Vauvakirja
Suosittele mielestäsi hyvää vauvakirjaa! :)
Siis sitä johon kirjoitellaan vauvan tietoja ja kehitystä.
Olen vasta odotuksen alkupuolella mutta kovasti oon katsellut noita kirjoja kaupassa, joissain tuntuu olevan tilaa "turhuuksille" ja joissain hirveän suuret kuvat (=vähän kirjoitustilaa). Vaikka eipä niitä juurikan kaupassa voi syventyä lukemaan :)
Kerro mikä on SINUN MIELESTÄSI hyvä tai huono ja miksi!
Ps. Erityisesti kiinnostais kuulla kokemuksia Mauri Kunnaksen Vauvakirjasta..
Kommentit (3)
on kuopuksella se Mauri Kunnaksen ja on kyllä kiva kirja :) Parempi kuin esikoisella (en kylläkään muista nyt tähän hetkeen nimeä ;)) :)
Me saatiin lahjaksi kyseinen kirja ja on tosi nätti, mutta mielestäni liian vähän tilaa tietyille jutuille. Omat sivunsa oli joululle, synttäreille, matkoille.. Jotenkin kaipaisin enemmän tilaa joidenkin asioiden kirjoittamiselle sekä valokuvillekin. Mitä noita eri kirjoja olen kirjakaupoissa selaillut, niin aika samat "ongelmat" niissä on. Kunnaksen kirja on kyllä ulkomuodoltaan ihana, olisin sen itsekin voinut ostaa ellei oltais saatu.
Meillä on myös sellainen vauvakirja kuin "kulta pieni -vauvan oma kirja-" joka on samaa sarjaa kuin "äidiksi -minun odotukseni-" raskauspäiväkirja. Näissä molemmissa ehkä liikaa kuvia jo valmiiksi, mutta kivat välilehdet eri osioille ja taskut joihin voi laittaa muistoja. (Aion näistä kahdesta repäistä jotain pelkkiä kuvasivuja pois tai sit liimaan omia kuviamme valmiiden päälle.)
Disneyn ensimmäiset muistoni -vauvakirja. Kannessa on nalle Puh ja iso laatikko. Olen tykännyt kovasti ja sormet syyhyävät täyttämisen halusta. Kirjaa täytetään minä muodossa, niinkuin lapsi tavallaan sitä itse täyttäisi...tyyliin: Syntymäni, sain nimekseni, rakkaimmat muistoni...etc...
Ihanille muistoille on myös kivoja kohtia mihin saa laittaa konkreettisen asian, kuten: ultrakuvani, ranneke synnytyslaitokselta, kuivatettuja kukkia joita sain synnyttyäni....etc..
Kirjan keskiaukeamalla on kaksi arkillista ihania tarroja, joissa on sydämiä, tähtiä, erilaisia nauhoja, nalleja, junia yms. joilla saa mielensä mukaan koristella vauvakirjan sivuja. Mielestäni loistava idea ja itse en ole ainakaan vastaavaan törmännyt.
Suosittelen siis, mutta muista ei olekaan kokemusta.