Minkä verran voin saada elatustukea, miehen palkka 4200 ja kaksi lasta.
Minulle tulisi tietysti yksinhuoltajuus. Minun palkka on noin 2100 euroa kuukaudessa.
Kommentit (9)
huoltajuudella ei ole mitään tekemistä elatusmaksujen kanssa.
Mitä tarkoitat sillä, että yksinhuoltajuus tarkoittaa lasten vieraannuttamista isästään?
Tarkoititko ap:n tapausta vai ylipäätään?
mutta siis niin että lapset asuu minun luona ja varmaan joskus vierailevat isällä, eli siis minulla on päävastuu. Lapset 2 ja 5v. Palkat on bruttoja.
-ap
Minulle tulisi tietysti yksinhuoltajuus.
Minulle tulisi tietysti yksinhuoltajuus.
t. yksinhuoltaja joka tukee kaikessa suhdetta toiseen vanhempaan
On lapsen oikeus pitää suhde molempiin vanhempiinsa. Ja lähivanhemman tärkeimpiä VELVOLLISUUKSIA on tukea lapsen suhdetta kaukovanhempaan!
Alkoholiongelmaa tms, eli ei osallistu juuri nytkään lastemme elämään joten en voi elää sellaisessa pumpulilinnassa että eronkaan jälkeen lapsemme kiinostavat. Tietysti olisi hieno jos niin käy mutta on hyvin epätodennäköistä.
-ap
Niin, eli riippuen siitä mitä te lastenvalvojan luona sovitte elatusmaksuksi. Lastenvalvoja katsoo miehen maksukyvyn mukaan suurin piirtein mitä voi maksaa... Tällähetkellä normi elatusmaksu on 136 ja risat per lapsi kuukaudessa..euroa siis. ja Kelasta voit hakea lapsilisään yksihuoltaja korotusta, vaikka et olisikaan virallisesti yksihuoltaja. Riittää, että lapset asuvat yksin sinun luona summa on noin 40 ja jotakin kuussa.
Suosittelen yhteishuoltajuutta. Pahinta mitä lapsillesi voit tehdä, on vieraannuttaa heidät isästään.