Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloinkahan neuvolasta soitetaan lastensuojeluun... Huokaus...

Vierailija
23.07.2009 |

Aina saa olla selittelemässä esikoisen ruhjeita ja mustelmia neuvolassa ja lääkärissä, kun vilkas ja uhkarohkea poika teloo itseään koko ajan johonkin. Nytkin sillä on silmäkulma auki (kaatui pyörällä) ja selässä kauhea vihertävä mustelma (tippui puusta) sekä kokoelma pienempiä mustelmia ja naarmuja jaloissa ja käsissä.

Lääkärit yms. niitä aina ihmettelee, ja väkisinkin tulee miettineeksi, että milloin ne pitää sitä epänormaalina ja epäilyttävänä! :( Mä en oikeasti uskaltaisi edes valittaa väsymystäni tai lasten uhmailun rasittavuutta neuvolassa, kun varmaan ajattelisivat mun pieksevän lapsia! :(((

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että ne koheltaa ja höseltää kokoajan.

Meillä poika 5v. oli olkkarissa alasti ja kaatui suoraan lego lentokoneen päälle. Peppuun tuli jälki ja aluksi näytti siltä, että osui suoraan peräaukkoon, ei suostunut näyttämään, kun itseäkin hävetti.

Samanlainen on meidän vilkas naapurin tyttö. Tuntuu, että se aiheuttaa aina jotakin.

Vierailija
2/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä voi aiheuttaa myös jos lapsi on tavallista kömpelömpi, joka voi johtuu jostain sairaudesta tai kehityshäiriöstä. myös jos mustelmia tulee helposti niin se voi myös johtua sairaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku äideistä tekee minusta ilmoituksen neuvolaan tms taholle. Minä olin nimittäin aina ihan mustelmilla. Milloin mistäkin syystä.

Parhaat värit on tulleet mm näistä syistä:

- vauva huitaisi nyrkillään silmäkulmaan

- mies huitaisi kyynärpäällään nenän seudulle unissaan.

sitten lisäksi lukemattomat mustelmat ja kuhmut siitä kun kolhin itseäni milloin vaunuihin, kaapin kulmiin ja ties mihin. Esikoinen valvotti, joten tämän vuoksi varsinkin minä kohelsin. Mieskin jonkin verran. Parhaimmillaan minulla oli jollain uintikerralla 7 mustelmaa eri puolilla kehoa. Hiukan hävetti.

Onneksi ei kukaan virallisemmalta taholta koskaan kysellyt mustelmista. Kaveritkin vaan nauroivat, koska tiesivät todellisen syyn.

Itse henkilökohtaisesti toivoisin että neuvolassa puututtaisiin lasten mustelmiin herkemmin. Parempi turhaan kuin ettei puututtaisi silloin kun on aihetta.

Vierailija
4/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tämän tästä varsinkin jalat mustelmilla. Lisäksi oli niitä raavittuja hyttysenpuremia. Kerran kylpylässä joku nainen tuli ihmettelemään kovaan ääneen sääriäni. Tilanne oli oikeasti todella kamala ja nolo, sillä kaikkien huomio kiinnittyi minuun.

Nyt vasta ymmärsin, että hän luuli vanhempieni pahoinpitelevän minua. Olisi kyllä voinut lähestyä toisella tavalla.

Vierailija
5/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on aina täynnä mustelmia, oikein hävettää.

Vierailija
6/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka näköjään aika vähemmistössä kumminkin...

Ap

Vierailija
7/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaalla oli hirveät hiertymät selkäpuolella, jotka todella oli ihan itse aiheuttanut leikkiessään selällään kokolattiamatolla. Ensin kuulusteli neuvolan th ja sitten perään lääkäri... Ja siinä kuulustellessaan laski isosiskon sinelmät jaloista, jotka oli raavittuja hyttysenpuremia. Tais olla viimeinen kerta kun otin sisaruksen mukaan toisen neuvolareissulle. Mutta ihan hyvä että kyselee, jollakin nuo mustelmat voi tosiaan tulla kovakouraisesta vanhemman käsittelystä.

Vierailija
8/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne neuvolantädit pienet vilkkaat pojat tuntee. =)

Vierailija
9/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen mustelmien lisäksi katsoo myös vanhemman reaktiota niihin. Jos äiti osaa luontevasti ja uskottavasti esittää mustelmille ja ruhjeille syyn, ei varmaan ole huolta. Onhan ihan eri juttu, jos äiti alkaa vaivaantuneena kiemurrella tuolissa ja takeltelee jotain epämääräistä.

Olisin sinuna ihan huoleti. Ne katsovat myös sinua ja kuinka reagoit. Kyllä tuon alan ihmiset tietää, että lapset telovat itsekin itseään. Ja ne katsovat myös varmasti lapsen reaktiota. Kyllä hakattu lapsi on eri tavalla säikky ja pelokas mustelmia tutkittaessa kuin lapsi, joka on kaatunut.

Vierailija
10/10 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein menee mustelmille, mutta tosiaan selän puolelle tuleva mustelma sais ainakin kysymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi