Join raskaana siiderin, SOSSU PUUTTUI
Olen juonut raskauteni (nyt rv 32) aikana muutaman siiderin yhteensä, eli en läträillyt enkä täysin kieltäytynyt. Eilen saunan jälkeen tuli hiukan veristä vuotoa, jolloin lähdin taksilla (koska en nykyään uskalla ajaa) käymään sairaalassa. Siellä haistoivat hengityksestäni alkoholin, mittasivat alkoholipitoisuudet ja nyt tarjoilevat minulle PÄIHDEÄITIEN TUKIRYHMIÄ ja perhetyöntekijää.
Mitä helvetin holhoamista tämä on? Pitääkö pistää burkha päälle ja hävetä, kun on raskaana?! Pari saunasiideriä ei mielestäni maailmaa kaada. Maailmassa on ihmisiä, joilla on oikeasti ongelmia.
Kommentit (37)
Raskaus ja alkoholi eivät kuulu yhteen.
Alkoholi ja raskaus eivät kuulu yhteen. Onneksi sentään terveydenhuollon ammattilaiset ajattelevat syntymätöntä lastasi tuossa asiassa, sinä näköjään et.
minäkin raskaana ollessani join muutaman saunaoluen. nimittäin ALKOHOLITTOMAN!!! hyvä että puuttuivat tilanteeseesi.
Pitääkö pistää burkha päälle? sory vaan ammä kuka sanoi että muslimit häpee raskaana olemista!! jos jollain on ongelmä niin se olet sinä!! olet niin ITSEKÄS ÄMMÄ ETTÄ ET AJATTELE KUN ITSEÄSI ETKÄ LASTASI!!!!! MEE HOITOO ÄMMÄ!!!!!!
vai meinaatko ap, että heidän olisi pitänyt katsoa vain läpi sormien kun olet raskaana ja henkesi löyhkää alkoholille? ei ammattihenkilökunta voi olla tuollaiseen tilanteeseen puuttumatta, mietipä nyt vähän.. ja etenkään jos saivat vielä mittarilla lukemia..
itse olen töissä lastensuojelussa ja työskentelen päihdeäitienkin parissa, monet heistä puolustelevat juomistaan nimenomaan näillä saunakaljoilla tai muutamalla siiderillä kesäpäivänä..
olen ehdottomasti sitä mieltä että alkoholi ja raskaus ei sovi yhteen ja Alkon sivuilta en tosiaan kävisi lukemassa alkoholin vaikutuksesta sikiöön.. ehkäpä löytyy joku hitusen objektiivisempi ja riippumaton taho infoamaan alkoholista ;)
Se ei nosta promilleja. Itse join todella satunnaisesti (siis ehkä kerran kolmessa kk:ssa) ouoli lasia punaviiniä ruuan kanssa, kun teki niin mieli... varmistin ensin neuvolasta että oli ok. Ja saunan jälkeen kun teki mieli olutta niin join 1 oluen. Ja nuo neuvolasta siis ok eikä tosiaan sossu ottanut yhteyttä. =D Vaikka avoimesti kerroin. Joten en usko. Enemmän on ap:n tapauksessa juotu ja raskausaikanahan alkoholi on paha myrkky.
huvikseni tein listan sen arkijuomisista... Hän ihan OIKEASTI kuvitteli ottaneensa vain yhden-pari, käsityskyky määristä katosi täysin. kahdeksan annoksen jälkeen hän oli mielestään ottanut 3-4.
eli otitko yhden sidukan, vai kaksi? vai kenties kaksi ja pienet hömpät vielä miehen tuopista ja sit myöhemmin pikkusen viiniä?
Olen juonut raskauteni (nyt rv 32) aikana muutaman siiderin yhteensä, eli en läträillyt enkä täysin kieltäytynyt.
Mitä helvetin holhoamista tämä on? Pitääkö pistää burkha päälle ja hävetä, kun on raskaana?! Pari saunasiideriä ei mielestäni maailmaa kaada. Maailmassa on ihmisiä, joilla on oikeasti ongelmia.
Olen juonut raskauteni (nyt rv 32) aikana muutaman siiderin yhteensä, eli en läträillyt enkä täysin kieltäytynyt.
Jos siis enemmän kuin kerran parissa viikossa juo yhden siiderin niin se on LIIKAA.
Hei haloo, tuo on minusta kyllä aivan aiheellista. En IKINÄ joisi raskaanaollessani, enkä ole koskenutkaan nyt 15 vuoden aikana tähän ko. kamaan, sillä kokoajan olen ollut raskaana tai imettänyt tai molempia.
Tosin nyt viidennen ja kuudennen välissä on ollut 2 vuotta siten, etten ole imettänyt enkä ole ollut raskaana (imetykssen lopetin -06 ja nyt olen 7. kuulla raskaana), mutta silti en juonut kertaakaan sillävälin.
Oletko todellakin noin riippuvainen, että vaikka raskaana olet niin silti pitää saada jotain siideriä tms?? Olisi kannattanut vähän miettiä.
että sinä et ole juuri se jolla on oikeasti alko-ongelma. Miksi pysty täysin kieltäytymään alkoholista raskausaikana? Kyllä se on jo useamman mielestä ongelma.
Miksi et pysty täysin kieltäytymään alkoholista raskausaikana? Kyllä se on jo useamman mielestä ongelma.
Ja ne kellä on ongelmia niin yleensä kieltää ne, samoin kuin sinä. Mikä pakka sitä alkoholia on ottaa? Onhan niitä alkoholittomiakin siidereitä ja oluita. Kyse ei ole naisen alistamisesta vaan LAPSEN hyvinvoinnista!
mutta voisit silti rehellisyyden nimissä myöntää että muutama taisi olla liikaa.
Itse otin kyllä saunasiiderin raskausaikana, mutta ikinä sitä yhtä eikä edes kahta olisi kukaan haistanut hengityksestäni tai tullut mieleenkään että olisin humalassa siinä määrin että ottaa mittarin esiin.
Jokainen tietää että sidukkaa saa vetää aika reippaasti ennen kuin alkaa henki haista.
Käy lukemassa alkon sivuilta enempi alkoholista. Sikiö ei humallu yhdestä juomasta!
Ja ihmiskokeita ei voida koskaan tehdä alkoholla niin on olemassa vertaustuloksia milloin on elukoilla todettu mitäkin vammoja millakin raskausviikolla milläkin viikolla!
Näitä tuloksia verrataan ihmisen lapseen.
Ei ihminen ole yhtään erilaisempi saamaan vaurioita.
16