Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvioita, mitä tulis maksamaan tällainen remontti:

Vierailija
22.07.2009 |

Kyseessä 100m2 omakotitalo, johon pitäisi tehdä

-2 makuuhuoneen seinien uudelleen tapetointi

-1 makuuhuoneen seinien uudelleen maalaus

-keittiön lasikuitutapetin uudelleen maalaus

-vessan seiniin lasikuititapetti + maalaus

-olohuoneen seinien tapetit pois + maalaus

-olohuoneen, ruokailutilan ja eteisen parkettilattian hionta + lakkaus

Hinta-arvioita, jos nämä työt teettää ns. vieraalla tai jos tekee itse?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-3000?

Vierailija
2/7 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antamaan näitä hinta-arvioita?

Meillä samankokoinen asunto, johon viime syksynä laitettiin uudet tapetit ja osaan asuntoa asennettiin maalaustapetti ja se sitten maalattiin. Laskua tuli itse tehtynä tonnin luokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mietityttää, että joko voitas tuo tarpeellinen remppa tehdä vai vieläkö pitää säästää? Remonttisäästössä tällä hetkellä 2700e. Ja halutaan ehdottomasti koko remppa kerralla, ollaan mökillä se aika lasten kans.

ap

Vierailija
4/7 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja halutaan ehdottomasti koko remppa kerralla, ollaan mökillä se aika lasten kans. ap

Olen kuullut useammankin tarinan remonttimiehistä, jotka ensin lupaavat "alkaa silloin ja silloin ja kestää x päivää", mutta kun tulet mökiltä, remppa ei välttämättä ole vielä päässyt edes alkuun...

Vierailija
5/7 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hionta ja lakkaus vie 2700 e.

Ap:n laitettavat lattia neliöt ovat varmaan n. 50 neliötä ja meillä oli n. 40 neliön lakkaus/hionta ja se ei todellakaan maksa noin paljon.

Kannattaa kysyä hintaa ja tehdä kirjallinen sopimus jossa on remontin valmistumisaika. Ja sopimukseen kannataa laittaa viivästyssakko mikäli haluaa että remontti on valmis tiettyyn aikaan.

Eikä myöskään kannata maksaa koko remonttia etukäteen vaan vasta kun on tarkistanut että työ on laadukkaasti tehty. Tämä kannattaa olla mainittu sopimuksessa. Eli maksat ennakkoon vain esim. arvioidun tarvikkeiden hinnan ja työkulut vassta rempan valmistuttua.

Vierailija
6/7 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattian hionta ja lakkaus oli pari vuotta sitten tuttavilla 20 euroa/m2, työosuuksista saa tietty kotitalousvähennyksen, ellei jo mene esim. siivoojan käyttöön. Muista ei ole ikävä kyllä ole tietoa.

Äkkiseltään ajatellen, jos ette ole ihan tumpeloita teette kaiken maalauksen itse. Jos ei ole tapetoinut, kannattaa varsinkin lasikuitutapetti jättää ammattilaiselle. Ja varsinkin vanha tapetti ehdottomasti itse pois.

Voipi olla että 2700 euroa on vielä liian pieni summa, mutta kannataa pyytää liikkeistä tarjouksia. Ja olkaa tosi tarkkoina siitä, mitä hintaan kuuluu, kaikki kirjallisina ylös. Ja varautukaa siihen, että edellisellä työmaalla työt ovat viivästyneet, joten eivät pääse teilläkään alkamaan sovitulla hetkellä. Parasta olisi jos tietäisitte tuttavapiiristä tai sen kautta luotettavan työmiehen, joka tekee hommat. Isoista firmoista ainakin itsellä tosi huonot kokemukset.

Mutta onneksi teillä on tulossa vain pintaremonttia.

ps. minkä ikäiset lapset teillä on? Jos ovat vielä tosi nuoria (alle kouluikäisiä), eikä lattia ole täysin kulahtanut, siirtäisin sen kunnostusta vähän eteenpäin.

Vierailija
7/7 |
22.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsia 4, joista vanhin 10v ja nuorin 3v. Ollaan juuri lasten vuoksi lykätty tätä pintaremppaa ja tehtiin ensin muita hommia vanhasta talosta.

Nyt vaan lattia on jo todella(!) huonossa hapessa paikoitellen ja tuota rahaakin pikkuhiljaa kertyy. Ehkä joskus loppuvuodesta alamme sitten tuumasta toimeen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän