Lääkäriinkö? (sikainfluenssasta)
Palattiin vajaa viikko sitten ulkomaanmatkalta. Tällä viikolla minulla ja kahdella lapsella on ollut kurkkukipua. Ei muita oireita, ehkä vähän aivastellaan. Olo on ihan hyvä, lapsetkin leikkivät ihan normaalisti.
Itse olen kuitenkin raskaana, eli riskiryhmässä sikainfluenssan suhteen. Arvon tässä, että olisiko ylireagointia soittaa terveyskeskukseen.
Kommentit (4)
onko sikainfluenssaa, koska on ollut ihan normaalin influenssa kaltainen tauti. Eivät kuulema enää testaa muutenkaan.
Olo oli todella sairas. Verta valui nenästä, sitä tuli myös kurkusta liman mukana, alaselkä oli aivan jumissa ja muutenkin paikkoja särki. Nivelet olivat kipeät ja kuumetta 38 jotain.
T: Raskaana myös, tänään ultrassa sikiöllä kaikki kunnossa :)
Jos eivät noin rajuillakaan oireilla ole testanneet, kuin mitä edellinen kuvaili, niin ehkäpä meidän on tosiaan turha hätäillä.
Kiitos.
Itse palasin viime viikolla matkoilta ja sain ihan kunnollisen influenssan.
En tiedä oliko influenssani sikasellainen mutta oireet alkoivat alaselän ja jalkojen lihassäryllä jotka kuulemma ovat juuri tyypillisiä influenssan ensioireita. Seuraavaksi tuli kova kurkkukipu ja nousi yli 38-38,5 asteen kuume.
Nuhaa tai yskää ei erityisemmin ole vielä ollut. Nyt 4 vuorokauden kuluttua kuume on laskennut ja olo alkaa olla kohtuullinen.
En mennyt lääkäriin kun kuume oli kuitenkin lähinnä alle 38,5 astetta eikä kestänyt 4 päivää kauemmmin.