Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joutuuko vauvaa hoitamaan yksin ja vierihoidossa, jos joutuu sektioon eikä isä pysty olemaan

Vierailija
15.07.2009 |

sairaalassa auttamassa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
2/9 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli se vauva tuodaan sulle syötettäväksi siihen tissille. Et sitä tietenkään itse nosta ekaan noin 15 tuntiin, sitten kyllä. Eli aika lyhyt on tämä aika jolloin sinua passataan.

Vaipat vaihdetaan, vauva pestään jne, mutta jo 24h sektiosta teet itse kaiken. Näin ainakin mulla x2 ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikaskaa ihmeessä jos ei homma mene näin mutta Tampereella vierihoito on ihan yleisesti osastoilla tapana.

Jos huoneessa on joku ollut sektiossa niin huoneessa kipupumppu jolloin kännykkää ei käytetä tässä huoneessa.

Muuten ihan normaalia lapsenhoitoa itse! Toki apua voi pyytää henkilökunnalta, mutta että vierihoito tapahtuu.

Itse olen synnyttänyt 3 lastani Taysilla ja aina on katsonut lapsen "perään" jos kipasen kahvilassa tai suihkussa.

Hoitajat tulee auttamaan jos tarttee lasta nostaa syliin, laskea vieressä olevaan petiinsä jne.

Mutta hoito on vierellä.

Vierailija
4/9 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tarkkailee sinua ja samalla vauvaa

kun vauva herää soitat hoitajan paikalle, hän katsoo tarpeen mukaan vaipat ja nostaa vauvan rinnalle ja auttaa imetyksessä sinua

ja kun vauva nukahtaa nostaa kätilö vauvan omaan koppaansa nukkumaan

ja sitten sä käyt nukkumaan

helppoa

Vierailija
5/9 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis itsellä ihan tavallisia alatiesynnytyksiä, mutta joukossa on sektioäitejäkin.

Vierailija
6/9 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvinnut kenenkän käydä nostelemassa minnekkään. Olisivat vissiin tarvittaesa nostaneet syöttöä varten viereen?

Vauvan vaipat vaihtoivat siihen saakka kun katetri oli paikoillaan. Aikoja en muista. Mutta molemmat sektiot tehty n. puolen yön aikaan ja seuraavan iltapäivänä on päässyt itse pystyyn ja samlla on vastuussa vauvan hoidosta.

Vierailija
7/9 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierihoitoa, mutta kätilöt auttavat. Eikä tietenkään ole mitään aikarajaa olemassa vaan vointisi mukaan. :-)

Vierailija
8/9 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelissä ainakin saa vauva olla vauvalassa tai vieressä tai molemmissa :).

Ekan sektion jälkeen: Vauva syntyi klo 8.30, minä osastolle klo 11. Vauva oli koko päivän siinä vieressä ja kätilöt nostelivat sänkyyn ja vaipanvaihtoon ja antoivat lisämaidon tarvittaessa.. Yöksi vauva meni vauvalaan. Vikan yön oli vieressä koko yön.

Samaisena iltapäivänä otettiin katetri pois ja pääsin liikkumaan itse. Vauvaa hoidin itse ekan kerran illalla ja siitä eteenpäin :).

Tokan sektion jälkeen: Epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen vauva syntyi klo 00.50. Minut kärrättiin vauvan luo synnytyssaliin klo 2 pintaan, mies lähti kotiin klo 3. Yöllä kätilöt antoivat lisämaitoa pullosta, olin itse sen verran heikko, etten uskaltanut ottaa rinnalle...

Seuraavana aamupäivänä meidät kärrättiin klo 12 osastolle ja sitten kävikin niin, että klo 13 vauva joutui vauva-teholle sokereiden takia (minulla 1tyypin diabetes).

Katetrista pääsin eroon heti iltapäivällä, heti pyörätuoliin ja vauvan luo teholle. Seuraavasta päivästä alkaen hoidin itse teholla syötöt ja vaipanvaihdot sun muut.

Kolmas sektio kaksi viikkoa sitten: Vauva syntyi klo 9.24, minä menin takaisin osastolle klo 11.30 mutta vauva olikin jo silloin viety vauva-teholle... :(...

Illalla sain katetrin pois ja nousta pyörätuoliin ja mennä teholle vauvaa tapaamaan. :). Seuraavana päivänä hoidin jo normisti vaipanvaihdot ja syötöt sun muut.

Vierailija
9/9 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain kyllä kaiken tarvitsemani avun, eli halutessani sain vauvan myös vauvalaan, hoitaja tuli avustamaan aivan alussa vauvan hoidossa (vaipat ja imetyksen ohjaus).

Mielestäni olin jopa liiankin kauan muiden avun varassa, koska kahtena edellisenä kertana (kolme sektiota siis) Joensuussa olin itse jo alle 24h hoitamassa vauvaa täysillä. Kyllä sielläkin apua sai, mutta Naikkarilla minua "pidettiin" sängyssä kauemmin.

Ilmeisesti avuntarve ja avun saamisen puutteen kokeminen ovat yksilöllisiä...