Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mautonta juhlia valmistumista?

Vierailija
13.07.2009 |

Moi

Mielipiteitä:

Olen pian 30-vuotta täyttävä perheenäiti. Valmistun vihdoin seitsemän vuoden opiskelutaipaleen jälkeen ekonomiksi. Haluaisin pitää valmistujaisjuhlat, mutta mietin onko se mautonta.

Yleensä valmistuvat on n. 24-27 vuotiaita ei perheellisiä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti juhlit jos siltä tuntuu! Mun gradu on ollut telakalla kohta viisi vuotta.. Mutta kun sen joskus maailmassa saan valmiiksi niin järjestän kunnon juhlat. En ole viettänyt koskaan tupareita, ei juhlittu kihlajaisia, häissä oli vain vanhemmat ja sisarukset, lapsille ei järjestetty nimiäisiä, joten kyllä minäkin ne yhdet kunnon kekkerit ansaitsen oli ikää kuinka paljon hyvänsä.

Vierailija
2/11 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlia voi monella eri tavalla.

Ihan vain esim. perheen kesken, tai vaikka miehen kanssa kahdestaan, taikka sitten pitää isot juhlat. Kaikki käy! :)

Minä juhlisin.

Jos valmistuisin esim. Riihimäen Aikuiskoulutuskeskuksesta Tulityökortin, niin sitten en lähtisi juhlimaan. ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä rauhassa juhlasi! Itse olen aikoinani ollut matalan profiilin noudattaja kaikessa ja jälkikäteen se on harmittanut. En esitellyt hienoa laudaturien yo-todistusta juhlissani, en kertonut kenellekään saaneeni stipendin silloin, en sitäkään juhlinut kun valmistuin yliopistosta, enkä sitäkään kun sain ekan hienon työpaikkani.

Maailmassa on liian vähän muutenkin juhlan hetkiä, että kaikki tilaisuudet kannattaa hyödyntää. Hienoa, että olet saanut tutkintosi suoritettua, joten juhli sydämesi kyllyydestä. Sinulla siihen enemmän aihetta on kuin niillä perheettömillä, jotka ovat keskittyneet vain itseensä ja omiin opintoihinsa. Onneksi olkoon!

Vierailija
4/11 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistujaispippalot pitänyt, kun lopputyön teko oli valtava henkinen urakka ja mahtava tunne saada paperit ulos! Kyllä on erittäin hyvä syy juhlia ja varmasti saat iloisia vieraita juhlaasi.

Vierailija
5/11 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ihmisiä voi verrata toisiinsa. Saavutuksesi on joka tapauksessa hieno, ja tottakai lasten kanssa opiskelu on ihan toista kuin ilman lapsia.

Vierailija
6/11 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista!

Nyt tuli sellainen olo, että olen juhlani todella ansainnut.

Ap

Vierailija
7/11 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juhlin jo pelkkää kandiutumistakin viikon päivät :D

Vierailija
8/11 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille se on vain tavallista opiskelijaa suurempi saavutus, oikeesti. On siis sitäkin suurempi syy juhlia, saat hyvän "tekosyyn" hemmotella itseäsi ja viettää aikaa myös ihan vain omien kavereiden kanssa.

Vierailija
9/11 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että valmistuminen on haastavampi urakka perheelliselle kuin lapsettomille.

Vierailija
10/11 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäiset, rippijuhlat, yo-juhlat, häät...

Pidä kunnon pirskeet ja nauti! Tosi sääli niille 27-vuotiaille, jotka eivät ole opiskelujen tuoksinassa saaneet rakennettua muuta elämää. Sinähän olet heitä ihmiselämän edessä!

Vierailija
11/11 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun oli ristiäiset ja olen kokki ammatiltani, halusin pitää isot ristiäiset. Mulla on tosi monta tosi, tosi läheistä ystävää ja halusin heidät pyytää, mutta tuntui vähän oudolta kun eivät ole sukua jne. Kysyin yhdeltä mitä sanoisit jos kutsuisin ristiäisiin vaikka et ole kummi. Hän oli ERITTÄIN onnellinen. Sanoi juhlia on aivan liian vähän nykyään, heillä on 2 pientä tyttöä ja sanoi jos ei muuta, niin onpahan syy laittaa tytöille lahjaksi saadut mekot päälle.

Joten pidettiin törkyisot ristiäiset ( n 50 henkeä ) ja olin oikein tyytyväinen.

Vuosia sitten aloitin iltakoulun, joka loppui näyttökokeeseen. En saanut koetta läpi vaan suorittelin puuttuvia osioita seuraavat 2 vuotta keväisin ja syksyisin. Kun sitten vuosi sitten sai vikan osioin suoritettua, mä olin NIIN ylpeä itsestäni että pidin aika isotkin juhlat ja sama homma, ihmisiä tuli ihan hirveesti. Oli vielä sama päivä kun ylppärit ja mä luulen että meillä kävi lähemmäs 100 henkeä.

Kutsuja en laittanut kirjallisesti, mä vaan ilmoitin olen nyt valmistunut ja kahvia keitetään silloin.

Luulin että meille tulee vain 50 henkeä, olin siihen varautunut, mutta onneksi sitä tuli tehtyä kaikkea runsaasti, kuohuviini loppui mutta kakkua jäi 1 kokonainen. Kuoharikin korvattiin valkoviinillä ja vissyllä ja kukaan ei ihmetellyt.

Nyt kun juhlista on vähän yli vuosi, ystäväni kysyi ylppäreitten aikaan ei sulla olis mitään koulua suunnitteella kun oli niin kivat juhlat.

Eli ... pidä juhlat, juhlat ovat niin mukavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi