esim.

juustoraastetta,oliiveja, fetaa, aurinkokuivattuja tomaatteja, keitettyjä kananmunia, he-ma-pe tms)

-valkosipulikermaperunat(pakasteena esim) ja pihvit (lidlin pakastealtaassa on esim. valmiita paneroituja possupihvejä ja ovat hyviä)

Vierailija
2/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta grillissä nyytissä, päälle yrtti"mössö". Maistuu ihanalle! Googleta yrttimarinoitu lohi, siihen tuli paljon ruohosipulia ja vähän chiliä ainakin. Sen kanssa uusia perunoita ja tillipestoa ja vihreää salaattia, eiköhän maistu, jos kala kelpaa. jos grillaus ei onnistu, tuon kalan voi varmasti tehdä yhtä hyvin uunissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uunissa paistettua possunsisäfilettä mustapekkakastikkeessa ja valkosipuliperunamuusi (jos lapsesi syövät valkosipulia...voi tehdä ilmankin).

Eli possun sisäfileestä leikataan n. 1-2cm palasia ja ne paistetaan kevyesti pannulla niin että tulee paistoväri. Varmasti tarvitsette kaksi-kolme sisäfilettä tuolle porukalle. Palaset uunivuokaan ja ruoanlaittokermaa päälle + murustettuna mustapekkajuustoa. Uuniin 175 astetta ja tunti.

Keitetään perunat ja tehdään muusi. Maidon ja voin tilalle laitetaan creme bonjour cuisine valkosipuli ja yritit sekoitusta koko purkillinen. Perunamuusi on myös hyvää jos siihen laittaa 1/3 porkkanaa.

Vierailija
4/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sanoa, että olisin ikionnellinen jos mulle tarjottaisiin kylässä lihapullia tai lasagnea!!!:))))) Tulisin mieluusti teille vieraaksi.

Vierailija
5/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaperunasoselaatikkoa ja parit salaatit, tuoretta patonkia ja ruisleipää. Oli nimittäin lapsiakin.

Vierailija
6/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihamureke voisikin olla aika kiva.

Ehdottomasti itse tykkään aina tehdä sen kanssa muussia, mutta nyt ei oikein ole muussikausi uusista perunoista....

Sopisikohan vaikka lohkoperunat (vaikka valmiit), tarvisi jotain kastiketta sitten, mutta mitä?

Tuo possunsisäfile uunissa kuulostaa myös kivalle, sellaista en ole koskaan tehnyt. Ei turhan vaikealta kuulosta.

-ap

Vierailija
7/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudet perunat on parhaita niin, kunhan pesee huolella, ei keitä liian pehmeiksi ja laittaa tilliä päälle.

Vierailija
8/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitruunainen uunilohi ja uudet potut runsaalla tillillä. Salaatin voi tehdä vihreänä ja laittaa sitten pariin pieneen kulhoon fetaa murustettuna ja leipäkuutioita ja vaikka paahdettuja auringonkukan siemeniä. Voi olla että lapsesikin tykkäävät!

meidän (nelilapsinen kaupunkilaisperhe) lempiruokia ovat myös tomaattipohjainen lohikeitto, kanakorma ja riisi sekä mieto lempeä thaikanacurry ihan markettitahnasta ja kookosmaidosta tehtynä... ja jälkkärinä nyt ykkösenä grillatut banaanit ja jäätelö tai vaniljacreme-mansikkarahka... Myös itse tehdyt hampurilaiset ovat superhyviä -- jättipihvejä joihin vähän fetaa ja sipulia sekaan, grillattua halloumijuustoa, tomaattia, salaattia ja nopeasti grillatut sämpylät, majoneesia, chilikastiketta, suolakurkkuja ja uuni täyteen ranskalaisia. Kukin tekee mieleisensä burgerin ja maistuu takuulla! Jälkkäriksi sopii amerikkalaiseen tyyliin jäde...

Vierailija
9/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusia perunoita, jotain hyvää kermaviilikastiketta ja vaikkapa paistettua kalaa. Jotain salaattia lisäksi.

Vierailija
10/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todellakin tykkäisin ihan perusruuasta. Mä en just osaa tehdä sellaista maukasta perusruokaa ja siksi kikkailen ihmeresepteillä ja mausteilla. Jos vaan on vaikka lihapullat ja kastike ja muussi ja salaattia (vaikka porkkanaraaste tai kaaliraaste), niin kyllä tykkäisin! Ja joku ihan perusjälkiruoka myös tyyliin jäätelöä ja mansikoita. Älä ota turhaa stressiä.

Vierailija
11/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäätte syödä perusruokaa!

Minusta on sitten siellä kyslässä taas kiva maistaa jotain mitä en ole koskaan itse tehnyt.

Jos tekisin jonkun kermaviilikastikkeen pernoille, niin millaisen?

Kastikkeet on mun heikko kohta, niitä en osaa tehdä.

Tai osaan siis nakki-ja jauheliha jne, mutta tollaset erilliset esim. lihan kanssa tarjottavat niitä en osaa.

Onko muuten kaupoissa myytävät pussi- tai purkkikastikkeet kokeilemisen arvoisia?

-ap

Vierailija
12/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAKARONILAATIKKOA!

TOIMII!!!

T. NYKYÄÄN 2 LAPSEN ÄITI

Vierailija
13/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olis tamiflu-resepti?

Tai vaikka sikaa meksikolaiseen tapaan?

Vierailija
14/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviiliä, hieman sinappia n. 1tl (makeaa), puolikas sitruunan mehu, rouhittua mustapippuria, ministi suolaa, tuoretta tilliä ja ruohosipulia silppuna.

Vierailija
15/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pitää niistä pankin viitekoroista ja muista päästellä höyryjä...

Vierailija
16/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon irl hirveän vitsikäs (no huonosti, mut kuitenkin), mut en osaa olla oikein kirjoitetussa. Mut osaan mä asiallinen (kai) olla tarpeen tullen irl myös.

Vierailija
17/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sellainen kermaviilikastike maistuisi kyllä hyvin.

Vierailija
18/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. salaattia, vartaita, uusia perunoita, kalaa, kermaviilikastiketta ja jälkkäriksi vaikka omenapaistos vaniljakastikkeella.

Vierailija
19/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattia lisäksi. Mun tekisi juuri nyt mieli hedelmäistä salaattia, jossa ananasta ja persikkaa, nam!

Vierailija
20/20 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanttarellikastiketta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän