Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiva rangaistus 8-vuotiaalle, joka leikkasi pikkusiskonsa hiukset?

Vierailija
20.07.2009 |

8 ja 3-vuotias olivat kahdestaan sen ajan kun vein pyykkejä ulos narulle, ja sillä aikaa keksivät "hauskan" idean, isoveli rääpi fiskarseilla pikkusiskon ihanaa pellavapäätä, joka oli vasta muutama viikko sitten leikattu uuteen malliin, mikä oli tosi nätti ja kiva, niin tytön kuin vanhempien mielestä. Ketuttaa suunnattomasti!!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa tietää miltä tuntuu.

Vierailija
42/54 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä isommat tavallisesti jo ymmärtävät kielletyksi puuhaksi. Varsinkin 8-9-vuotiaan pitäisi hyvin tietää, ellei ole jollain tapaa kehityksestään jäljessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open sanoin kyllä on "toisinaan huono kontrolloimaan impulsiivisyyttään"..

Normaalisti kysyy kyllä kaikkeen luvan, ei laita tatuointipurkkaakaan ilman lupaa..

Vierailija
44/54 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottaisi mm hiusten pesua ja on kuulemma huvittavan näkistä..

huono rangaistus sekin.

ap

Vierailija
45/54 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni, tyttö 3 vuotias, leikkasi omat hiukset vessassa. Huusin ja kiljuin kuin olisin löytänyt ruumiin pöntöstä, jossa hiukset oli. Huusin, kiljuin, haukoin henkeäni. Huusin lapselle, huusin miehelleni, huusin kaikille, karjuin jokaisen kirosanan mitä tiedän - sata kertaa. Huusin ja huusin ja huusin kuin minua oltaisiin sahattu kahtia. Lapseni ehkä traumatisoitui iäksi. Mutta sitä tein minäkin. En usko, että pystyisin fyysisesti reagoimaan yhtään korkeammalla tasolla siihen, että oikeasti löytäisin ruumiin. Koko skaala oli edustettuna. Olin täydellisessä shokissa loppuillan. Tärisin ja sain päänsäryn. Tässä ei ollut mitään hauskaa ja jos minua oltaisiin pyydetty nauramaan asialle, olisin mieluummin syönyt hatullisen sitä itseään. Eli tämä vain esimerkkinä vain siitä, että kyllä meitä ”ääripääihmisiä” on. Jokin muu asia voi olla minulle ”tosi hauska juttu” ja toinen menettää järkensä.

Vierailija
46/54 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyni jätkä kaljuksi voitte sitten nauraa kaikki yhdes koos.

Vierailija
47/54 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta lupasin miettiä sopivan rangaistuksen, kyse on kuitenkin kohta 9-vuotiaasta pojasta!! Joten rangaistus ehdotuksia?

Suosikkipuuhat kesällä ovat tramppa, pyöräily ja lukeminen, mitään niistä en tahdo rajoittaa.. En myöskään kavereidan kanssa olemista. Joku sellainen, missä hyvittäis siskolle mokansa, enää tämä ei ole siskon mielestä lainkaan hauska juttu... :(

Onko sinulla tapana rangaista lapsia aina jos tekevät ajattelemattomuuttaan mokan? Oletan kuitenkin että poika ei ilkeyttään pilannut siskonsa hiuksia vaan kyseessä ollut jonkin tason parturileikki jota harrastaa aika monikin lapsi.

Itse leikkasin siskoni otsatukan 8 vuotiaana koska siskon otsatukka oli jo melkein silmillä. Ajattelin vain tehdä palveluksen enkä sen ikäisenä ajatellut olevan paha moka mitä ei missään nimessä saa tehdä. Taitaa sinua harmittaa enemmän kun ei ole enää hiusten kehumisessa aihetta eikä itse asianosaista.

Vierailija
48/54 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä into taas kaivaa jotain yli 10v vanhoja ketjuja ylös

Vierailija
49/54 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tarinan 8 vuotiaasta täyspäinen aikuinen?

Vierailija
50/54 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä muistelee hymyssä suin kahdenkymmenen vuoden päästä. Mun mies teki saman pikkusiskolleen, tosin ikävuosia oli kummallakin vähemmän. ”Kampaaja” on saanut kuulla teostaan useampaan kertaan elämänsä varrella, olisko tuossa riittävästi rangaistusta?

Vierailija
51/54 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle kone käteen ja pojalle siili, tukka pois

Vierailija
52/54 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pikkusiskon leikata veljelleen kampaus.

Vierailija
53/54 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia 2020 rangaista. Kaikki pitää vaan ymmärtää. =) 

Vierailija
54/54 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija501 kirjoitti:

Lapseni, tyttö 3 vuotias, leikkasi omat hiukset vessassa. Huusin ja kiljuin kuin olisin löytänyt ruumiin pöntöstä, jossa hiukset oli. Huusin, kiljuin, haukoin henkeäni. Huusin lapselle, huusin miehelleni, huusin kaikille, karjuin jokaisen kirosanan mitä tiedän - sata kertaa. Huusin ja huusin ja huusin kuin minua oltaisiin sahattu kahtia. Lapseni ehkä traumatisoitui iäksi. Mutta sitä tein minäkin. En usko, että pystyisin fyysisesti reagoimaan yhtään korkeammalla tasolla siihen, että oikeasti löytäisin ruumiin. Koko skaala oli edustettuna. Olin täydellisessä shokissa loppuillan. Tärisin ja sain päänsäryn. Tässä ei ollut mitään hauskaa ja jos minua oltaisiin pyydetty nauramaan asialle, olisin mieluummin syönyt hatullisen sitä itseään. Eli tämä vain esimerkkinä vain siitä, että kyllä meitä ”ääripääihmisiä” on. Jokin muu asia voi olla minulle ”tosi hauska juttu” ja toinen menettää järkensä.

Onko sinulla selvittämättömiä traumoja vai eikö sinulla kasva hiukset?

Tervettä tuo ei ole

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä