Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Elokuiset Leijonanpennut vko 52 + ESITTELYT ***

22.12.2008 |

Hei kaikki elokuulle vauvaa odottavat! Ajattelin avata viikkopinon kun sitä ei tälle viikolle vielä ollut. Viime viikon pinossa oli jo esittelyjä, lisätään niitä tännekin saman mallin mukaan:

IKÄ:

MUUT PERHEENJÄSENET:

PAIKKAKUNTA/SYNNÄRI:

MONESKO LAPSI TULOSSA:

LASKETTU AIKA:

T. Nomppis rv 7+2 ?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahin väsymys mennyt jo lähes kokonaan ohi ja pahoinvoinnista ei ole enää tietoakaan. :) meillä päin kylläkin jyllää nyt oksennustauti ja nyt se on miehelle että sitä pahoinvointia sitten seuraavaks odotellessa. toivottavasti ei ihan aattona kuitenka pahin olo olis.

mitenkä ootte jouluvalmisteluja jaksanu tehdä? itsellä ainakin jouluostoksilla käyminen viime viikolla otti todella koville. koko päivä kierrettiin ideaparkissa ja vielä matkat päälle niin kotona oli täysin poikki. kodin oon saanu nyt aikahyvin jouluiseks. huomenna viellä pientä siivousta ja muutama paketti ostamaan ja sitten on jouluhommat tehty:) nyt helpottaa kyllä sekin kun päätettiin tää joulu viettää molempien vanhempien kotona niin jouluruuistakaan ei tartte murehtia:)

anwi ja pallero rv7+2(?)

Vierailija
2/25 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yritetään tehdä joulusiivousta.

Alavatsaan nipistelee päivittäin ja ruoka ei oikein tahdo maistua. Ruisleipä meinaa olla ainut mikä maistuu. Toivottavasti nyt jouluna sais syötyä.

Maanantaina olisi ultraan meno ja kovasti sitä kyllä odotan : )

Toivottavasti masuasukilla kaikki olisi hyvin!

Hyvää Ja Rauhallista Joulua Kaikille!

Paula rv 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että kaikilla on hiukan samanlainen olotila kuin itsellänikin. Väsyttää ja kuvottaa, niin että on vaikea saada joulua tehdyksi. Meillä onneksi mies sai vauhdin päälle ja veti mut vanavedessä siivouksia ja muita tekemään, joten meillä on joulu ollut jo pari päivää talossa. :) Jouluksi mennään vanhemmilleni, joten ruokamurheet on meikäläiseltäkin pois.

Viime viikkoisen varhaisultran jälkeen on ollut levollisempi mieli tuosta pikkuisesta. Kyllä se siellä varmaan hyvin voi ja kasvaa kuten pitääkin. Ihmeellinen on tuo kuvan voima, karkoittaa epäilyt kummasti. Kuvotus on silti päivä päivältä pahentunut ja tuntuu että nyt tekee pahaa ihan koko ajan. Oikeastaan vain syödessä unohtuu pahoinvointi. Pitäiskö sitten syödä koko ajan? ;)

Oikein rauhallista ja iloista joulua teille kaikille! Ensi jouluna meillä kaikilla on sitten toivottavasti pieni vauva mukana joulua viettämässä!! :) Nyt voitais vaikka koittaa nauttia siitä, ettei tarvi vielä herätä yösyötöille eikä vaihdella kakkavaippoja! Tietysti joillakuilla meistä on varmaan vielä vaippaikäisiä parhaillaankin... mulla ei ole, poika täyttää pian kymmenen jo!!!!

Ritu rv8+2

Vierailija
4/25 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, minä kun ajattelin että ei tarvitse oksentaa tässäkään raskaudessa, kuten ei viimeksikään - niin tänäaamuna sitten piti käydä kurkkimassa tuonne vessanpönttöön! Yök. Ei ollut kivaa. Viime viestissäni taisinkin ihmetellä tätä oireettomuutta ja sitten perään mainitsin että paras olla varovainen sen suhteen mitä toivoo... ja niinhän siinä kävi, että sain tuta tämän alkuraskauden "ihanuuden" :/ sääliksi käy niitä mammoja, jotka saavat tuon tuosta käydä tyhjentämässä vatsalaukkuaan, itsekin tosiaan luulin tuolta säästyväni. Mutta kai sitä edelleen raskaana sitten ollaan :) semmoinen etova olo on lisääntynyt, toisinaan aamuisin ja joskus iltaisin.

Aloin vain miettimään tuon jälkeen että mistä erottaa vatsataudin ja aamupahoinvoinnin? Meillä on ollut paljon lähipiirissä vatsatautia liikenteessä ja sitä nyt sitten pelkään ihan hulluna, ettei vain jouluksi tulisi. Vielä kun on vieraitakin tulossa...

Nyt pitää lopetella ennen kuin tyttö taas painaa koneen reset-nappia :D

Oikein ihanaa joulua kaikille!!!

Tolleroinen rv 6+3 (ja tyttö kohta 11k, viime yönä heräsi varmaan sata kertaa... :)

Vierailija
5/25 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen sitten käytiin alkuraskauden ultrassa, ja kaikeksi onneksi sieltä löytyi oikeankokoinen sikiö ja napakat sydämenlyönnit. Parin viikon takaisille verenvuodoille ei löytynyt mitään selitystä, eli kaikki siis lienee hyvin!

Tässä raskaudessa minua on vaivannut kuvotus pahemmin kuin aikaisemmissa. Ilmaa tuntuu koko ajan pyrkivän kurkusta ylös, ja kuvotus taukoaa - juuri niin kuin tuossa aikaisemmin sanottiin - ainoastaan syömisen ajaksi. Täytyy yrittää syödä järkeviä juttuja, muuten tällaisesta tiheästä syömisestä seuraa painokatastrofi!

Vierailija
6/25 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa tuo kuvottava olo yltyy, aamulla oli jo lähellä aamupalan jälkeen, mutta vielä selvittiin.. menis nyt tän joulun ohi että vois vähän nauttia jouluruuista.

Sit mä jo mietin että jos oikeesti tulee huono olo, niin sit ei pysty töissä olemaan ja homma paljastuu ennen aikojaan :(

No päivä kerrallaan, pari tuntia vielä töissä ja sitten joulun viettoon. Meillä kanssa toiset huolehtii ruokapuolesta, joten saa ottaa aikas rennosti :)

Oikein hyvää joulua!

Luckygirl, viikkoja tasan 8

Vierailija
7/25 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein rauhaisaa ja mukavaa joulua teille kaikille:)!!!

En ehdi nyt enempää kirjotella...

Täällä myös pahoinvointi alkanu:( Oksennettu on joka aamu sunnuntaista lähtien. Onneks päivän mittaan helpottaa ja pitää muistaa syödä usein. No nyt sitä ruokaa sitte onki tarjolla aamusta yöhön huomisesta lähtien;)

Neppe rv 7+0

Vierailija
8/25 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKÄ: 24 vuotta

MUUT PERHEENJÄSENET: Tytöt 11.1.04 ja 27.9.05 sekä mies -82 ja kaksi kissaa

PAIKKAKUNTA/SYNNÄRI: KSKS

MONESKO LAPSI TULOSSA: Kolmas

LASKETTU AIKA: 26.8

Eli rv. 5+1

Vierailija
9/25 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jaksellaan edelleen hyvin :) Varsinaisia "oireita" ei vielä ole ollut, mutta leipää en saata syödä :) Saatiin joululahjaksi kylpytakit vanhemmiltani, minun taskussani oli vaaleanpunainen- ja mieheni sininentutti :) Toivotaan että maha-asukilla on kaikki hyvin, vaikka ei itsestään paljon annakkaan merkkejä :)

Vierailija
10/25 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Eilen plussattu ja pieni hymy mukana koko ajan. En ole edes suuresti ajatellut testin tekoa aiemmin, koska kierto venynyt edellisinä kuukausina. Eilen aamulla ykt´äkkinen paha olo herätti ajatukset. Vähän taustatietoja:

Iää: 27

Perheenjäsenet: Mies

Monesko lapsi tulossa: Ensimmäinen:

La: 18.8

- Virvatuuli rv 6+2

Vierailija
11/25 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille ja hyvää joulua.

Eilen jouluaattona rohkenin testin tehdä vaikka pelkäsin, että meneeköhän joulu pilalle jos näyttää negatiivista. Viikon jo vähän enteilin kun kuukautisia ei tullut vaikka välillä oli vähän menkkamaista jomotusta, mutta ei kuitenkaan samanlaista kun normaalisti. Muutaman päivän on nyt ollut tosi huono olo pitkin päivää mutta oksentaa ei ole vielä tarvinut.

Olen ihan sekaisin kun ensimmäinen olisi kyseessä ja on tätä toivottukin. Minun PCO:n takia ei vaan ole kuulunut. Nyt pelottaa ihan vietävästi, kun keskenmenonriski on suurempi. Tekisis mieli toitottaa koko maailmalle, mutta ei uskalla.

Te jotka olette käyneet jo ultrassa tai pian menossa niin varasitteko yksityiselle? Mä haluaisin kanssa. Mitähän tuo maksaa? Milloin eka neuvolakäynti. Mä oon ihan sekasin, kun täysin uusi asia mulle.

Taustaa:

ikä: 25

Perhe: Mies ja miehen 11v. tyttö ja liuta eläimiä

Monesko lapsi: ensimmäinen:

La: 22.8 ?

Vierailija
12/25 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina tuli positiivinen tulos tikkuun...

Ikä: 28

Perhe: Mies 28, lapset 4 ja kohta 3

Paikkakunta_ Lahti

La: 20.8

Kolmas tulossa ja toivottu on toki. Mutta jokin ihmeellinen pelotus iski mulla päälle. Tuntuu että olen lukossa, jähmeänä, kauhuissani... Nyt se tulee eikä voi enää perua, apua! Taas yöheräilyt, vauvassa kiinniolemiset, oman ajan menetys, kotona olo (tällä hetkellä olen töissä)... Ja kaikki raskauden vaivat siihen päälle. Musta tuntuu etten sittenkään kestä tätä kaikkea mitä tähän liittyy. Olenko ainut vai tuntuuko kenestäkään toisesta tältä??? :_|

13/25 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tasan 8+0 rv. Kauhea kuvotus on jo viikon verran ollut, muutamana aamuna täytynyt oksentaa, tuntuu että koko ajan on paha olo paitsi tosiaan silloin kun syö. No mutta jospa se helpottaisi vielä tästä, ensimmäistä tosiaan odottelen, jännittää meneekö kaikki hyvin, mulla vasta ensivuoden puolella eka ultra-aika, jos sitä sitten saisi vähän rauhaa mielelle. Mutta onneksi nyt joulun ajan olen pystynyt syömään joka paikassa ihan normaalisti ilman pahoinvointia, ei vielä tarvitsisi paljastua tutuille ja sukulaisille. Pieni aavistus vain on että appivanhemmat jos arvaavat pienen tulokkaan, mutta eipähän tulisi heille täysin yllätyksenä kun sitten kerromme :) Mutta eikun vaan hyviä joulun jatkoa kaikille :) ja niin tietysti hyvää odotusta kaikille :)

Vierailija
14/25 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKÄ:25

MUUT PERHEENJÄSENET: Mies 28v, oma poika 04, miehen lapset 03 ja 05

PAIKKAKUNTA/SYNNÄRI: Oulu/OYS

MONESKO LAPSI TULOSSA:2/3

LASKETTU AIKA:14.8

Hei!

Pitkään olen jo käynyt tiirailemassa näitä viestiketjuja, mutta nyt vasta sain aikaiseksi liitty mukaan. Ensimmäinen yhteinen vauva olisi tulossa ja tällä hetkellä rv 7+4. Ultrassa käytiin jo viime maanantaina 22.12 ja siellähän se pieni vahva sydän sykki :) Itkuhan siinä tuli. Kävin Oulussa yksityisellä ja maksoi vain 45e, ultraaja oli kätilö ja ajan sai helposti. Pitää sitten käydä rakenneultrassa vaikka Tekaylla, joka on kyllä huomattavasti kalliimpi. Ennen ultraa olo oli kokoajan epätodellinen, mutta nyt kyllä on aika luottavainen mieli. Oireitakin on ilmaantunut :/ Palelu on ollut kuvioissa alusta asti, mutta tämä joka hetkinen pahoinvointi ollut vasta viikon verran ja tosiaan vain syödessä olo helpottaa hetkeksi..

Vierailija
15/25 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samat pelonsekaiset tunnelmat!! Mulla on ennestään kaksoset nyt 1v.9kk ja nyt tulin yllättäen raskaaksi. Ei olla kauheesti panostettu ehkäsyyn, koska en ole seitsemässä vuodessa kertaakaan tullut luomusti raskaaksi. Nyt sitten tulin ja ensireaktio oli: APUA!!! En jaksa!!! Hyvästit on varmaan jätettävä omalle elämälleen (työ, ystävät, matkustelu, ulkonäkö..) heh heh, toi viimenen tais mennä jo kaksosten myötä! Myöskään raskaana oleminen, synnytys ja sen jälkeinen olotila ei tunnu houkuttelevalta. Lapset oli juuri sopeutuneet mainiosti tarhaan ja minä iloitsin lyhennetystä työpäivästä. Elämässä tuntui juuri olevan hyvä tasapaino. Ja nyt sitten kaikki menee taas uusiksi. Onneksi sentään mies on onnensa kukkuloilla..

En pysty kertomaan tästä kellekään ennen kun omasta järkytyksestä olen selvinnyt. No mies toki tietää. En kestäisi nyt kuunnella/katsella muiden kauhisteluita, koska tiedän että niitä on tulossa lähipiiristäni..

Tsemppiä ja onnea kuitenkin kaikille. Kyllä minäkin tästä vielä ilon löydän..

Vierailija
16/25 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille 5 lapsi tulossa, pikku "vahinko". esikoinen olisi nyt 9v. mutta syntyi kuolleena. tyttö 7v. poika 5v. tyttö 10kk. Pk seudulla asutaan, olen 31v. Laskettu aika netin laskurin perusteella 23.8.2009.

Jännittää kauheesti, että kuinka selvitään. Ei ole vielä mitään raskaus oireita ollut. onneksi, niistä pääsee sitten myöhemmin nauttimaan :)

Onnellista odotusta kaikille t.Tamam ja lapsi-katras

Vierailija
17/25 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meille siis odotellaan kaksosia. Perheessä ennestään 2 poikaa, 4 ja 6 vuotiaat.

Mukavaa vuodenvaihdetta toivottelee

Hanna74

viikoilta 7+6 (+ vielä nimettömät kaksi salamatkustajaa)

TAUSTAA:

Ikä: 34

Perheeseen kuuluu: Mies ja kaksi poikaa 4 ja 6v

Asuinpaikka: Espoo

Muuta: kaksi koiraa

Työ: Yrittäjä

Vierailija
18/25 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä uskallan esittäytyä,vaikka pelottaakin niin vietävästi.Olen saanut 2 keskenmenoa tänä vuonna ja siksi tämä uusi raskaus pelottaa ja en aio paljastaa muille ennenkuin on viikkoja 13 mennyt ja ehkä kaikki hyvin.Nyt viikkoja 7+1 ja ultrassa kävin 22.12 koska vuodin verta ja luulin jo keskenmenon tulleen taas.siellä oli kumminkin vielä elävä sikiö ja veri valui jostain muualta?nyt uuteen ultraan mahd.nopeasti et varmistetaan asia.jännittää.mutta uskoa on että selviäis tämä pikkuinen.ei muita oireita kuin rintojen pinkeys ja maha kipuja,mitkä eivät enteile aina hyvää...

perheenjäsenet:

mies-74 ja -05 tyttö,koira ja kissa

paikkak.ylöjärvi/tays

4:s odotus toka lapsi

15.8 l.a

Vierailija
19/25 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä minäkin sitten kirjoitella tänne.

8:lla viikolla tässä mennään ja ensimmäinen neuvola käytikin on jo takana.

Ilmeisesti kävin ensimmäisen kerran vähän liian aikaisin mutta "neuvolan täti" oli sitä mieltä että seuraava vapaa aika olisi mennyt jo liian pitkälle..

Ensi viikon tiistaina olisi sitten ensimmäinen lääkärin tarkastuskin.

Neuvolassa sanottiin että luultavasti joudun äitiyspoliklinikalle sisätauti lääkärin tutkittavaksi koska minulla oli oikeanpuolen halvaus tuossa keväällä mille ei löydetty varmaa selitystä.

Sairaalassa sairaanhotaja kuitenkin sanoi että se saattoi johtea e-pillereistä minkä takia nyt luultavasti joudunkin niihin tutkimuksiis ettei tulisi uutta halvausta.

IKÄ:19

MUUT PERHEENJÄSENET:avomies (naimisiin ollaan menossa ennen vauvan syntymää)

PAIKKAKUNTA/SYNNÄRI: Tampere

MONESKO LAPSI TULOSSA: ensimmäistä tässä odotellaan

LASKETTU AIKA: 12.8.-09

kirsi 7+4

Vierailija
20/25 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sekavin tuntein tässä toinen raskaus aluillaan. Viikko sitten tuli yhtäkkiä kovat vatsakivut ja verta tuli suht paljon. Tein seuraavana päivänä testin (en ollut vielä aiemmin ehtinyt) ja se näytti plussaa. Ajattelin että oli siis keskenmeno, testihän näyttää plussaa vielä jonkin aikaa jälkeenpäin. Ajattelin käydä lääkärillä varmistamassa ettei joulunpyhinä tarvis mennä mihinkään kaavintaan tms. ja lääkäri löysikin ultralla sikiön ja näki sydämen sykkeen! Oli vielä sitä mieltä ettei mun edelliset kuukautisetkaan olleet kuukautiset vaan raskaus on pidemmällä! Laskurilla sain sitten lasketuksi ajaksi 4.8. Saa nähdä mikä on totuus. Neuvola-ajan sain vasta 2 viikon päähän. Ultrasta toivon että posti tuo jotain tietoa alkuviikosta. Huonovointisuutta on ollu jo pidemmän aikaa ja vatsaa nippailee lähes koko ajan.. Saa nähdä miten käy....

IKÄ: 33

MUUT PERHEENJÄSENET: mies ja tyttö -05

PAIKKAKUNTA/SYNNÄRI:Kättäri?

MONESKO LAPSI TULOSSA: toinen

LASKETTU AIKA:4.8.?