Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervetuloa häihin! Tulettehan ilman lapsia!

Vierailija
14.07.2009 |

Tätä on varmaan täällä jauhettu ennenkin, mutta... Voisiko joku omia häitään viettänyt/suunnitteleva kertoa, miten ajattelee oikein sen, kun ei halua juhliin lainkaan lapsia. Siis onko takana se, että ei halua räkänokkia sinne huutamaan ja melskaamaan tms vai että haluaa, että lasten vanhemmilla olisi rento juhla ilman lapsiaan vai mitä?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat osa perhettä. Mitäs jos kutsussa lukis, että miehet, jättäkää karmet vaimonne ja tyttöystävänne kotiin...

Kyllähän tälläsiäkin kutsuja tulee, tosin ei häihin. Minä en halua lapsia häihimme kun niin moni lapsista on nykyään huonostikasvatettu, mölyävä ja riehuva. Tietysti ei kaikki ole, mutta niitäkun on suvussa ohan tarpeeksi. Siinä ne kiltitkin lapset riehaantuvat kun porukkaan tulee tällainen. Ihan yhtähyvin voisin jättää kutsumata esim. sedän jonka tiedän möykkäävän saatuaan liiakaa alkoholia. Sellasia ei tosin suvussa ole.

Vierailija
22/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes menisi häihin jonne ei saa mennä koko perheenä. Onneksi meidän tuttavapiirissä ei niin omituisia ihmisiä olekaan. Kaikki kutsuvat aina koko perheen jos kutsuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset nimenomaan tuo sitä rauhallisuutta, koska tuttavissa ja sukulaisissa on paljon perskännit vetäviä. Nyt eivät ehkä kehtaa niin bilettää, kun on lapsia.

Tiedän lapset, joita häihimme on tulossa, 6 kpl alle neljävuotiaita, eikä joukossa ole yhtään villiä nicopetteriä.

Olenko ainoa jonka mielestä on ihanaa, kun on häissä lapsi mukana, niin SAA lähteä ajoissa pois, eikä tarvii jäädä sinne hillumaan? En ole mikään sosiaalinen luonne, joten minusta on kivaa, että on se vauva, niin voi sanoa, että nyt meidän on vietävä lapset nukkumaan :)

Ei minua ainakaan kiinnosta juhliminen ilman lapsia (eikä lasten kanssa), en minä ainakaan lähde häihin bilettämään. ;Lähdin silloinkiin häistä yhdeksältä kotiin, kun olin lapseton ja nyt kun on lapsia, lähden lasten kanssa, jos ei saa lapsia viedä, sitten "ei saada lastenhoitajaa", koska tämä mamma inhoaa biletystä yli kaiken, evvk!

Vierailija
24/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsia kutsutaan muun muassa siksi, että monilla vierailla on niitä ja toivotaan, että vieraat tämän takia tajuaa lähteä aikaisin pois! Tulee halvemmaksi kun ainakin kolmasosa vieraista lähtee jo kahdeksan yhdeksän maissa kotiin

Vierailija
25/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää biletystä ja kännäämistä synonyymeina. Minä rakastan juhlimista ja jaksan valvoa vaikka aamun asti ja voin juoda tai olla juomatta. Perskännit eivät kuulu repertuaariini, mutta on ihana tanssia ja seurustella kaikkien niiden ihmisten kanssa, joita ei muuten ennätä tarpeeksi nähdä.

Vierailija
26/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli iltabileet, joissa rokki soi ja viiniä juotiin, kaverijuhlat, ei oikein lapsille sopiva mielestäni, mutta kaikilla oli kivaa.

Vierailija
27/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihana tanssia ja seurustella kaikkien niiden ihmisten kanssa, joita ei muuten ennätä tarpeeksi nähdä.

juuri ne painajaishäät.

Ihannehäät: vihkiminen, sitten syödään ruokaa, juodaan kakkukahvit ja korkeintaan 2h jotain seurustelua, sitten kotiin. Me ollaan morsiuspari ja aiotaan poistua klo 21 juhlapaikalta hotellille, vihkiminen on klo 16. Kyllä 5h on mielestäni ihan tarpeksi pitkä aika häille.

Vierailija
28/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työni kautta saanut seurata monia eri hääjuhlia. Minusta lapset ovat aina jaksaneet käyttäytyä näissä juhlissa. He tuovat iloa koko juhlaan ja lapset näkevät esim. serkkujaan ja ikätovereitaan.

Sitä en taas ymmärrä, että monista häistä on tullut ryyppyjuhlia, miksi sitä alkoholia pitää olla aina tarjolla? ja vieläpä yleensä erittäin runsaasti, pääasiallisena tarkoituksena humaltuminen??!!

Vierailija
29/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jos menisimme lähisukulaisten häihin eikä lapsia otettaisi mukaan. Meidän lapset ainakin osallistuvat todella innokkaasti kaikkiin juhliin. Ja eiväthän he oppisi juhlakäyttäytymistä, jos jäisivät niistä pois. tosiaan mukavinta olisi mielestäni tuo, että lapset toivottaisiin illaksi juhlista pois. Juhlien järjestäjät voisivat varata lapsille omaa ohjelmaa/nurkkauksen/huoneen ja sinne oman vahtijan. Näin lapset eivät riekkuisi juhlien keskipisteenä.

Vierailija
30/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun serkku meni naimisiiin, luki kutsussa että: "Juhlimme aikuisten kesken".

Se oli kivasti laitettu ja minä ainakin 3lapsen äitinä ajattelin heti, että ihanaa kun päästään miehen kanssa kahdestaan juhlimaan ja hotelliin yöksi.

Oli tosi kivaa, ja saatiin molemmat olla juhlissa "loppuun" asti ja nukkua aamulla pitkään ja nauttia rauhassa hotelliaamiaisen. Oli ihanaa ja rentouttavaa :D

Vierailija
31/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella rajallinen määrä mitä pieneen tilaan mahtui, ja halusimme kuitenkin lähimmät sukulaiset ja ystävät mukaan.. Useimmilla on lapsia, ja tulimme siihen tulokseen, että lapsia ei kutsuta, vievät tilaa ja kaikkien keskittymisen.

No nyt täällä aletaan sitten valittaa että lapsille voi keksiä omaa tekemistä jne. No ei ollu tilaa.. ja sori vaan kun ei valittu lasten mukaan hääpaikkaa vaan halusimme nimen omaan sen paikan johon päädyimme. Jos jollekkin ei olisi sopinut että niitten uhmaikäinen liisa ei pääse juhliin, niin voi voi... lapset ei niistä muista mitään kuitenkaan.

Vierailija
32/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun serkku meni naimisiiin, luki kutsussa että: "Juhlimme aikuisten kesken".

Se oli kivasti laitettu ja minä ainakin 3lapsen äitinä ajattelin heti, että ihanaa kun päästään miehen kanssa kahdestaan juhlimaan ja hotelliin yöksi.

Oli tosi kivaa, ja saatiin molemmat olla juhlissa "loppuun" asti ja nukkua aamulla pitkään ja nauttia rauhassa hotelliaamiaisen. Oli ihanaa ja rentouttavaa :D

Vierailija
33/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sinne ole pakko mennä, ellei pysty noudattamaan kutsussa määriteltyjä asioita. Helppoa.

Lapset yleensä riehaantuvat häissä.. Juoksentelevat pöytien välissä/huutavat kirkossa. Ja myös se, että vanhemmat joutuvat näin kaitsemaan lapsia ja lähtemään aikaisin kotiin.

Vierailija
34/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääjuhlathan kerää sukua ympäri Suomen paikalle, harvoin olen ollut häissä omassa kotikaupungissani,yleensä milloin missäkin päin Suomea. Onko teillä kaikilla tosiaan sellaisia naapureita tai kavereita, joille voi jättää lapset useammaksi päiväksikin? Tai jos kyseessä on vaikka serkun häät, niin omat vanhempanne tai sisaruksenne jäävät sen vuoksi pois juhlista, että hoitavat lapsianne?

Vierailija
35/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse menin muinaisella yhdeksänkytluvulla naimisiin, lapsettomana, yritimme katsella juhlapaikkoja sillä silmällä, olisiko niissä lapsille omaa leikkitilaa. En osannut silloin ajatella, etteivät perheen lapset olisi olleet kutsuttuja, vaikka toki pelkäsin, että joku lapsi itkee tai kirkuu koko vihkitoimituksen ajan, eikä kukaan kuule muuta kuin lapsen konsertin.

Osa kutsutuista tuli lasten kanssa ja lähti lasten kanssa aiemmin kotiin tai hotelliin, josta oli varattu huoneita pitkämatkalaisille. Osa oli halunnut lähteä juhlimaan ilman lapsia.

Kukaan lapsista ei pilannut "suurta prinsessapäivääni"!

Vierailija
36/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta loppuun. Lapset ovat riskitekijä.

Näitäkin olen kuullut, että pappia valitessa halutaan nähdä papin kuva ensin (osassa seurakunnissa on kuvat netissä, mutta ei kaikissa), ettei masenna sitten hääkuvia katsoessa epäsuosiollisen näköistä pappia...

Vierailija
37/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan en ole ollut häissä, joissa lapset olisivat jotenkin pilanneet jonkun jutun. Mutta aika monta kertaa olen tuntenut myötähäpeää jonkun humalaisen aikuisen häävieraan puolesta.

Vierailija
38/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomissa häissä. Ihanaa ruokaa pöytään tarjoiltuna, koskettavia puheita ja erinomaista musiikkia, jota tanssittiin jalat rakoille. Yhtään kännistä ördääjää en kyllä nähnyt, mutta ehkä mä liikunkin erilaisissa piireissä kuin suurin osa väestä täällä.

Vierailija
39/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä kuitenkin juhlita sen hääparin juuri alkanutta avioliittoa, ei mitään suvun yhteistä perhetapahtumaa. Miksi se on joillekin niin vaikea ymmärtää, että hääpari järjestää sellaiset juhlat jotka haluaa. Kutsutut sitten päättävät haluavatko mennä vai eivät.

Tyhmää vedota siihen että "meidän lapset ovat ainakin nauttinett hääjuhlasta ja olisi kurjaa jos eivät olisi saaneet osallistua". Hieno juttu sille pikkuprinsessalle, mutta kyseessä ei kuitenkaan ole hänen juhlansa, vaan hääparin juhlat.

Luulen että suurin syy lapsettomien häiden yleistymiseen on siinä, että lapset ovat nykyisin valitettavan usein erittäin huonosti käyttäytyviä ja vanhemmilla ei ole mitään otetta lapsiin. En tarkoita että lapset eivät missään saisi näkyä tai kuulua, mutta kyllä vanhempien pitää saada lapset olemaan hiirenhiljaa kirkossa. Tai sitten älytä lähteä välittömästi pois jos näyttää siltä että huuto alkaa. Ja tätä taas monet vanhemmat eivät ymmärrä, yrittävät vain tuloksetta hyssytellä sitä kiljuvaa tenavaa.

Vierailija
40/82 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikessa halutaan laskelmoida hyöty, ja kun kutsuu vain aikuisvieraita, on odotettavissa enemmän lahjoja kuin isommilta perheiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi