minun perätila synnytys yritys
kirjoitan palstalle synnytykseni, mikä ei mennyt niinkuin toivoin. Olin ensisynyttäjä ja lapsi perätilassa ollut reilun puolen välin raskautta asti, jossa sitten pysyikin synnytykseen saakka. Käännöstä yritettiin, vauva ei pitänyt moisesta ja yritykset lopetettiin pyynnöstäni. Halusin alakautta synnyttää, sillä paino arviota oli annettu 3,5kg ja lääkärit (huom. monikossa)vakuuttivat minulle että ei anneta ensisynnyttäjän yrittää alakautta perätilassa olevaa ja varsinkaan jos on lähelle 4kg. sitten kun synnytys oli käsillä ponnistin tuloksetta kauan, ja oksitosiini tipasta huolimatta synnytys pysähtyi. syy.. lapsi ei ollut laskeutunut ollenkaan, voimat jo poissa minusta, olin salissa ollut yli 7h ja ähkiny ja ponnistanu, epiduraalia sain 2 kertaa, kuumekkin noussut, minut vietiin kiireelliseen sektioon, syykin selvisi poika painoi 4120kg..
tapahtuma paikka TAYS
on nää synnytysjutut vaan aina niin arvaamattomia... aina voi jotain tulla tai mennä erilailla. ei siis kannata yhtä synnytystä yleistää, vaikka onhan näitä kokemuksia (hyviä ja huonompiakin) usein kiintoisaa lukea :)