Pitkien teinityttöjen vanhemmat
Onko teillä tytön pituuskasvu pysähtynyt tai hidastunut kuukautisten alettua?
Ja minkä ikäisenä kuukautiset alkaneet?
Meillä tyttö joka on nyt 6v ja 4kk ja pituutta 133 cm. Neuvolantäti vähän kauhisteli taas, eikä oikein kommentoinut mitenkään, vaikka kerroin oman pituuskasvuni lakanneen 13-vuotiaana (menkat alkoi 12 v.) Arveli että tytöstä tulee reilusti yli 180 cm.
Itse olen "vain" 171 cm ja pitkä itsekin lapsena.
Minkä mittaisia tyttöjä teillä on?
Kommentit (24)
Mun kahdella vanhimmalla tytöllä hiipui pituuskasvu aika pian menkkojen alkamisen jälkeen. Toisella ne alkoi 13-vuotiaana, toisella 11-vuotiaana. Kumpikin kasvoi 160-senttiseksi, ja menkkojen alkaessa he olivat n. 155-senttisiä. Mun 13-vuotias tyttö on nyt 165 cm pitkä, ja menkat alkoi hänelläkin 11-vuotiaana, joten kauhean pitkäksi ei hänkään taida kasvaa, taitaa olla kasvu jo pysähtynyt. Itse olen 171 cm pitkä.
Menkat eivät ole vielä alkaneet, mutta muuten on tosi kehittynyt. En usko, että kasvaa "hirmu" pitkäksi. On vaan aina ollut lapsena puoli päätä pidempi kuin muut ja kaikin tavoin hyvin kehittynyt. Myös henkisesti vanhemman oloinen. Itse olen 168 cm ja mies 176cm. Kaikki kyllä kommentoivat pituutta ja yleensä häntä luullaan vuoden tai pari vanhemmaksi.
oli ala-asteella aina luokan pisin. Menkat alkoivat 11v ja pituuskasvu 12v 172cm, aika moni on mennyt kohisten ohi.
Tätähän minäkin ajattelin, neuvolatäti vaan taas säikytteli . Kiitos vastauksista! ap
Ajatella, että tytöstä tulisi 180 cm, mikä voisi olla sen pahempaa - ei edes mikään kuolemaan johtava sairaus!
ps äitini on pituisesi ja minä 182 cm. BÖÖÖ, se voi tapahtua siis teilläkin, HÄHHÄÄ!
Tätähän minäkin ajattelin, neuvolatäti vaan taas säikytteli . Kiitos vastauksista! ap
Ajatella, että tytöstä tulisi 180 cm, mikä voisi olla sen pahempaa - ei edes mikään kuolemaan johtava sairaus!
ps äitini on pituisesi ja minä 182 cm. BÖÖÖ, se voi tapahtua siis teilläkin, HÄHHÄÄ!
Ja kukas on neuvolan äiti? Entä onko isästä tietoakaan? Mielenkiintoisia sukulaisuussuhteita siellä...meidän neuvolassa työskentelee terveydenhoitaja. Hän sattaa olla myös täti, mutta ainoastaan sisarensa tai veljensä lapsille.
Pituutta on nyt 170 cm. Ennuste on aina ollut 180 cm, mutta nyt näyttää siltä, että pituuskasvu alkaa hidastua ja ehkä jopa pysähtyy. Uskon, että ennuste on ollut reilusti yläkanttiin. Tyttö kyllä tykkää pituudestaan ja haluaisi vielä muutaman sentin pituutta lisää.
pituudessa "pelottaa"?? Monesti vielä nykypäivänäkin kuulee näitä "kauhisteluja". Jos huomaatte,että lapsistanne kasvaa pitkiä, katsokaa,että he huolehtivat hyvin terveydestään, kunnostaan ja pitkinä varsinkin ryhdistään.
Minä olin jo lapsena aina se pisin ja 160cm pitkälle äidilleni se oli aivan kauheaa, varsinkin painoani vahtasi pituudesta huolimatta. "Pidä huoli,ettei paino koskaan mene yli 60kg!!" Jep, olisinpa näky nyt 184cm pitkänä ja 60 kiloisena.. Syömishäiriöhän minulle tuosta teininä kehittyi ja muutenkin vasta yli 2-kymppisenä aloin saamaan itsetuntoani hieman paremmaksi, syömishäiriöt jatkuvat vieläkin,mutta pituus on "parasta ulkonäössäni". ;)
on tulossa luustosairautensa vuoksi n. 130 cm pitkä aikuisena. Eletään me senkin kanssa. Ja hän.
että lapsen pitää saada olla tyytyväinen itseensä ja ulkonäköönsä. 180-senttinenhän on mallimitoissa oleva kaunotar, siitä pitää olla ylpeä, eikä äidin kauhuissaan. Eikä se oikeasti ole niin harvinaistakaan.
Pahinta on se, jos pitkä tyttö on selkä kyyryssä kulkeva itseään häpeävä ressukka.
jolla on hyvä itsetuntoa, on usein todella upea näky
kulkivat aina selkä köyryssä pituuttaan häpeillen. Viekää vaikka pitkät tyttönne mallikurssille, että oppivat kulkemaan pää pystyssä pituudestaan ylpeinä!
että lapsen pitää saada olla tyytyväinen itseensä ja ulkonäköönsä. 180-senttinenhän on mallimitoissa oleva kaunotar, siitä pitää olla ylpeä, eikä äidin kauhuissaan. Eikä se oikeasti ole niin harvinaistakaan.
Pahinta on se, jos pitkä tyttö on selkä kyyryssä kulkeva itseään häpeävä ressukka.
kuukautisten alkamisen jälkeen. Ehkä tytöstäsi tulee pidempi kuin sinusta, mutta se on normaalia kun ihmisten keskipituus kasvaa koko ajan.
cm, on kasvanut vaikka kuukautiset ovat alkaneet. On koko ikänsä ollut pitkä, mutta ei huomattavan pitkä. Samoin ovat kaksi muuta tyttöä. Itse olen 176 cm.
Mä en oikein näe tässä mitään ongelmaa... lapsesta tulee niin pitkä kuin tulee. Mä en anna kenenkään kauhistella lasteni pituutta, koska pyrkimys on pitää asia myönteisenä. Itse kärsin pienenä pituudestani, kun siitä koko ajan huomauteltiin.
enkä koskaan ole esim polttanut mikä tuntuu kasvua hidastavan..
Meidän vanhempien mielestä hän on ihanan pitkä, hoikka ja kaunis. Puhumme usein ja aina kehuvasti hänen pituudestaan ja ulkonäöstään muutenkin (pituutta taitaa olla noin 178). Hän kuitenkin kärsii ja haluaisi kovasti olla lyhyempi. Erottuu kuulemma liikaa joukosta. Haluaa käyttää matalia kenkiä yms. vaikka olisi todella näyttävä korollisissa (ikää 17). Mikään, mitä me sanomme, ei auta. Ja arvaattekin varmaan, millainen ryhti hänellä on.
mutta olin itse lapsena pitkä.
Ala-aste ikäisenä kasvoi varsin vauhdilla. Jo ennen kouluun menoa terkkari oli sanonut äidilleni, että lapsi EI kasva vuodessa 12 cm vaan 6 cm. Äiti oli sitten pohdiskellut, että mitähän tytölle tehdään kun kasvaa tuon 12 cm vuodessa.
Olin ala-asteen aina luokan pisin. Välillä olin koulun pisin. Menkat alkoi 11- vuotiaana ja ala-asteen jälkeen en ole kasvanut pituutta yhtään. Minusta tuli sitten keskimittainen nainen 165 cm. Alä-aste luokkakavereista vain kaksi on minua lyhyempiä.
enkä kyllä ole koskaan halunnut olla lyhempi. Olen kyllä paljon mielummin pitkä kuin pätkä :-). Tyttäreni ennuste on jotain 170 cm, mikä minusta kuullostaa ikävän lyhyeltä. Poikani ennuste on puolestaan 195 cm.
Itse olin lapsena aina se lyhyin joukosta, tai joskus vain toiseksi lyhyin, aina 13v asti. Sitten kasvoin seuraavan 2 vuoden aikana yli 25cm ja nyt olenkin sitten naiseksi pitkä (174cm). Ja aina lapsena kuulin jääväni varmasti lyhyeksi, korkeintaan 160cm oli tavoitepituus. Menkat alkoivat 14v ja kasvoin sen jälkeen vielä n. vuoden pituutta.
Ystäväni oli pitkä lapsi, mutta hänen pituuskasvunsa loppui 11v huimaan 162cm!