Mua ärsyttää kommentit: Ei sikainfluenssa meidän elämää muuta
ihan normaalisti matkustellaan ja eletään ja pestään käsiä. ei meihin ennenkään ole pöpöt tarttuneet kun pestään käsiä...
Kommentit (22)
Mulla oli jokin aika sitten sikainfluenssa. Olin viikon kuumeessa, kurkkukivussa ja lihassäryissä, mutta ei ollut mikään elämäni kovin tauti. Join paljon teetä ja Finrexiniä sekä peittoon kääriytyneenä surffailin netissä ja katsoin telkkaria. Ei se mun elämääni muuttanut yhtä lyhyttä sairaslomaa enempää. Sain taudin reissulta, mutta en tartuttanut ketään läheistä tai työkaveria.
Mulla oli jokin aika sitten sikainfluenssa. Olin viikon kuumeessa, kurkkukivussa ja lihassäryissä, mutta ei ollut mikään elämäni kovin tauti. Join paljon teetä ja Finrexiniä sekä peittoon kääriytyneenä surffailin netissä ja katsoin telkkaria. Ei se mun elämääni muuttanut yhtä lyhyttä sairaslomaa enempää. Sain taudin reissulta, mutta en tartuttanut ketään läheistä tai työkaveria.
Matkustaa julkisilla ja lapsien on mentävä kouluun ja päiväkotiin. Pelottaa toki, mutta elämän on jatkuttava.
Nyt Ruotsissa on ensimmäinen respiraattorissa. Mintakohan päivää menee ennen kuin meillä Suomessa?
ei meillä vouhkattu lintuinfluenssasta eikä nyt sikasellaisestakaan. Juuri tultiin reilun parin viikon ulkomaan matkalta ja 1,5 kk jälkeen mennään taas. Plus mitä mies vielä matkustaa työkseen siinä ohessa. Tyttäret on lähdössä ensiviikolla eurooppaa kiertämään kavereineen.
Ihan normaalisti eletään.... enemmän mua pelottaa kurkkumätä, poikani on Venäjällä työkomennuksella ja riskit on paljon suuremmat.
Ei se pelko pelasta tartunnalta, vaan rauhallinen, peloton toiminta. Ja jos tartunta tulee niin ei siinäkään kohdassa panikointi auta yhtään. Mulle on oikeasti ihan sama, saanko tartunnan ja taudin vai en.
Toki jos rtyönanatajat antaisivat meille miehen kanssa 3 kk palkallista vapaata, niin ihan mielellään oltaisiin kotona. Valitettavasti vaan näin ei ole ja lapsetkin on pakko laittaa päivähoitoon ja kouluun. Siinä ei paljon pelkäämiset auta, kun eiköhän tauti meille syksyn kuluessa tiensä löydä.
Meihin tarttuu pöpöt ihan normaalisti käsien pesusta huolimatta, mutta en mä silti heittäydy hysteeriseksi. Ei tämä virus meidän elämää muuta kuten ei muutkaan tarttuvat taudit, joita maailma on täynnä, monet oikeasti vaarallisia.
jotka tätä tautia vähättelevät. Eihän se toki mitään hysteriaa saa aiheuttaa, mutta kyllä mun mielestä maailmalla jo sattuneet pikkulasten, nuorten aikaisemmin terveiden aikuisten ja raskaanaolevien kuolemat kertoo sen, että kyllä tämä tauti pitää ottaa vakavasti eikä sitä yhtään vähätellä.
Mikään muu virus tai bakteeri koskaan ennemmin maailman historiassa ei ole ollut tappava juuri niille, joilla pitäisi olla paras mahdollisuus selvitä taudista kuin taudista: mutta tämä tauti on tappavin juuri heille.
ottaa asia vakavammin, kun saattelevat hautaan sikainfluenssaan kuollutta rakastaan. Siinähän sitten vähättelevät tautia ja ihmettelevät sen aiheuttamaa hysteriaa.
Monet meistä ovat jo joutuneet saattamaan rakkaan ihmisen hautaan. Ja monet meistä ovat oppineet elämään sen tosiasian kanssa ihan joka päivä.
Siksi en vähättele tällaisia tauteja, tai muitakaan asioita, joiden on mahdollisuus saattaa minut haudan äärelle... jälleen. En tahdo siihen tilanteeseen enää. Teen kaikkeni sen välttääkseni.
t.12
meidän sitten pitäisi tehdä? Nököttää kotona kuukausia neljän seinän sisässä? Kyllä meillä ainakin eletään ihan normaalisti. Tulkoot flunssat, jos tulee..sitten eletään sen hetken mukaan ja sen vaatimien toimien mukaan.
...jotta se ei riehaannu yleistyneeksi ahdistuneisuushäiriöksi, jossa alkaa pelätä vähän kaikkea aika paljon liikaa.
Käsihygieniasta olen aina huolehtinut ja kotivarakin on minulla koko aikuiselämäni ollut, nyt yh:na olen entistä tarkempi sen suhteen. Testamentti on tehty jo aiemmin, sen varalta, että joudun onnettomuuteen tai sairastun. Niin mitä pitää tehdä? Hankkia stressi, joka alentaa vastustuskykyä? Kerro ap. ihan tosissani pyydän. Jos vaikka jokin viisaus on minulta mennyt ohitse.
Tarkoitin tietenkin että minua kiinnostaisi tietää
Irtisanoutua työstä ja rakentaa/muuttaa asumaan pommisuojaan? Täh? Käsiä ollaan todellakin totuttu jo ennestään pesemään hyvin, ja ulkomailla jopa käsidesiä käytetään. En ole vielä osannutkaan pelätä työssäni, vaikka asiakkaani ovat ulkomaaalaisia matkailijoita.
Aivokalvontulehdus esimerkiksi leviää aina välillä epidemioina, ja se nimenomaan tappaa lapsia ja terveitä nuoria aikuisia. Kun taas tällä viruksella on ihan normaalit influenssan riskiryhmät. Hengitystietulehdukset muuten ovat vaarallisia pikkulapsille. Ahtauttava keuhkoputkentulehdus tai kurkunpääntulehdus voi tulla jälkitautina mistä vaan viruksesta, ja ilman nopeaa hoitoa ne tosiaan tappavat.
jotka tätä tautia vähättelevät. Eihän se toki mitään hysteriaa saa aiheuttaa, mutta kyllä mun mielestä maailmalla jo sattuneet pikkulasten, nuorten aikaisemmin terveiden aikuisten ja raskaanaolevien kuolemat kertoo sen, että kyllä tämä tauti pitää ottaa vakavasti eikä sitä yhtään vähätellä. Mikään muu virus tai bakteeri koskaan ennemmin maailman historiassa ei ole ollut tappava juuri niille, joilla pitäisi olla paras mahdollisuus selvitä taudista kuin taudista: mutta tämä tauti on tappavin juuri heille.
käsitelty meksikossa ja yhdysvalloissa havaittu ylipainoisten suuri riski saada vakavia oireita sikaflunssasta? Nyt hysteerikot laihduttamaan!
Tautu kuin tauti voi viedä vähättelijän tai ei-vähättelijän lähiomaisen yhtälailla, ei se tauti sen mukaan tartu. Tautia välttääkseen täytyisi kokonaan eliminoida ihmiskontaktit.
sillä lietsomalla hysteriaa aiheesta tai toisesta se lisää varmasti median seurattavuutta ja myyntiä ja kaikkea oheismyyntiä/mainontaa siinä sivussa. Pitäkää ihmiset järki kädessä ja lukekaa luotettavia kirjoituksia aiheesta, kysykää asiantuntijoilta jos jokin askarruttaa ja eläkää normaalisti, nauttikaa kesästä ja tulevasta syksystä ja talvesta aikanaan! Joka vuosihan meillä on influenssa-aallot ollut ja mennyt, suurinosa ihan normaalisti niistä selvinneinä joka ikinen vuosi.
lopetata elämisen?