Lastenvaate blogeja lukiessa totesin että en tuhlaakaan lastenvaatteisiin sairaasti.
Kun niitä blogeja pitävät mammat ostelevat lapselleen samankokoisia kosteussuojattuja pukuja, yms vaatteita kaikissa malliston tarjolla olevissa väreissä. Ja minä kun luulin tuhlaavani paljon lastenvaatteisiin kun silloin tällöin huutiksesta jonkun 30€:n uusretrovaatteen ostan.
Kommentit (34)
Ihan ihme juttuja, apua! Minusta blogin kirjoittaja on ihan järkevän ja mukavan oloinen nuori äiti, jolla on sitä paitsi ihan mainio värisilmä. Aivan tosi suloisia nuo vaatteet, juuri tuollaisia murrettuja sävyjä, eikä niitä karseita tavaratalon tyttövärejä. Aivan ihania vaatteita tytölleen on löytänyt.
Auto on nätti ja moottoripyörä kanssa. Miksi teidän AINA pitää olla haukkumassa toisia? Tää kyllä on niin tyypillinen av-ketju että.
ja lapsilla (4kpl) onkin niitä jo aika lailla, mutta sitä en jaksa ymmärtää, että niistä täytyy kuvia ottaa ja laitella nettiin... Minulla ainakin on hyödyllisempääkin tekemistä,kuin järjestellä vaatteita lattialle ja kuvailla niitä,sitten kirjoitella kuvatekstit ja laittaa sen jälkeen nettiin.Heh,aika huvittavaa :D
Mutta jokainen tyylillään =)
ja lapsilla (4kpl) onkin niitä jo aika lailla, mutta sitä en jaksa ymmärtää, että niistä täytyy kuvia ottaa ja laitella nettiin... Minulla ainakin on hyödyllisempääkin tekemistä,kuin järjestellä vaatteita lattialle ja kuvailla niitä,sitten kirjoitella kuvatekstit ja laittaa sen jälkeen nettiin.Heh,aika huvittavaa :D Mutta jokainen tyylillään =)
Ja itsekin satsaan lastenvaatteisiin, mutta ei tulisi mielenikään ottaa niistä kuvia ja laittaa nettiin :(
Mutta kukin tyylillään nimittäin jos ei ole muuta tekemistä / elämää.
ihastunut merkkivaatteisiin ja seuraan netistä päivittäin aleja ulkomaisista nettikaupoista. tilailen usein isoja eriä, myyn huutiksessa saadakseni rahaa oman lapseni merkkivaatteisiin. kun nämä oman lapsen vaatteet on käytetty niin voin myydä huutiksessa vielä kalliimmalla mitä itse olen maksanut.
eli meidän lapsilla aina uudet merkkivaatteet ja mikään ei maksa mitään. köyhän äidin harrastus siis ostella paljon merkkivaatetta. kuulostaa hullulta mut niin se vaan on. Tänäänkin ostin reimatecin haalarin 43 eurolla. on se kevään ihana raitauutuus. ostin myös ticketin takin ja housut yht. 25 e. boob imetyspaidan 10 e ja parilla sadalla muuta merkkivaatetta joista saan osasta heti hyvän voiton, osasta sitten kun omat lapset käyttäneet.
Tervehdys!
Itse olen kyllä vähän ristiriitaisin fiiliksin näistä asioista. Itse olen kaiken ostanut kirpparilta ja saanut ystäviltä joten minulla ei ole ollut mitään tarvetta / mahdollisuutta shopata mitään lapselleni. Näin kyllä myös valinnan mahdollisuus on jäänyt pois. Olisi mukava joskus valita jokin väri/kuosi/malli itsekin mutta kun on nurkat täynnänsä saatuja haalareita, housuja, paitoja jne. niin en voi edes harkita ostamista kun ei tänne edes enempää vaatteita mihinkään mahtuisi.
Välillä tuntuu että kateelliset ne täällä ihmettelee. Että jollain on edes vähän varaa ostaa lapselle kivoja vaatteita. Ja epäilen että nämä äidit tinkivät kaikesta omasta siis eivät osta itselleen mitään vain lapselle.
Kyllähän todella monelta löytyy jotain lompakonkuluttajia ja mielestäni tämä kohde on aika viaton ja vaaraton. Moni nainen kuitenkin kuluttaa liikaa rahaa sisustukseen, omiin harrastuksiin, omiin vaatteisiin jne., turhiin ruokatarvikkeisiin, tupakkaan jne. jne.
Ymmärrän että haluaa omaa lasta hemmotella kunnollisilla kengillä yms. Kaikille se ei tietenkään ole mahdollista. Ei minullekaan. Mielelläni kyllä ostaisin laadukkaita ja mukavia jos voisin...
Ja onhan se hyvä että joku tätä lastenvaateteollisuttakin kannattaa. Onpahan sitten jollain ainakin työpaikkoja.
t. Tuulia
http://a-nanan.blogspot.com/
Mä seuraan tätä ja ihmettelen miten jollain on aikaa tällaiseen touhuun.
ja kieltämättä se touhu ei minusta ole aina ihan normaalia. Se minun lukeman blogin pitäjä ostaa vaatteita ulkomaisista nettikaupoista käytännössä viikottain, aina on joku tilaus vetämässä. Totta kai ne tulleet paketit kuvataan ja raportoidaan nettiin samantien ja uusista haaveista kirjoitetaan myös, varmaan 5 päivänä viikossa.
Kyllä noita vaatteita tulee itsekin ostettua, mutta mielestäni ostan tarpeeseen, enkä vaan ostamisen ilosta. Jos lapsella on vaikka 40 samankokoista trikoopaitaa (hinta 20-80 e / kpl), 20 samankokoiset housut, 4 haalaria... valitettavasti minusta ollaan menty jo ostohysterian puolelle. Etenkin kun tuntuu että se elämä pyörii niiden nettikauppojen ja kuvien ottamisen ympärillä.
Kuulostaa kiinnostavalta. Mäkin tilailen paljon netistä, jos nyt en ihan joka viikko niin varmaan joka toinen. Meillä on 3 lasta ja ne kuluttavat ja tarvivat paljon, tosin on meillä varmaan ihan liikaakin kaikkea.
ja kieltämättä se touhu ei minusta ole aina ihan normaalia. Se minun lukeman blogin pitäjä ostaa vaatteita ulkomaisista nettikaupoista käytännössä viikottain, aina on joku tilaus vetämässä. Totta kai ne tulleet paketit kuvataan ja raportoidaan nettiin samantien ja uusista haaveista kirjoitetaan myös, varmaan 5 päivänä viikossa.
Kyllä noita vaatteita tulee itsekin ostettua, mutta mielestäni ostan tarpeeseen, enkä vaan ostamisen ilosta. Jos lapsella on vaikka 40 samankokoista trikoopaitaa (hinta 20-80 e / kpl), 20 samankokoiset housut, 4 haalaria... valitettavasti minusta ollaan menty jo ostohysterian puolelle. Etenkin kun tuntuu että se elämä pyörii niiden nettikauppojen ja kuvien ottamisen ympärillä.
lastenvaateblogia... :D Rakastan kauniiita vaatteita ja ostankin vain sellaisia vaatteita, jotka todella miellyttävät silmää. Rikas en ole, lähes kaiken hankin käytettynä. Merkkikään ei ole se tärkeä juttu, kunhan on kaunis vaate. Vitsi, jos mulla olis hyvä kamera, niin varmaan alkaisin bloggaamaan :D Ihan vaan omaksi ilokseni ;D
Luvablen kirjoittaja osti mun mielestä enimmäkseen kirppareilta eli ei se nyt kovin kallista ole.
A-nanan blogissa oli kyllä superhienoja kuvia.
Onkohan tääkään ihan hyvä harrastus, kun on täällä av:lla keikkunut tunnin verran?
mutta mun mielestä siinä on jotain hämmentävää että lasten vaatteisiin käytetään noin paljon ajatusta/energiaa/rahaa.
Ja jotenkin "muovista" kun blogi on täynnä kuvia perheestä ja kuvateksteinä minkä merkkinen on mikäkin vaate kuvassa. Ihankuin lukisi jotain lehtiartikkelia... Tiedättekö mitä tarkoitan?
Jää mietityttämään onko näiden vaatefriikkien elämässä aikaa muulle kuin vaatteiden miettimiselle. Näkeekö ne sitä lasta itseään ollenkaan vai vaan "nuken" jolle puetaan kauniit vaatteet.
meidän tytöllä (1,5v) on tuo sama Luvable-body mikä pääkuvassa näkyy, ostin sen Gymboreen alesta noin 5$ hintaan, eli kallis merkkivaate se ei tosiaankaan ole... Toki Gymboreellakin on vaatteilla aluksi hintaa, mutta jos sivustoa seuraa niin sesonkialeista voi ostaa Todella halpaan hintaan hauskoja ja käytössä mukavia vaatteita! Ja hyödyntämällä Gymbucksit saa vielä 50% lisäalea pari kertaa vuodessa. Toki täytyy tietää, miten systeemi toimii ;)
Luen itse säännöllisesti noin viittä parikymppisen naisen muotiblogia ja nämä on ihan samantyylisiä. Ihan kiva harrastus ja vain yksi elämänalue kuitenkin. Jos blogin nimi on lastenvaateblogi, tottakai se keskittyy lastenvaatteisiin. Ei tarkoita, ettei bloginpitäjällä olisi muita intressejä. Kiitos hyvistä linkeistä; Ananan kuvat oli ammattilaistasoa! :)
Ps. Itse en tuhlaa lastenvaatteisiin, vaan yleensä ostan vain tarpeeseen.
Onko näitä blogeja pakko lukea jos ei tykkää?
Näen näissä jutuissa vaan kateuden! Miten jollain riittää aikaa/halua lähteä edes aloittamaan näin typerää ketjua...mikä teitä äitejä vaivaa!
nimimerkillä kolmen äiti , jolla EI ole lastenvaateblogia, mutta harvoina vapaa hetkinään tykkä lueskella
Laita jotain linkkiä, en ole tuollaisiin törmännytkään.
niin saat blogilistalinkin, jonka takaa löytyy kymmeniä turhamaisten mammojen blogeja, joissa ne vetvovat että pitäisiko Jenna-Monicalle ostaa vielä se pinkki Reimatec samankokoisen ja värisen Ticket to Heavenin puvun kaveriksi. Ja pahin ongelma tuntuu olevan jos asusteet eivät olekaan tismalleen saman sävyisiä.
Kun niitä blogeja pitävät mammat ostelevat lapselleen samankokoisia kosteussuojattuja pukuja, yms vaatteita kaikissa malliston tarjolla olevissa väreissä. Ja minä kun luulin tuhlaavani paljon lastenvaatteisiin kun silloin tällöin huutiksesta jonkun 30€:n uusretrovaatteen ostan.
ja täytyy sanoa että jollain on ylimääräistä rahaa rutkasti jos pitää ostaa ja ostaa vaikkei tarvetta ole.
Itekin bloggailen.