Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kulahtanutta kotiäitiä

Vierailija
18.07.2009 |

haluaisin päivittää tyylittömyyteni tyylikkyydeksi, mitä tehdä ja mistä saisi apua. Oma muotisilmäni koostaa vain huonoja vaihtoehtoja.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puketumisneuvojalle aika ko. kysymyksen kanssa!

Vierailija
2/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- säännölliset kampaajakäynnit

- siistit rakennekynnet, jos tykkäät

- itse ostan vaatteissa vain tosi laadukasta (ja kallista...) ja usein esim. Stockan stylistin avulla (ei maksa mitään)

- päivittäin kevyt meikki ja puhtaat hiukset

Ja muista, että kaunein sädehdintä ja tyylikkyys tulee sisältä päin; hyvä mieli ja sisäinen ryhti näkyy ulos päin!

Asenne on usein suurempi este tyylikkyydelle, kuin rahan tai ajan puute, esimerkiksi itselläni viisi pientä lasta ja mies keskituloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin suuren muutoksen, kun vaihdoin silmälasit. Entiset olivat jo lähes 10 vuotta vanhat ja ulkoinen olemus piristyi kummasti, kun sain uudet lasit päähäni. Joten jos olet silmälasipäinen ja et ole niitä vähään aikaan uusinut, niin se kannattaa :)Lisäksi kulmien siistiminen tekee ihmeitä kasvoille.

Vierailija
4/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja inventaario vaatekaappiin; kaikki kaavut ja rumuudet veks ja sitten vaikka sinne stockalle ostmaan uusi vaatekaapin perusta stylistin avustuksella.

Ja kampaajaksi valitset sellaisen joka ei ole naapurinmummujen suosiossa.

Vierailija
5/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyn aika usein kampaajalla, en säännöllisesti, hetken mielijohteesta = pohdinnan jälkeen:)

Minulla ei ole rakennekynsiä, mutta laitan itse ranskalaisen manikyyrin, joka minulla on aina.

Myös päivittäin meikkiä, piristää kivasti:)

Minäkin ostan laadukasta, joka usein on myös aika kallista. Mutta, näin ALE-aikaan voi tehdä hyviä löytöjä eikä tule kalliiksi.

Tsemppiä laittautumiseen:)! Siitä tulee tosi hyvä fiilis.

T. Kaksi pientä lasta

p.s. Missä päin Kolmonen asuu? Tuntuvat olevan meillä laittautumisasiat samoilla aalloilla:)

Vierailija
6/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän sitä rahaakin vaatii.. Stokkalta tuskin saa vaatekaappia uusiksi muutamalla kympillä :)

Minulla voisi olla rahaa vaatteisiin käytettäväksi maksimissaan 5€/kk. Mahdanko saada edes kirpparilta mitään...

Vierailija
7/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko voinut kieltäytyä pukeutumisneuvojan/stylistin ehdottamista vaatteista hyvällä omalla tunnolla? Jos vaikka olisivat liian hintavia omaan budjettiin? Tai onko ok. kertoa ensin mihin käyttöön tarvitsisi ja kuinka paljon on rahaa käytössä? Muuten kyllä mieluummin hankin sen kunnollisen joka kestää kuin kerran pesussa käytettävän.

Kuinka paljon käytätte rahaa ulkonäköönne kuussa? Vaatteet, kampaaja, kosmetologi ym?

Vierailija
8/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. olen ostanut jakkupukua ja kertonut summittaisen hintaluoka --> palvelu on ollut hyvää (stokka, sokos) eikä ole itse tarvinnut pukuja etsiä.

Mä itse vannon kahden asian nimeen:

1. hyvä kampaaja (+ hyvä leikkaus ja väri + 6 viikon välein käynti kampaajalla). Tukka hyvin, kaikki hyvin, ja kun leikkaus on hyvä on tukka lähes aina hyvin tai ainakin pienellä laittamisella.

2. Muodikkaat, minulle sopivat vaatteet, myös kotona, puistossa jne. arkipäivisin. Ostan kotikäyttöön kauluspaitoja, 100% puuvillaa olevia pitkiä tunikoita + farkut jne. vaatteita, jotka ovat hyviä suoraan kuivausrummusta päälle. Näytän aina siistiltä, vaikka en näe juuri yhtään vaivaa pukeutumisen eteen.

Vierailija
9/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelette, että sieltä stockalta kannttaisi etsiä? Espritiin, jackpotiin olen kyllästynyt, mexxistä en ole koskaan innostunut ja gant, hilfiger tuntuvat tätimerkeiltä (vaikka olen 35). Samantyyppistä ongelmaa mulla siis kuin ap:llä, joten tungen tähän ketjuun.

Vierailija
10/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahasti olen päässyt kulahtamaan kotona ollessani. Töihinpaluuseen on vielä muutaman kuukauden armonaika...

Aloitin heittämällä vaatekaapista pois kaikki semmoiset vaatteet, jotka päällä tunnen itseni homsuiseksi - lähti iso pino esim. raskauden aikaisia vaatteita...(aargh, ihan tosi pidin niitä vielä...) Huomasin, että sekin auttaa että valikoi vain niitä vaatteita, joissa tuntee itsensä hoikemmaksi. Omalla kohdallani tämä tarkoittaa istuvia vaatteita, teltat pois. Mutta projekti jatkuu, kunhan talous antaa myöten, joten mielenkiinnolla luen vinkkejänne minäkin. :)

Vierailija
11/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kampaajalla kaksi kertaa vuodessa. Hiukseni ovat pitkät ja suihkun jälkeen en edes kampaa hiuksiani, vaan se saavat olla vapaasti taipuisat. Ja silti pidän itseäni tyylikkäänä :-).

Minä vaihdan kampaajalla käynnin meikkaamiseen. Se on tärkeää, edes pohjustaa naama tasaisen väriseksi. Ja varmistaa, että kulmakarvat ovat tarpeeksi tummat ja oikealla paikalla.

Vierailija
12/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielesta tuo kulmien kestovarjayttaminen on suht edullinen ja hyva keino pitaa ittensa ihmisen nakosena.

Vierailija
13/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän sitä rahaakin vaatii.. Stokkalta tuskin saa vaatekaappia uusiksi muutamalla kympillä :)

Minulla voisi olla rahaa vaatteisiin käytettäväksi maksimissaan 5€/kk. Mahdanko saada edes kirpparilta mitään...

Sain tänään kaikilta tapaamiltani tutuilta kehuja vaatteistani, jotka on tän kesän löytöjä fidasta ja uffista:

mekko 1e

leveä nahkavyö 20snt

nahkakorkkarit 3e

laukku 2,5e

Yhteensä 6,7 euroa.

Jos haluaa löytää tyyliä edulisesti tyylitajuinen kaveri mukaan kirpparille lienee se paras yhdistelmä. Hyvällä tuurilla niin saa myös parempaa laatua kuin stockalta.

Vierailija
14/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Värjäytä ripset ja kulmat ammmattilaisella. Muotoilu myös. Sitten voit marssia kauppaan, ja ostaa kotivärjäysaineet. mallia on helppo pitää pinseteillä yllä, jos perustyön on tehnyt ammattilainen.

2) Käy kampaajalla. Leikkauta tukkaa (jos pitkä)esim. kerroksittain. Värjäys luonnollisilla sävyillä onnistuu kotonakin. Jos rahaa, ota värikin kampaajalla.

3) Mieti, millaisissa vatteissa viihdyt. Jos et ole kokenut shoppaaja, mene johonkin keskihintaiseen liikkeeseen, ja osta perrusvaatteita, jotka sopivat moneen menoon. Älä satsaa bilevaatteisiin, vaan arkiasuihin. Istuvat, jollakin tavalla muodinmukaiset tai klassiset farkut, istuvia t-paitoja ta jos peitettävää, niin esim. tunikoita. Hyvä neuletakki, kivat, laadukkaat ja moniin asuihin sopivat kengät. Korkkarit eivät käy muuten sporttisen tyylin kanssa.

4) Osta muutama hyvä meikkituote: hyvä ohut meikkivoide, joka peittää värin epätasaisuuden yms. , kevyt puuteri, laadukas ripsiväri, poskipuna ja luomiväri.

Näillä vinkeillä pääsee jo pitkälle. Tyyliään voi sitten uudistaa lisää ajan kanssa. Toki tässäkin asiassa on selvää, että makuja on erilaisia.

Vierailija
15/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kotikäyttöön kauluspaitoja, 100% puuvillaa olevia pitkiä tunikoita + farkut jne. vaatteita, jotka ovat hyviä suoraan kuivausrummusta päälle. Näytän aina siistiltä, vaikka en näe juuri yhtään vaivaa pukeutumisen eteen.

Vierailija
16/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina rakastan ranskatar Mireille Guillianon kirjaa Ranskattaret eivat liho. Siita oikeastaan saat kaikki evaat tyylikkyyteen.

Tyyli on muutakin kuin hiustenlaitto, meikkaaminen, pukeutuminen. Se on ennen kaikkea sita, etta voi hyvin ja nauttii elamastaan.

Katsele lehtien kuvia. Mika niissa on sellaista mista pidat? Mika tyyli puhuttelee? Millaiset hiukset saavat sinut sanomaan, etta sullahan on kiva leikkaus.

Tutustu ja maistele tyyliasi. Ja ennen kaikkea, loyda se sisainen tyylikas itsesi, jonka sitten tuot myos parrasvaloihin.

Vierailija
17/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia puuvillatunikoita käytät? Voitko mainita vaikka hyviä merkkejä?

2. Muodikkaat, minulle sopivat vaatteet, myös kotona, puistossa jne. arkipäivisin. Ostan kotikäyttöön kauluspaitoja, 100% puuvillaa olevia pitkiä tunikoita + farkut jne. vaatteita, jotka ovat hyviä suoraan kuivausrummusta päälle. Näytän aina siistiltä, vaikka en näe juuri yhtään vaivaa pukeutumisen eteen.

[/quote]

Vierailija
18/25 |
18.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niita, jotka haahuilevat aina silloin talloin pinkkiin, mintunvihreaan, oranssiin. Kyllastyin, kun mikaan ei sovi minkaan kanssa yhteen.

Olen nyt puolentoista vuoden ajan ostanut oikestaan vain perusvarisia vaatteita: mustaa, valkoista, luonnonsavyja, harmaata, vahan vaaleansinista ja tummansinista. Asusteet naiden mukaan.

Jo sain koulussa kehuja lasten opettajalta: olen kuulemma aina niin tyylikas ja huoliteltu. Nakee, etta olen eurooppalainen. Naapurin akat myos samaa pajattivat.

Rahaa on mennyt vaatteisiin vahemman, mutta kayttokelpoisia vaatteita on nyt kaapissa enemman. Yhdistyvat helposti ja nayttavat hyvilta.

Vierailija
19/25 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä niitä silittämättä siistejä kauluspaitoja saa?

Vierailija
20/25 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä järjestyksessä, hinta meikäläisen budjetilla jotenkuten nieleskeltävissä (jos on alessa...)

newhouse, ruotsalainen

bandolera

marcopolo (paitsi niiden muovi- eli polyestersekoitevaattteita EN OSTA)

inwear

yourface

nettikaupoista brittiläisestä bodenista joskus ostanu ihan ok pellavapaitoja

toivoo vielä nuori 41 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi