Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla lapsilla villasukat? Kuka teillä/teille niitä tekee tai mistä ostatte?

Vierailija
22.07.2009 |

Onko joku jonka lapsilla ei olisi yksiäkään villasukkia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset eivät moisia suostu käyttämään

Vierailija
2/16 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla on myös 3 isomummoa ja kolme mummoa eli sukantekijöitä riittää vaikka äidillä on puikko keskellä kämmentä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille lapsille vaikka kuinka monta paria. Mummo kutoo. Itsekin osaan, mutta ei ole tarvinut tehdä, kun mummo niitä tehtailee. Ovat talvisin ahkerassa kytössä.

Vierailija
4/16 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ostan Ruskovillan sukat.

Vierailija
5/16 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka lapsella on useita ja käytämme niitä kumisaappaissa, kylmällä ilmalla talvikengissä, joskus sairaana kylmissään ihan yön aikana jalassa. Onpa joskus lapsi vetässy lähempänä olevat villasukat jalkaansa, kun ei jaksanut hakea tavallisia sukkia toisesta huoneesta. Kyllä niille käyttöä on ja usempi pari saa olla per lapsi, jos kastuvat saappaissa syksyllä.

Jos ei kukaan osaa tehdä, niin noitahan saa erilaisista myyjäisistä, kirppareilla myydään ihan uusia villasukkia jne.

Vierailija
6/16 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä lasta ahkerampi käyttäjä, nytkin kun ilta viileni, on villasukat jalassa (ovat kesällä paljon ilmavammat kuin tavan sukat). Talvella ovat jalassa AINA (paitsi suihkussa ja juhlissa).

Äitini neuloo jonkun verran, mutta ei nivelreuman takia enää jaksa koko suvulle neuloa kun ahkeria käyttäjiä on useita (mulla kuluu ainakin 5paria/vuosi, parsitaankin välillä).

Myyjäisistä niitä löytää ainakin. ja tosiaan jossain kirpparilla myydään kans ihan uusia.

Vierailija
7/16 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjäisistä saa kauniita ja kestäviä yleensä iäkkäämpien rouvien kutomia sukkia, jotka eivät myöskään ole liian paksuja. Ruskovillalta olen myös ostanut aina niin, että on vähintään yhdet kumpparisukat per kokoluokka.

Ilman villasukkia ei kyllä pärjäisi lapset tässä perheessä.

Vierailija
8/16 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uraäiti, jonka lapset ovat menneet heti äitiysloman jälkeen hoitoon, kudon ITSE sukat jälkikasvulleni. Ja kaikilla on niitä monta paria. Mitäs siihen sanotte av:n pirttihirmut?

Vierailija
9/16 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputoreilla myydään niitä tosi paljon. Siis ihan uusia.

Vierailija
10/16 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin hukka nimisessä paikassa :D

Onneks osaan tehdä itse ja lasten sukkia on niin ihana tehä ku yhdet sukat tekee parissa illassa telkun ääressä ihan huomaamatta....

Vierailija
11/16 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten väärän kokoisia :) Siis liian suuria. Jos oikeaa kokoa etsin niin marssin pelastusarmeijan kirppikselle, niitä myydään siellä parilla eurolla ja lapasia kanssa kun mummot hakee sieltä lankoja ilmaiseksi ja kutoo sukkia myyntiin.

Vierailija
12/16 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Sokoselta sellaisia urheilusukan näköisiä sukkia jotka ovat villa ja sekoitetta, mutta ei puuvilla. Näitä käytetäänkin suurin osa vuodesta kun käytössä goretex kengät.

Vierailija
13/16 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itselleni ja miehelle myös. Vien aina syksyisin kaikenlaisia villalankoja ja annan vapaat kädet tehdä niistä ihania kauniita sukkia. Pidän myös itse kesällä sukkia iltoisin, ovat tosiaan paljon mukavammat jalkaan kuin kiristävät puuvillasukat/urheilusukat.

Vierailija
14/16 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

villasukat lapsille, miehelle ja itselleni :) Tätä onkin ihmetelty että miten minä osaan kun ikääkin on "vasta" 22.

Vierailija
15/16 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan huutonetistä jonkun uusia, itseneulomia. Niitä on syksyisin ja talvisin pilvin pimein siellä myynnissä. Olen myös ostanut Virosta mustanmäentorilta. Lisäksi joskus itse kudon, mutten jaksa kaikkia (meillä on molemmilla lapsilla vähintään kolmet) ja joskus mummokin kutoo.

Vierailija
16/16 |
23.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmät olen kutonut itse (Novita-lehdessä oli tosi helppo ohje). Sitä ennen olemme saaneet niitä lahjoina vanhoilta sukulaistädeiltä. Mikäli sukkia ei tulisi meille muuta kautta, ostaisin niitä läheiseltä ostarilta, jossa mummeli myy itse kutomiaan vaatteita tosi edullisesti. Sukkia löytyy monenlaisia ja varmaan pyytämällä hän kutoisi toivotun malliset, koska puikot viuhtoo kaiken päivää :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan