Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkien teinityttöjen vanhemmat

Vierailija
20.07.2009 |

Onko teillä tytön pituuskasvu pysähtynyt tai hidastunut kuukautisten alettua?

Ja minkä ikäisenä kuukautiset alkaneet?

Meillä tyttö joka on nyt 6v ja 4kk ja pituutta 133 cm. Neuvolantäti vähän kauhisteli taas, eikä oikein kommentoinut mitenkään, vaikka kerroin oman pituuskasvuni lakanneen 13-vuotiaana (menkat alkoi 12 v.) Arveli että tytöstä tulee reilusti yli 180 cm.

Itse olen "vain" 171 cm ja pitkä itsekin lapsena.

Minkä mittaisia tyttöjä teillä on?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalirajojen sisällä harvoin ovat niitä asioita mistä olisi arkielämässä vaivaa. Jos joku on 160-senttinen, hän tulee toimeen arkielämässä oikein hyvin. Mutta auta armias, suhtautuminen on ihan erilaista jos hän sattuu olemaan 10-vuotias tyttö, 30-vuotias mies tai 40-vuotias nainen.

Ehkä me aikuiset voisimme tätä pituuden / lyhyyden päivittelyä vähentää, niin lapsilla ei menisi pää sekaisin ihmeellisestä "pituudestaan" johon turhaan kiinnitetään huomiota.

Vai pitäisikö alkaa päivittelemän kaikille: Oletpa sinä keskimittainen!

Vierailija
22/24 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennuste oli 170 cm ja hänestä tuli 180 cm, itse olin lapsena aina kaveria reilusti pidempi, mutta minusta tuli 171 cm ja kaverista yli 180 cm, sen näkee vasta vanhempana minkä pitunen tulee, ei niihin ole mitään sääntöä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rupean olemaan suorastaan lyhyt heihin verrattuna. Meidänkin tytölle on povattu pituutta 180 cm edestä ja en koe sitä mitenkään pahana.

Vierailija
24/24 |
21.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pituuden lisänä tulee tullainen käytös, niin en toden totta halua!

Tätähän minäkin ajattelin, neuvolatäti vaan taas säikytteli . Kiitos vastauksista! ap

Ajatella, että tytöstä tulisi 180 cm, mikä voisi olla sen pahempaa - ei edes mikään kuolemaan johtava sairaus! ps äitini on pituisesi ja minä 182 cm. BÖÖÖ, se voi tapahtua siis teilläkin, HÄHHÄÄ!

viimeistään sen jälkeen kun sulta on 10 000 kerran kysytty kuinka pitkä olet ja pelaatko koripalloa alat keksiä sarkastisia/ironisia/vittumaisia vastauksia kyselijöille.

Jos et tajunnut vastaukseni sarkastisuutta niin olen todella pahoillani. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan voi sanoa, että hissi ei mene vintille, kun sulta ne vinttikerrokset pätkänä puuttuu.

Myönnetään, tuo oli jo v***mainen vastaus :)