Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoholinkäyttö ulkomaan lomalla???

Vierailija
21.07.2009 |

Mita ajattelette jos perheen molemmat vanhemmat nauttivat etelässä uima-altaalla ollessaan päivän mittaan vaikkapa kuusi isoa tuoppia kumpikin... Lapsi pulikoi läheisessä altaassa ja vanhemmat seuraavat oluistaan huolimatta altaan tapahtumia. Ovatko vanhemmat kelvottomia tissuttelijoita vai olostaan nauttiva perhe? Selvää humaltumista ei siis tapahdu, koska oluet nautitaan päivän aikana. Esim tuoppi kerran kahdessa tunnissa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme lomasta nauttiva perhe.

Vierailija
2/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis lasta vahditaan ja ollaan toimintakykyisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jotenkin rahvaanomaista on sitten lomalla tai ei, yllätyttiin reissussa kovasti miten paljon naisetkin lipittää sitä litkua:(

Altaalla juomista en meidän hotellissa nähnyt lainkaan, se rajoittui ruokailuihin. Itse juotiin ruuan kanssa 1/2 - 1 pullo viiniä kahteen pekkaan illalla. Meille on tärkeämpää se maku ja laatu kuin määrä;)

Vierailija
4/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrä on aina oluen kanssa isompi. Jos joku tykkää enemmän oluen mausta kuin viinin, ei siinä ole mitään pahaa. Turha luulla, että viini on jotenkin hienompaa.... sitä paitsi helteellä olut vie janonkin paremmin.

- kolmonen, joka myös juo mieluummin viiniä, muttei pidä sitä hienona an sich -

Vierailija
5/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin luettuna tekstinä tuntuu, ettei ole oikein, sillä hätätilanteessa toiintakyky on joka tapauksessa alentunut. Käytännössä voisin itsekin tuon määrän nauttia...

Vierailija
6/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahtimiseen en nyt sinansa ota kantaa, varmaan se sujuu parin tuopinkin jalkeen mutta siis kuka nyt haluaa koko paivan tissutella kaljaa. tulee mieleen joku kauhee lihava lahioperhe jossain santa cruzissa, vedetaan kaljaa ja istutaan aurinkotuoleissa.

Vierailija
7/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on makuasioista. Itse en pidä viineistä kuin joskun hyvin harvoin. Hyvä olut on ihanaa varsinkin kuumassa ilmanalassa. Ja sitä voi "lipittää" mukavasti enemmän kuin viiniä. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
8/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen tuon epämiellyttävänä tissutteluna. Ensinnäkin helteessä ei kannattaisi juoda noin paljoa alkoholia. Jokaista tuoppia kohden pitäisi juoda vähintään kaksi tuopillista vettä, jotta nestetasapaino pysyy ennallaan. Lisäksi kannatan kohtuutta; niin juomisessa kuin syömisessäkin. Mitä lisäarvoa kolmas, neljäs, viides tai jopa kuudes tuoppi tuo päivään? Ensimmäinen maistuu varmasti hyvältä ja ehkä vielä toinenkin, mutta sen jälkeen???

Toisaalta jos joku nauttii tuosta ja pystyy samalla oikeasti vahtimaan lapsia altaalla, niin antaa palaa vaan. Kaikki me olemme erilaisia!

Me emme yleensä altaalla juo alkoholia, mutta illalla ruokaillessa menee noin puoli pulloa viiniä per nuppi. Mies ottaa yleensä vielä oluen. Itselleni tuo puolikas viinipullollinen aiheuttaa jo lievää humaltumista.

Lomaa odotellessa. Alkukesästä olimme lasten kanssa etelässä ja syksyllä menen mieheni kanssa kahdestaan reissuun.

Vierailija
9/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama lasi viiniä illalla lasten nukkuessa vielä ok mutta tuo kaljoittelu tuntuu vähän liialliselta.

Vierailija
10/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaan se kuinka käyttäytyy ylipäätään.

Mielestäni lomalla pitää voida rentoutua ja saada olla vapaasti ja vaikka sitten nauttia olutta altaan reunalla. Oli niitä sitten kolme tai kuusi, lienee tärkeintä se kuinka käyttäytyy.

Mitään känniörvellystä en todellakaan ymmärrä, kun taas pieni sievä hyväntuulinen hiprakka lomalla ei kai ketään haittaa. Tietysti vaikuttaa sekin ovatko lapset vaippa- vai teini-ikäisiä.

Minä matkustelen kolmen lapseni kanssa, ja kyllä ihan varmasti nautin muutaman kylmän drinksun altaalla, sekä illalla vinhoa ruuan kanssa ja vähän muutenkin.

Mutta ei siis mitään kännäilysysteemiä!

Vierailija
11/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kaljasta tykkää, mutta juon iltapäivällä jonkun sangrian tai viinilasillisen ja ruuan kanssa 2-3 lasia valkkaria. Jos illalla hotellilla ohjelmaa, istumme siellä yleensä lasten vaatimuksesta ja otan silloin vielä jonkun drinksun. Mies juo illan mittaan ehkä 3 tuoppia.

Vierailija
12/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan tuo perhe. No oikeasti meillä tuo olut on nautiskelun lähde ja osittain ihan ajankulukin. Tekee mukavan rennon olon olematta silti "kännissä". Sen harjoittaminen onnistuu uima-altaan vierellä ja silti voi lasta vahtia ja osallistua lapsen touhuihin. Krapula on meille molemmille todella harvinainen ja poikkeuksellinen tapaus. Ja lapsen kanssa lomalla sen hankkiminen ei tule ihan heti mieleen.

Vierailija
13/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut pienenä vanhempieni kanssa etelässä ja minusta oli todella inhottavaa kun vanhempani tissuttelivat kaljaa. Se oli minusta jotenkin noloa ja he haisivat mielestäni TODELLA pahalle.

Vierailija
14/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ootte te aika ammattilaisia, ei voi muuta sanoa. Itsellä tuntuu päässä jo kahden jälkeen, ja niistäkin toinen on otettu ruuan kanssa lounaalla, toinen siinä ehkä ip:n mittaan altaan reunalla. Ja kun uimassa ollaan ja kahta uimataidotonta pitää vedessä vahtia, niin ei tulisi kyllä itelle mielenkään juoda enempää.

Illalla sitten partsilla voi ottaa lasin ehkäpä toisenkin viiniä, kun penskat nukkuu.

Vierailija
15/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juovat kun lapset nukkuu, miksi vasta sitten? No mulle kuusi tuoppia olisi liikaa, siitä tulisi huono olo, mutta 1-2 voisin hyvinkin ottaa.

Vierailija
16/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä ehtisi päivän mittaan kuutta tuoppia vetää, kun tykkään olla altaassa/meressä.

Mutta vastaus alkup kysymykseen: ihan ok.

Vierailija
17/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä paljon. Varsinkin jos lasta pitäisi vahtia samalla. Mutta mä olenkin nipo alkoholistin lapsi enkä halua että lapseni tarvitsee koskaan katsella kännisiä vanhempia. Kuusi tuoppia muuttaa kyllä aikuisen käytöstä vaikkette mielestänne olisikaan humalassa.

Vierailija
18/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasketko varmasti, että viiniä on se 12cl molemmissa lasillisissa, vai voiko käydäkin niin, että juotkin isompia lasillisia ja yhteensä jo 48cm (joka vastaa 4 alkoholiannosta). Toki tuoppi oluttakin on enemmän kuin yksi alkoholiannos, mutta koko päivälle jaettuna en näe kuutta tuoppia suureksi määräksi. Ja mitä tulee siihen onko se olutta vai viiniä, niin mitä sillä on väliä (kuten jotkut niin kritisoi olutta). Puoli pulloa viiniä aterian aikana voi olla jo aika humalluttavaa sekin, kun sen aterian helposti syö tunnissa.

Kaikki on siis kovin suhteellista ja ihmisestä kiinni. Se määrä mikä minulle on suht ok, voi olla jollekin jo kunnon känni. Joku taas ei mun määristä ole moksiskaan. Ihmisten sietokykykin on erilainen (vaikka se alkoholin määrä pysyykin samana).

Huvittavan suppea ajatusmaailma joillain ihmisillä, myös monissa muissa asioissa.

Vierailija
19/19 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Äskeinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän