Mitä mieltä nimestä Erika, annettiin meidän vauvelille
Kommentit (20)
Se on vanha nimi, ja vanhemmat sukulaisemme olivat ilosia kun annoimme tuon nimen, kun he tunsivat aikoinaan sen ja sen Erikan.
voin valottaa tyttäresi tulevaisuutta: "Yhdellä e:llä vai kahdella? K:lla vai c:llä? Yhdellä i:llä ja k:lla vai kahdella molemmat? Yhdellä i:llä vai kahdella? Onko toista nimeä, joiden kirjoitusasu vaihtelee näin paljon, vaikka sanot sen aivan suorasti E-R-I-K-A?
Sitten normaali kysymykset: "Koska sun nimipäivä on? Ai samana päivänä kuin Erkki? Eihän se ole mahdollista, että naisella ja miehellä on nimipäivä SAMANA päivänä. Ei mun kalenterissa ainakaan ole?" Sitten tämä helmi: "Puhutko suomea?"
Mutta kaunis nimi se on ja ilolla olen sitä kantanut. Kaimoja ei hirveästi ole, olen nimittäin syntynyt 70-luvulla, jolloin nimi oli saksalaisten vuoksi hieman kauhistus... Olis poistettuna nimipäiväkalenteristakin joitakin aikoja.
.. Erika Ilona - kumpikin kolmitavuisia. Korvaa särkee!!!
Olen vaan tykänny nimestä lapsesta asti ja kun mieskin tykästy lopulta niin Erikahan tytöstä tuli:). Kieltämättä voi joutua selittelemään, mutta niin joutuisi Eerikakin... -ap_
ja nuorempana olin tarkkakin, että se sanottiin oikein. Nykyään en jaksa enää välittää ja aika monet sanovat Eerika kun ovat siihen tottuneet muiden Eerikoiden kanssa. Mun vanhemmilla oli sellainen ajatus, että Suomessa kun ollaan, niin sanotaan niinkuin kirjoitetaan, mutta se ei ihan toteutunut...
:-))))
eikä kovin yleinen. Ei ollut silloinkaan kun itse sen sain 36 vuotta sitten :-)
Jos meille joskus tyttö tulee niin saa toiseksi nimekseen ;)
Minä en henkilökohtaisesti tykkää ko. nimestä. R ja K tekevät nimen kovaksi ja tulee mieleen joku rikka.
"Näin äsken Erikan." Ai minkä rikan?"
Tosiaan kovan ja "ärhäkän" kuuloinen nimi.
olin kerran kauan sitten rakastunut erääseen Erikaan
ja voisin antaa omallekin lapselle, mutta kaikki sanosii sen eerika, enkä tykkää yhtään noin pitkänä versiona :) pitäis olla aina korjaamassa :)
Suomessa kun ollaan, niin miksei sitä nimeä voi suomentaa?
eli mielestäni siis kaunein tytön nimi päällä maan.
Ja todella on saanut selitellä olevansa Erika yhdellä eellä, koolla ja iillä.
Jää ainakin mieleen nimi kun vieraille esittäytyy.
Jos on kirjoitettu väärin, olen korjannut.
...mutta kaikilla nimillä on jotain merkityksiä, ellei oo ihan keksitty nimi. Että hassu kommentti, sillä Kanervan ehdottelijalla;).-ap-
Jos on kirjoitettu väärin, olen korjannut.
Erika vai Eerika, usein se lausutaan Eerika vaikka meidän Erika lausutaan Erika, niinkuin kirjoitetaan.
Tulee minun suvusta, isomummiltani. Kaunis nimi!
isäntä sai päättää kirjoitusasun.
Kiva nimi tuo Erikakin :D. Miellä taasen etunimi alkaa I:llä.
Turha pelko. Hieno kansaivälinen nimi. T. Erica 43v