Suomessa sikainfluenssaan kuolee jopa kuusi tuhatta
Kommentit (11)
Kausi-influenssaan kuolee vuosittain 0,55% sairastuneista.
Ei siis eroa. Surullista toki noiden 6000 ihmisen omaisille. Mistä sitä koskaan tietää vaikka kuuluisi itse noihin.
Jokaisella aikuisella (vaikka olisi kuinka nuori ja perheetön) kannattaisi olla testamentti mietittynä. Varsinkin jos ei ole lapsia. :)
Jokaisella aikuisella (vaikka olisi kuinka nuori ja perheetön) kannattaisi olla testamentti mietittynä. Varsinkin jos ei ole lapsia. :)
-Jos kelpaa se, mitä perintökaari määrää?
Mun pitää testamentin sijaa muistaa sanoa miehelle, että hakee kuolinpesän konkurssiin, jos lähden ennen häntä.
mulla ei ole lapsia ja jos yllättäin kuolisin niin kelle testamenttaan? Sisaruksien lapset ei ainakaan sais saada eurookaan koska eivät pidä minkäänlaista yhteyttä. Eikä sisaruksetkaan. Pärjää ne ilman mun rahojakin.
Mitenkäs kävisi tällainen. Ei ole testamenttia eikä avioehtoa. Ollaan naimisissa mutta ei ole lapsia. Leski saa yhteisestä omaisuudesta puolet ja jos on ollut lähes tyhjätasku niin saa käytännössä puolet kuolleen omaisuudesta. Kuolleen vanhemmat saavat toisen puolen.
Leski menee uudelleen naimisiin ja kuolee lapsettomana. On tehnyt testamentin puolisonsa hyväksi eli puoliso saa 100% lesken omaisuudesta. Ensiksi kuolleen omaisuus siirtyy lesken uudelle vaimolle.
Jne jne.
mulla ei ole lapsia ja jos yllättäin kuolisin niin kelle testamenttaan? Sisaruksien lapset ei ainakaan sais saada eurookaan koska eivät pidä minkäänlaista yhteyttä. Eikä sisaruksetkaan. Pärjää ne ilman mun rahojakin.
Voit lisätä testamenttiin että kun vanhempasi kuolevat sinulta peritty omaisuus ei kuitenkaan siirry sisaruksillesi tai heidän lapsilleen tai lapsenlapsilleen. Sen sijaan omaisuus siirtyy xxx:lle.
Voit myös lisätä että jos vanhempani ovat kuolinhetkelläsi jo kuolleita omaisuus siirtyy sille xxxxx -taholle.
Niin kauan kun sinulla ei ole lapsia niin voit testamentata koko omaisuutesi tälle xxx taholle ihan kokonaan. Kenelläkään muulla kuin lapsilla ei ole ns. lakiosuusoikeutta. Ei vanhemmilla eikä sisaruksilla.
Mitä se haittaa minne se raha menee, jos ei kerran edes ole lapsia?
Mitenkäs kävisi tällainen. Ei ole testamenttia eikä avioehtoa. Ollaan naimisissa mutta ei ole lapsia. Leski saa yhteisestä omaisuudesta puolet ja jos on ollut lähes tyhjätasku niin saa käytännössä puolet kuolleen omaisuudesta. Kuolleen vanhemmat saavat toisen puolen. Leski menee uudelleen naimisiin ja kuolee lapsettomana. On tehnyt testamentin puolisonsa hyväksi eli puoliso saa 100% lesken omaisuudesta. Ensiksi kuolleen omaisuus siirtyy lesken uudelle vaimolle. Jne jne.
Nää uusperhejutut on kyllä mutkikkaita.
Minun ystäväni erosi exästään 3v sitten koska mies lähti uuden naisen matkaan (ovat nyt naimisissa). Yhteisiä lapsia on kaksi. Jos ystävä kuolisi nyt niin lapset perisivät hänet. Jos lapset kuolisivat lasten isä perisi lapset. Siis se joka jätti ystäväni toisen naisen vuoksi. Jos mies kuolisi niin tämä toinen nainen perisi miehen koska (näin exä ainakin kertoi) heillä on keskinäinen testamentti tämän naikkosen kanssa.
Jaiks!
antakaa jo olla,vauhkot!
Voi olla,että kuolee vaikka miljoona tai kaksi! Sille ei sitten mittään maha...