Kesäkuisten esittelypino
Oli odotus-puolella puhetta, että aloitetaan esittely-pinolla, niin uusienkin on helppo päästä mukaan. Toivottavasti nyt muistan listata kaikki kysymykset, joita esittelypinoon kaivattiin :)!
1. Vauvan tiedot
2. Perheen kokoonpano (muut lapset: sukupuoli & ikä, lemmikit, onko miestä?)
2. Äidin ikä
3. Asuinpaikka (paikkakunta tai missäpäin, jos et halua tarkkaa paikkakuntaa kertoa)
4. Asumismuoto (kerros/rivi/omakotitalo, millaisella paikalla?)
5. Vanhemapainvapaasuunnitelmat perheessä?
6. Muita taustatietoja, joita haluat jakaa, jotta uudetkin lukijat pääsevät kärryille.
Kommentit (17)
elikkäs :)
1. Neppis, saa nimen 16.8. Poika :)
2. Perheen kokoonpano pojan lisäksi mies, kaksi kissaa ja aavikkolisko
3. 26vuotta
4. Vantaa
5. vuokralla kerrostalossa, omaa hankkimassa varmaan alkuvuodesta.
6. minä vanhempainvapaalla, mies isyyslomalla jahka selviää jatkuuko koeaika töissä vakinaistamisella :)
Jos näillä alkuun...
sirunen ja neppis 12pvä
1. "Pieni" on kohta 8 vkoa, saa nimen 9.8. Terve tyttö, "ihana vauva", niin kuin neuvolakortissakin lukee:) (kirjoittaako ne täällä noin kaikille, en tiedä...;))
2. Perheeseen kuuluu mun ja Pienen lisäksi aviomies ja vuoden ikäinen viiriäiskoira.
3. 30 vuotta.
4. Kuopio
5. Heinäkuun loppuun vielä omistusasunnossa Kuopion keskustan liepeillä, sen jälkeen omakotitalossa tuossa hieman laidemmalla kaupunkia. Mutta siis ihan kaupunkialueella vielä sekin:)
6. Mä vanhempainvapaalla, suunnitelmissa olisi olla kotona ehkä vielä ensi kesä, jotta lapsi olisi reilun vuoden kun menee hoitoon. Isä pitänee vain 3 viikkoa vapaata, koska hänellä on vakkarityö... Niin siis ja munkin työsuunnitelmat edellyttää, että töitä on tuolloin ensi kesän jälkeen tarjolla:) Ja miehellä on pääosin 8-16 työ mut reissaa kyllä kotimaassa ja jonkin verran ulkomailla - hieman kauhulla odotan talvea, jolloin on yleensä kiireintä.
7. Alun paniikki alkaa helpottaa. Kyllä tästä vielä isoksi kasvetaan;)
Heippa,
Pitkästä aikaa, selityksenä nämä sivujen uudistukset (en saanut aikaiseksi luoda uutta s-postiosoitetta, kun ei enää huolinut vanhaa), ja tietty tämä rajallinen aika. Mutta nyt onnellisesti täällä taas ja löysin vauvapuolellekin, vaikka meinaa vaistomaisesti etsiä porukkaa odotuspuolelta:)
1. Vauva on "pikkainen" tyttö, 7 vk ja 2 pv.
2. Perheeseen kuuluu myös avomieheni ja 4,5 vuotias cockerspanieli
3. Olen 31 vuotias
4. Asun Helsingissä
5. Olen kotona toistaiseksi - siihen saakka kun tuntuu. En jäänyt äitiyslomalle vakityöpaikasta, niin ei ole vielä hajua jatkosta.
6. Vanha nimimerkkini oli siis Emmariina.
Kivaa päästä kärryille taas kuulumisistanne! Mainiota tämä esittely. Täällä on upea fiilis tänään: tyttö nukkui viime yönä 3 X 3 h, ja en ole tänään yhtään väsynyt. Kummallinen fiilis!! :) Mihinkähän ryhtyisi?
Iloa ja valoa, kirjoittelemisiin,
Emmariina
1. Vauvan tiedot:
-tyttö syntyi 1.6. nopeasti ja harmittomasti. 4470g/54cm/38cm. Nimeksi tuli Pinja.
-syöpää sairastava aviomies (on siis enimmäkseen kotona) tytöt vm 01, 04 ja 07. Lisäksi 2 koiraa, 2 kissaa ja ranskanluppis.
3. Äidin ikä
-Tänään tasan 32v :o)
4. Asuinpaikka (paikkakunta tai missäpäin, jos et halua tarkkaa paikkakuntaa kertoa)
-pieni kunta Keski-Suomessa
5. Asumismuoto (kerros/rivi/omakotitalo, millaisella paikalla?)
-vuosi sitten valmistunut okt, maalla joen rannalla
6. Vanhemapainvapaasuunnitelmat perheessä?
-vapaat pidän ja jatkoa en uskalla tuon miehen sairauden vuoksi suunnitella..vakkariduuni kyllä on olemassa mut tuntuu oudolta viiä muksut hoitoon ja jättää ukko kotiin, hänkin kun tarvitsee aika ajoin hoitajaa. Joten kotona kunnes toisin ilmoitan.
7. Muita taustatietoja, joita haluat jakaa, jotta uudetkin lukijat pääsevät kärryille.
[/quote]
Olen aikasta hyvä keskustelija ja mielelläni vaihdan mielipiteitä/kuulumisia. Aihepiirikin lähes rajaton, mulla on ruokapuolen koulutus vaikka asiakaspalvelua tällä hetkellä työkseni teenkin. Lastenhoidosta on karttunu kokemus noiden muksujen myötä (ovat ehdottomasti parhaita kouluttajia!) ja rakennushommatkin on vielä tuoreessa muistissa. Pihahommista tykkään kovasti ja puutarhatyöt ovatkin tällä hetkellä rakas harrastus -kun liikunta on perheen sitovuuden vuoksi jokseenkin rajallista, mielelläni kyllä hölköttelisin :oP En halua leimautua KAIKKITIETÄVÄKSI vaan korostan että keskusteluista poimin paljon uusia asioita omaankin arkeeni. Ja itse koliikkivauvaa hoitaneena äitinä muistan, että mm. vertaistuki on ihana juttu :o)
1. Vauvan tiedot: Poju 4.7.09 (rv 40+4) 3730g, 50cm ja pipo 35,5cm
2. Perheen kokoonpano: Muut lapset Lapset: Tyttö 05/02, Tyttö 04/03, Poika 04/04, tyttö 06/05 poika 10/06 ja poika 04/08. Ihana aviomies löytyy 05/80. 2. Äidin ikä: 30v.(07/79)
3. Asuinpaikka: Oulunseutu
4. Asumismuoto: Tällä hetkellä kerrostalo,mutta toivotaane,että syksyllä pääsis muuttamaan omaan omakotitaloon.
5. Vanhemapainvapaasuunnitelmat perheessä?: Minä olen kotona koko vanhempainvapaan. Sitte katsotaan lähenkö töihin vai mitä tehään
6. Muita taustatietoja, joita haluat jakaa, jotta uudetkin lukijat pääsevät kärryille: Eipä tässä nyt tule mitään mieleen.
1. Vauvan tiedot: Poika 26.05.09 (rv 38+1) 3068 g, 48 cm
2. Perheen kokoonpano: tyttö 05/07 ja aviomies -75 sekä kaksi koiraa ja akvaario
2. Äidin ikä: 33 v
3. Asuinpaikka: Kuusamo
4. Asumismuoto: rivitalo
5. Vanhemapainvapaasuunnitelmat perheessä?: Olen ollut kotona tytön äitiyslomasta asti ja aion olla kotona siihen asti, kun poika täyttää kaksi vuotta. Opiskelen kotona olon ohella ylempää amk tutkintoa.
1. Vauvan tiedot; Poika syntyi 20.6. Painoa 3740g ja pituutta 53cm
2. Perheen kokoonpano: Poika 01/07 ja aviomies 06/78
2. Äidin ikä: 3pvän päästä 29
3. Asuinpaikka: Vantaa
4. Asumismuoto: kerrostalo rauhallisella puistoisella alueella
5. Vanhemapainvapaasuunnitelmat perheessä: minä olen kotona ensi vuoden elokuuhun saakka
-Rainy ja "Bobby" 1kk-
1. Vauvan tiedot: Elia syntyi 25.5 ja painoa oli 3680g pituus 49,5cm.
2. Perheen kokoonpano (muut lapset: sukupuoli & ikä, lemmikit, onko miestä?): esikoinen poika syntyi 8/02. Lemmikkejä meillä ei ole. Mies(jonka kanssa olen elänyt 13 vuotta) 33v.
2. Äidin ikä: itse olen juuri kesäkuussa täyttänyt 31v.
3. Asuinpaikka (paikkakunta tai missäpäin, jos et halua tarkkaa paikkakuntaa kertoa): Päijät-hämäläisestä kunnasta
4. Asumismuoto (kerros/rivi/omakotitalo, millaisella paikalla?): 2006 valmistunut omakotitalo. Itse rakennettu kovasti. Vasara, pora kuin sirkkelikin pysyy käsissä. Meillä on vähän yli hehtaarin tontti jossa riittää kovasti puurtamista. Paikka on maaseudulla. Naapureina meillä peltotila ja yhteismetsä.
5. Vanhemapainvapaasuunnitelmat perheessä? Minä pidän itse vanhempain vapaan joka loppuu 6.3.10. Sitten jatkan kahdella kesälomalla ja hoitovapaalla elokuun loppuun. Syyskuussa töihin.
6. Muita taustatietoja, joita haluat jakaa, jotta uudetkin lukijat pääsevät kärryille: Minulla siis oli viime elokuussa keskenmeno josta ei lannistuttu ja päätettiin miehen kanssa jatkaa lääkärin rohkaisusta samantien lapsen saantia. Ja sitten se heti tärppäsikin. Minulla oli masennus esikoisen syntymän jälkeen ja se vei voimani täysin silloin ja sen jälkeen päätin että meille ei enempää lapsia tule. mutta nyt olen erittäin onnellinen tämän vauvan kanssa ja masennuksesta ei tämän kanssa ole tietoakaan..toki väsymystä jonkin verran. Kuitenkin molemmat poikani ovat erittäin helppoja vauvoja olleet.
Ammattia jossain vaiheessa joku halusi esittelypinoon eli minä olen rakennusliikkeessä töissä ja hoidan siellä asuntomyyntiä ja yhtiöhallintoa(eli perustan uudet yhtiöt ja toimin isännöitsijänä).
Muuta taustatietoa ei minulla nyt ole mutta lisäilen jos jotain tulee mieleen.
t. tr02
1. poika syntyi 30.6 klo5.30, lopulta sektiolla. painoa 4070g pituutta 51,1cm. Saapi nimen 25.7!
2. Perheessä miehen kolme poikaa (11,14, ja 17vuotiaat) jotka meillä vaihtelevasti, ehkä n. puolet ajasta. Mies jo 50v ja kissa (lisänimenä nykyään nilkku, tippui just parvekkeelta ja linkuttaa..) Äiti eli minä 33v. Yhdessä ollaan oltu 5vuotta ja lapsi kauankauan toivottu, mulla pitkä "raskaustoivomustie" takana jo ennen nykyistä perhettä... Poika siis jonkinlainen "iltatähti"!!!
3.Asutaan Keski-Pohjanmaalla. Muutto Ouluun elokuussa.
4. Kerrostalossa tällä hetkellä. Oulussa tiedossa puurivari ja sitten on oma mökki missä vietetään paljon aikaa kesät ja talvet.
5. Minä pidän vanhempainvapaan. Olen toiminut freelancerina 10 vuotta joten ei vielä tietoa kevään töistä, ehkä sitten huhti-toukokuussa keikkaa ja kesä luultavasti kotona... Mies yrittäjä joten voi suunnitella oman aikataulunsa suht vapaasti. Toiveissa on ettei poikaa tarvisi viedä hoitoon vaan saataisiin työaikataulut sovitettua...
6. Mitähän muuta... no merellä tykätään olla kovasti ja odotetaankin jo ensi kesää että päästään koko perhe vesille! Syksyllä tiedossa miehen työmatkan takia 2 kuukauden komennus Kanadaan, lähden luultavasti pojan kanssa mukaan kun liian pitkä aika olla kaksistaan suomessa... Mutta se lintuinfluenssa kyllä hirvittää! Lisäilen myöh.jos tulee jotain mieleen, vauva kutsuu!
1. Lenni syntyi 16.6 klo 05.17 Kätilöopistolla. Painoa herralla oli 3596g ja pituutta 51cm
2. Poika on esikoisemme. Mieheni pankkialalla ja ikää meillä molemmilla 30v
3. Asutaan Helsingin kampissa vuokralla
4. Rivitalo
5. Isä meinaa pitää isyyskuukauden vai mikä se onkaan nimeltään ja minä haaveilen olevani kotosalla ainakin ensi syksyyn asti. Tosin töitä ei vielä ole tiedossa, joten pitää elää sen mukaan kun niitä onnistuu saamaan.
6. Ollaan sporttinen porukka, tykätään olla liikenteessä. Haaveena saada oma koti tässä äitiysloman aikana
Nyt jäppinen heräilee, jten esittelyt jäi tähän ;-)
1. Vauva syntyi 25.6., silloin 3435g ja 51cm, nyt jo aika paljon isompi! Nimen saa vasta 22.8.
2. Tämä ensimmäinen lapsi, isä 38v.
2. Äidin ikä 32v.
3. Asuinpaikka PKS
4. Asumismuoto: Kerrostalossa tavallisessa lähiössä
5. Minä menen maaliskuussa töihin, jolloin isä pitää ensin isäkuukauden ja jää sitten hoitovapaalle. Kuinka kauan on, ei olla vielä tarkkaan päätetty, ehkä kesän 2010 loppuun. Sen jälkeen minä mahdollisesti jään vuorostani hoitovapaalle.
6. Totean samaa kuin AnumaamunA; paniikki alkaa jo helpottaa. Mulla oli selvä baby blues -vaihe, mutta uskoisin että se alkaa jo hellittää. Takana pitkä yritys ja yksi km. Synnytyksen jälkeen olin sitä mieltä että ainoaksi lapseksi jää tämä, mutta jo nyt alkaa mieli muuttua.. :)
1. Typy syntyi rv 40+3 28,5h kestäneen avautumisvaiheen jälkeen lopulta sektiolla. Painoa 3115g, pituutta 50 cm ja pipo 34cm. Ristiäiset pidetään 26.7.
2. Perheen kokoonpano: avomies (puuttuva i-kirjain lisätään toivon mukaan ensi keväänä) ja 2 koiraa
2. Äidin ikä: 27 v
3. Asuinpaikka: Pohjois-pohjanmaa
4. Asumismuoto: omakotitalo maalla, joen rannalla
5. Vanhemapainvapaasuunnitelmat: Helmikuuhun saakka vanhempainrahakaudella jonka jälkeen alkaa töiden etsintä. Ed. työ oli määräaikaisella sopimuksella. Tod. näk. olen syksyyn saakka työttömänä kotona. En usko että kesää vasten töitä löytyy, toisaalta olisi kiva olla tytön kanssa kotona ainakin sinne syksyyn saakka. Olisi reilun vuoden ikäinen hoitoon mennessä.
6. Minä80:n tavoin olen moniallergikko ja toivon että typy pääsee vähemmällä. Huolettaa jo valmiiksi että joitain allergioita tulee, toivottavasti ei koirille/eläimille kuitenkaan!
Mies reissuhommissa.
1. Vauvan tiedot
Prinssi syntyi 3.7(40+3) 3220g,49cm,pipo 36cm
Avomies löytyy:)
2. Äidin ikä
25v.
3. Asuinpaikka (paikkakunta tai missäpäin, jos et halua tarkkaa paikkakuntaa kertoa)
Itä-vantaa
4. Asumismuoto (kerros/rivi/omakotitalo, millaisella paikalla?)
rivitalossa asutaan rauhallisella omakoti/rivitalo-alueella:)
Minä olen kotona ainakin 1.4.2010 asti ja sit varmaan pidän kesälomia..Miehen työtilanteesta riippuen joko minä tai hän jatkamme sitten hoitovapaalla...toivoisin, ettei poikaa tarviis hoitoon viedä ainakaan ennen kun on 1,5v. ja mieluiten vasta syksyllä kun on 2v.(tosin toivon mukaan meillä olis tos vaiheessa jo pikkukakkonen...=)
6. Muita taustatietoja, joita haluat jakaa, jotta uudetkin lukijat pääsevät kärryille.
Jaahas, mitäköhän mä tähän laittasin..tykkään kovasti askarrella ja tehdä käsitöitä. Kovasti oon ollut aina lasten kanssa tekemisissä ja nyt olenkin miettinyt et osaakohan sitä olla varmasti hyvä äiti lapselleen...
Oon myös vähän täydellisyyteen pyrkivä, mikä huolettaa vähän kun haluis et koti pysyy siistinä("täydellisenä") ja et jaksaa itse olla energinen ja hoitaa vielä lastakin "täydellisesti"...eli vaadin itseltäni hullun paljon...toivon et pystyn "hölläämään" jossain vaiheessa...
Joo, et tällänen esittely mulla, heh;)
En heti huomannutkaan tällaista, nyt sitten vastailen tännekin.. :)
1. Pikkumies syntyi 15.06.2009, ristiäiset tähän tietoon 30. elokuuta, nimeä ei vielä keksitty. :D Melko seurallinen ja pirteä kaveri.
2. Minä 23 vuotta, mies 27 vuotta ja nyt pikkumies viisiviikkoinen tällä hetkellä. Kissaa ollaan ajateltu ottavamme, mutta näkee ny sit milloin.
3. Tammela (Forssan vieressä)
4. Omakotitalo, mäellä maalla. :)
5. Ollaan tällä hetkellä molemmat kotona hoitamassa pikkuista, mies syssymmällä varmaan ajelee ympäri Suomea hommissa. Olen kotona varmaan kunnes pikkuinen on jotain 1v. Katsoo nyt..itsekin vasta valmistuin viime kesällä, enkä kerennyt töihin kun huomasin olevani jo raskaana enkä sit enää töitä etsinytkään loppuraskaudesta..joten, katsellaan miten tilanne kehittyy. :)
6. Tää sivusto on mulle kyllä sellainen henkireikä, että! Kiitos siitä kaikille. :) Toivottavasti kerkeen täällä aika-ajoin käydä kirjoittelemassa, vaikka päivät menee tuon pikkumiehen kaa touhutessa (kun ei se nukukaan ollenkaan, eikä edes pärjää yksin sekuntiakaan.. :D)!
Ja nyt, nukkumaan, ahh! Ei kyl kerkee ku tunnin, sit herätään taas syömään ja vaipanvaihtoon.. :P
-Meevi ja Juniori 5vko 3pv-
1. Jaakko syntyi kolmisen viikkoa etuajassa ihanaisessa Tammisaaressa 21.5. ja sai nimen miltei heti (passikuva otettu ja passi haettu kun oli kaksi viikkoinen)
2. Avomies vaihtui aviomieheksi viikko Jaakon syntymän jälkeen. Tarkoituksena oli ehtiä ennen poikaa, mutta hänpä päätti toisin. Mies 31, minä 30.
3. Eteläinen Ranska ja Espoo
4. Ranskassa rivitalotyyppinen yhtiö omalla tekosaarellaan hyvin lähellä Välimerta, Espoossa paritalo metsän reunassa.
5. Mies meni viikko sitten töihin, 2kk vapaan jälkeen. Minä olen kotona ainakin elokuun 2010 loppuun (toivottavasti sitten odotetaan jo toista..)
6. Olemme Ranskassa miehen työkomennuksen ajan, tulimme vuosi sitten ja vuosi on vielä jäljellä. Kävin synnyttämässä Suomessa ja lomailimme siellä Jaakon ensimmäiset kuukaudet, palasimme aurinkoon viime viikolla. Olen täällä aivan yksin, ranskaa juurikaan taitamatta, joten teistä on kovasti seuraa :)
Kävin juuri kärrykävelyllä ja pulahdin omaan uima-altaaseen, asteita 30 ja kello kahdeksan illalla. Aika mukava äitiysloma, toistaiseksi.
1. Vauvan tiedot: Lilia Eveliina, syntyi 26.5. Satks:ssa käynnistyksellä, raskausviikoilla 38+0, kokoa neidillä oli 4190 g ja pituutta 54 cm. Synnytys oli normaalisti alateitse ja se oli nopea ja helppo. :)
2. Perheen kokoonpano: Perheeseemme kuuluu aviomieheni 30 v. (yrittäjä),minä itse 27 v. ja nyt siis Lilia. :) Itse olen ammatiltani johdon assistentti. Lemmikeitä meillä ei ole allergioiden vuoksi. Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä kymmenisen vuotta, ja naimisiin menimme kesällä 2007.
3. Asuinpaikka: Pori
4. Asumismuoto: Omakotitalo rauhallisella omakotitaloalueella, jossa asuu paljon lapsiperheitä. Ostimme talon aviomieheni kanssa muutamia vuosia sitten ja olemme viihtyneet erinomaisesti.
Minä pidän vanhempainvapaan kokonaan, koska mieheni on yrittäjä. Todennäköisesti aion lisäksi jäädä hoitovapaalle (kestoa en ole vielä päättänyt). Itselläni on myös vakituinen työpaikka, joten ei siltä osin kiirettä takaisin töihin. Pitää katsella miltä kotona oleilu tuntuu ja päättää sitten sen mukaan.
Vauva-arki on ollut aivan ihanaa!! :) Harrastuksiini kuuluu nyt vaunujen kanssa lenkkeily, kavereiden tapaaminen, shoppailu, matkustelu...jne.
Fanny81
Ja vastataan heti perään:
Ja heti huomaan, että väsyneenä en osaa edes laskea, sorry!
1. "Pätkä" (saa nimensä ensi sunnuntaina) 5.6. suunnitellulla sektiolla syntynyt terve poika.
2. Ei muita lapsia, eikä lemmikkejä, mies löytyy.
3. 29v.
4. Tampere, kerrostalokolmio rauhallisessa lähiössä
5. Olen itse lomalla jouluun saakka, mies jatkaa vanhempainvapaalla huhtikuun alkuun. Huhti- ja toukokuun jompikumpi on hoitovapaalla ja kesän olen itse lomalla.
6. Mieheni tekee pelkkiä yövuoroja töissä ja vastapainona pitkät vapaat, joten meillä arjen rytmi on hieman erilainen.
Olen itse moniallerginen, vauvalla ei toistaiseksi ole mitään selkeitä oireita, mutta odotan niiden ilmaantuvan ennemmin tai myöhemmin - pidän allergiattoman lapsen saamista yhtä todennäköisenä kuin lottovoittoa.
Tämä raskaus sai alkunsa Väestöliiton avustuksella ja oletan seuraavankin vaativan hieman apuja...
T. Minä80