Mulle nauretaan, kun pelkään ampiaisia jne.
Ja täälläkin luultavasti saan siitä paskaa vaan niskaan..
Mutta siis oon aina pelänny kaikkia pistäviä ihan hysteerisesti. Jos joku ötökkö tulee liian lähelle, enkä pääse pois niin alkaa tulemaan kauhea paniikki.
Mut ku niitä ei sais pelätä. Tai ainaki musta siltä tuntuu. Kukaan ei ole mua tähän mennessä täysin ymmärtäny.
Miten mä pääsisin eroon pelosta?
Kommentit (15)
joita ei ole ikinä esim. ampiainen pistänyt, joten eiväthän he osaa pelätä, eivätkä tajua, että oikeasti sattuu... Itse juoksen kun hullu,jos nään ampiaisen, sisareni saa sätkyn nähdessään hämähäkin ja eräs kaverini pelkää hysteerisenä perhosia!! Joten et ole ainoa todellakaan... =) On meitä muitakin!
Mutta en oikein edes tiedä. Pistäminen? Mua ei ole koskaan edes mikään pistäny/purru. Pelkään kyllä sitä, että sattuu (kun kuulema sattuu), mutta ei se taida olla pelkästään sitä.
Hitto, ku en haluaisi tätä jatkaa lapsilleni.. Äitini oli samanlainen ku mä olin pieni.
ap
että hyppäsin kerran jopa veneestä keskellä järveä, kun tuli amppari eikä suostunut lähtemään!!! =)
Toinen paniikkitilanne syntyi, kun kerran kaverin häissä tukkaa vessassa laittaessani amppari lenteli ympärilläni. Suihkutin hiuslakkaa hysteerisenä ympäriinsä, kunnen amppari hävisi johonkin.
No, siinä sitten biletettiin aamuneljään asti, oli tosi kivat häät. Hotellihuoneessa sitten avasin banaaninutturani ja eiköhän se perkeleen herhiläinen lentänyt sieltä tukasta pökkeröisenä ulos... : P Hui, yök. kääk, olin koko päivän juhlinut amppari hiuksissa. Aaaaaarrggggh.
Paarma laittaa mulle myös kivasti jalat alle. Olen juossut vieraiden nähden kiljuen alasti järveen, kun paarma ei ole muuten jättänyt rauhaan.
Paarma laittaa mulle myös kivasti jalat alle. Olen juossut vieraiden nähden kiljuen alasti järveen, kun paarma ei ole muuten jättänyt rauhaan.
Oltas vaikka yhessä juostu!!
t.järveen hyppääjä =)
Mä olen laittanut 10v. nuoremman siskoni tappamaan sisällä olleen ampparin, joka oli jo vähän pökerryksissä. Sisko oli 6v.
Kuinkahan monesti sitä on pitäny juosta pihoja ympäri, ku joku ötökkä siellä lennelly?
Pahoja tilanteita näkyy olevan muillaki.
Kaikista pahin on muuten hevospaarma. Ne on niin kamalan näkösiä että oksat pois..
ap
tuttava ilkkui ja nauroi minulle kun kuuli että kammoan hämppejä. Jaksoi virnuilla sitä moneen otteeseen. No, sainpahan potut pottuina kun tämä sama ilkkuja sai totaalisen slaagin ampiaisesta, kirkui ja huitoi hysteerisenä ryntäillen. Itse en pelkää ampiaisia lainkaan ja katselin huvittuneena sitä koikkelehtimista.
Mutta pelkään siis itse hulluna hämähäkkejä. :)
PIKKU lintuja (kaikkia variksia pienempiä lintuja). Nytkin olen kesäteatterin esityksissä ja siellä, missä me odotellaan, on pääskysten pesä ja ne kaks lintua lentää siellä meidän pään yli. Hitto, mä menen aina ihan paniikkiin ja sydän lyö tuhatta ja sataa.
Ja kaikki vaan nauraa, että eihän noi tee mitään. Mitä sä niitä pelkäät! Ja tämä on siis aina, jos joku kysyy, että mitä sä pelkäät.
Toi pelko juontaa juurensa mun lapsuudesta. Meille tuli kerran joku varpunen tai mikä lie tirppa sisälle kesällä ja se lensi ihan paniikissa keittiössä. Toisen kerran kohtasin tollasen linnun navetassa, kun olin lapsi.
Ja kolmas kerta oli tuttavaperheen luona, missä kakarat päätti kiusata mua, kun ne tiesi tästä lintukammosta. Ne päästi lemmikkilinnun (olikohan se seeprapeippo tai kanarialintu) vapaaksi pieneen huoneeseen ja lintu oli ihan paniikissa ja mä vielä enempi.
Joo vanha keskustelu mutta ampiaisten pelkääminen on ihan normaalia koska jos olet allerginen ja saat anafylaktisen shokin hengitystiesi saattaa turvota niin paljon että se estää hengittämisen ja sitä kautta tukehtumisen
Minäkin pelkään ampiaisia. Ne on oikeesti tosi arvaamattomia. Mut en anna niiden pistää mua. Pisto tuntuu samalta kun mä laittasin suolaa avohaavaan. Kirveltää kyllä. Ei ole kenestäkään mukavaa. Olen myös kohdannu
herhiläisen. Se on tosi rauhallinen mutta sen pisto sattuu paljon enemmän ku ampiaisen. Herhiläisen pisto on kuin kidutusta. Kuin mua hakattaisiin puukolla. Se voittaa ampiaisen 100-0.
Ampiaset hyvin harvoin pistää jos olet paikallasi, sinne tänne hutiminen ja heiluminen niitä enemmän ärsyttää. Paarmat ovat paljon pahempia.
Myin kolme kesää pehmistä. Aina varsinkin loppukesästä pieneen koppiin leijaili makeiden tuoksujen perässä amppari toisensa perään. Yhden viikonlopun aikana laskin tappaneeni ainakin sata ampiaista, saman verran varmaan yhteensä pakeni kopista ulos sillä välin, kun palvelin asiakkaita. Yritä tehdä siinä sitten pehmiksistä suoria ja myyntikelpoisia, kun kolmekin ampiaista pyörii parinkymmenen sentin päässä kasvoista, asiakas huitoo ja yritän kehottaa asiakasta olemaan rauhassa, etteivät ampparit turhaan suutu ja pistä minua. Pikku hiljaa niihin aina tottui viikkojen edetessä ja lopulta hävisivät, mutta aina seuraavana kesänä sama pelolle altistumisen rumba uudestan edessä. :D
Niin, kertaakaan en saanut pistosta, mutta tänäkin päivänä pelkään ampiaisia. Se siitä fobian hoitamisesta säännöllisellä altistuksella?!
Huidon hysteerisesti ja juoksen pakoon. Ihan turha yrittääkään järkevästi minulle selittää, että "älä huido, kyllä se lentää kohta pois". Minulle iskee täysi paniikki päälle, jos olen suljetussa tilassa ampiaisen kanssa.
Pahinta oli, kun kerran esikoista imettäessäni parkkipaikalla autoon lensi ampiainen. Paniikkini oli niin paha, että huidoin ampiaista vauvalla. No shit.